Plotseling Reboot

Pagina: 1
Acties:

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik snap er niks van, ik heb redelijk vaak dat mijn computer ineens reboot.

Het gaat om het volgende systeempje:

Amd 64 3000+ @ 2700mhz (300x9)
Dfi Lanparty NF4 SLI-D
G-skill ......... 1GBFF @ 300mhz op 2.5-4-3-5
Voeding 450W Levicom

Superpimod 32M stabiel!!
memtest v1.55 @test 5, 20 pass stabiel

Zou iemand misschien weten wat hier aan de hand is.?

En als hij dan opnieuw opstart, ziet hij me raid niet goed meer, dus moet ik hem even nog een keer opnieuw opstarten en dan ziet hij hem weer.
Ook als ik dan in windows kom zegt hij: "Windows is hersteld van een ernstige fout"

Als ik nu bij Deze computer--> geavanceerd--> opstartinstelling--> En dan automatische heropstart afvink, is dat slim?

Of waar zou het toch aan kunne liggen :?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Natuurlijk is dat afvinken slim, als hij dan een BSOD geeft, weet je tenminste waarom hij die geeft.
Even gemeen gezegd, heb je de boel al eens weer op stock speeds geprobeerd?
Weet je in ieder geval over het OC gerelateerd is, of dat er gewoon echt hardwarematig iets gaar is.
Kan trouwens ook nog zo zijn natuurlijk, dat je Windows XP gewoon de soep ingelopen is.

Verwijderd

Doe even memtestje.
Ik heb het ook de laatste tijd.
Mijn geheugen is bezig de pijp aan maarten te geven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:20:
Doe even memtestje.
Ik heb het ook de laatste tijd.
Mijn geheugen is bezig de pijp aan maarten te geven.
Superpimod 32M stabiel!!
memtest v1.55 @test 5, 20 pass stabiel

hm te laat gezien

• Blanco88
BredeP schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:19:
Natuurlijk is dat afvinken slim, als hij dan een BSOD geeft, weet je tenminste waarom hij die geeft.
Even gemeen gezegd, heb je de boel al eens weer op stock speeds geprobeerd?
Weet je in ieder geval over het OC gerelateerd is, of dat er gewoon echt hardwarematig iets gaar is.
Kan trouwens ook nog zo zijn natuurlijk, dat je Windows XP gewoon de soep ingelopen is.
Ik zal die optie dan eens afvinken.. Maar kan dat verder geen kwaad voor mijn hardware?

En ja dat heb ik al wel eens gedaan, maar dan valt hij nog steeds uit :?

[ Voor 160% gewijzigd door Blanco88 op 08-03-2006 22:25 ]

• Brede P
Als je de optie automatisch herstarten bij een fatale fout uit zet, geeft hij alleen een BSOD weer.
Kan geen kwaad voor je systeem, geeft wel aan wat de fout is waarop hij er uit klapt.
Als je PC ook uitvalt/reboot bij stock speeds, kun je in principe uitsluiten dat het puur OC gerelateerd is. Komt het in OC vaker voor dan bij stockspeeds, of varieert het?
Test je geheugen anders eens met de complete Memtest86+, niet alleen met test5. Misschien komt er in een van de andere tests wel een fout naar voren? Je zou de eerste niet zijn die zich hier in vergist.

Heb je al geprobeerd Windows opnieuw te installeren? Misschien heb je overhoopt stiekum gewoon een stukje spyware of een virusje opgelopen. Kan de beste overkomen, en ach, heb je meteen weer een heerlijk schone, snelle Windows installatie terug.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Die foutmelding kun je ook bij automatisch herstarten nalezen in de Event Viewer...
Desnoods even een minidump laten maken en checken wet Windbg debugger voor de eventuele boosdoener....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Blanco88
Dit heb ik daarop gevonden:
De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x000000f7 (0xe1b4c008, 0x00009aa2, 0xffff655d, 0x00000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini030806-01.dmp.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Maarja.. hier kan ik verder ook niks mee.. want als ik dat bestandje open.. (C:\windows\..) dan staat daan daar een hoop tekens en tekst waaar ik niks van snap.. :P

• Blanco88
Dingen die ik nog heb ondernomen:

Windows Xp opnieuw geinstalleerd. (heeft niks geholpen, hij valt nog steeds uit.)
Virusscanner kan ook niks vinden.

Dat uitvallen heb ik eigenlijk pas vanaf dat ik mijn videokaart (zat eerst in PCI-E slot 2 dus maar 8x) en die heb ik toen in (PCI-E slot 1 dus 16x) gezet, en ik heb de 2e module van mijn geheugen erin gezet.

• Brede P
Zijn je 2 geheugenmodules wel identiek (soort etc dus)? Anders heb je kans dat ze niet lekker samen willen werken (Dual Channel). Verder zou ik me kunnen indenken dat het bord wat meer power moet leveren nu de videokaart op volle kracht werkt. Misschien is de voeding net krap aan genoeg?
Aangezien je al een herinstall hebt gedaan, denk ik niet dat het software gerelateerd is. Mijn eerste ingeving blijft je geheugen, test dit eens voluit met een Memtest, dus niet met maar 1 van de 8 tests, maar gewoon alle 8.

• Blanco88
BredeP schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:10:
Zijn je 2 geheugenmodules wel identiek (soort etc dus)? Anders heb je kans dat ze niet lekker samen willen werken (Dual Channel). Verder zou ik me kunnen indenken dat het bord wat meer power moet leveren nu de videokaart op volle kracht werkt. Misschien is de voeding net krap aan genoeg?
Aangezien je al een herinstall hebt gedaan, denk ik niet dat het software gerelateerd is. Mijn eerste ingeving blijft je geheugen, test dit eens voluit met een Memtest, dus niet met maar 1 van de 8 tests, maar gewoon alle 8.
Ja dit is dual channel, maar aangezien ik een blue orb als cpu-koeler heb moet ik die eraf halen om mijn geheugen in het 2e oranje slot te doen.
Mijn voeding is heel goed dus aan de stroom daarvan zal het ook niet liggen.
En ik heb nu memtest (1.5) weer gedaan op test 8 en daar kwam ik 3 foutjes tegen in 24 pass, maar dat zorgt er toch niet voor dat hij steeds uitvalt :S

• Brede P
Blanco88 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:14:
[...]

Ja dit is dual channel, maar aangezien ik een blue orb als cpu-koeler heb moet ik die eraf halen om mijn geheugen in het 2e oranje slot te doen.
Mijn voeding is heel goed dus aan de stroom daarvan zal het ook niet liggen.
En ik heb nu memtest (1.5) weer gedaan op test 8 en daar kwam ik 3 foutjes tegen in 24 pass, maar dat zorgt er toch niet voor dat hij steeds uitvalt :S
Memtests knal ik altijd gewoon vol aan. Dus test 1 t/m 8. Gooi ik 's nachts aan, en dan check ik de volgende ochtend wel weer. Meestal heb ik dan wel een stuk of 8 a 10 passes.
Pas als hij alle 8 tests meerdere malen probleemloos doorloop, ga ik er vanuit dat het geheugen goed werkt.
Het feit dat je net al aangeeft dat hij in test 8 af en toe fouten geeft, wijst er in mijn ogen op dat er iets niet lekker gaat in je geheugen. Punt. Geheugenfouten genereren meestal mooie BSOD's, dus verklaren het spontaan rebooten. Draai die memtests eens in een complete loop van alle 8 de tests, of in ieder geval met test 4 en 6 er bij. Die zijn wat zwaarder, en leveren meestal al een goed eindoordeel.
Pagina: 1