Toon posts:

Vervanging Geforce Ti 4200 AGP8X (128Mb)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek met spoed een vervanging van mijn videokaart aangezien de koelfan van de videokaart ermee gestopt is.....ik zit te denken aan een kaarte van ongeveer 125 euro. Ik wil graag analoge videobeelden blijven capturen maar weet niet welke kaart ik nu moet hebben. Wie kan me helpen..

Ik heb onderstaande configuratie, drie jaar oud en denk niet dat de aanschaf van een geheel nieuw systeem noodzakelijk is want de rest werkt nog prima. (heb wel vorig jaar de voeding vervangen)

CPU Type AMD Athlon XP, 2000 MHz (15 x 133) 2400+
Moederbordnaam Gigabyte GA-7VAXP (5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio, LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT400
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award Modular (11/25/02)

Video kaart NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X (128 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X
Monitor Iiyama HM903D A/DT A (125250015257)

Thanks

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Als je wilt blijven capturen heb je in ieder geval een kaart nodig met Vivo lijkt me.

Dan zou je uit komen bij een ATI kaartje denk ik aangezien nVidia zo ver ik weet alleen op de High end kaarten een vivo aansluiting doet.

Je zou dan bijvoorbeeld de Ati Radeon X1600PRO krijgen.
Een kaart uit ongeveer jouw prijsklasse met Vivo, AGP en redelijke prestaties.
Het is ook een redelijk snel kaartje verder waar je eigenlijk goed mee kan gamen.
Maar let wel dat dit een 128-bits kaart is en geen 256 zoals alle nieuwe gamers kaarten, die hebben dus net dat stuk extra.

[Edit]
Ok dat is ook weer lekker duidelijk.. op de ene webpagina staat deze kaart met Vivo op de andere weer niet. (Zelfde fabrikant)...lijkt erop dat veel webshops nog steeds met de verschillen van AGP en PCI-E versie's in de maag zitten of zo lui zijn dat ze alles over kopieren. :\

[ Voor 37% gewijzigd door Da_maniaC op 08-03-2006 22:32 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05-2025

prime9391

Eat this

misschien is de asus 6800 wat voor je? Zeker in jouw prijsklasse. Ik heb hem ook, prima kaartje.
link:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=J9GV90&
Of deze
link:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAGU20&

[ Voor 8% gewijzigd door prime9391 op 08-03-2006 22:32 ]

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Verwijderd

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:26:
Als je wilt blijven capturen heb je in ieder geval een kaart nodig met Vivo lijkt me.

Dan zou je uit komen bij een ATI kaartje denk ik aangezien nVidia zo ver ik weet alleen op de High end kaarten een vivo aansluiting doet.

Je zou dan bijvoorbeeld de Ati Radeon X1600PRO krijgen.
Een kaart uit ongeveer jouw prijsklasse met Vivo, AGP en redelijke prestaties.
Het is ook een redelijk snel kaartje verder waar je eigenlijk goed mee kan gamen.
Maar let wel dat dit een 128-bits kaart is en geen 256 zoals alle nieuwe gamers kaarten, die hebben dus net dat stuk extra.
Moet ik dan ook nog rekening houden met PCI en Chipset of past dit altijd dit ivm met mijn moederboard. Ik probeer via kelkoo te vergelijken maar zie door de bomen het boos niet meer.

In ieder geval bedankt voor het meedenken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
jesse9391 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:31:
misschien is de asus 6800 wat voor je? Zeker in jouw prijsklasse. Ik heb hem ook, prima kaartje.
link:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=J9GV90&
Of deze
link:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAGU20&
Ik zie niet dat deze kaarten vivo ondersteunen dit omdat ik wil blijven capturen, of zie ik dit verkeerd :P

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:35:
[...]

Moet ik dan ook nog rekening houden met PCI en Chipset of past dit altijd dit ivm met mijn moederboard. Ik probeer via kelkoo te vergelijken maar zie door de bomen het boos niet meer.

In ieder geval bedankt voor het meedenken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Nee ik heb het niet over PCI, maar over PCI-e (PCI-exrpess). ;)

Dit is een nieuw standaard wat word gebruikt voor videokaarten.
En tenzij je een moederbord hebt met een PCI-e slot kun je zo'n kaart dus niet kwijt.

PCI zou ik sowieso al helemaal uitsluiten daar zijn alleen oude en magere kaartjes voor te krijgen omdat die niet presteren op de betreffende bus. (De PCI bus kan maximaal maar 1 GB/sec en op een AGP bus 2,1 GB/sec.. op de PCI-e is de architectuur echter verandert waardoor moederbord fabrikanten zoveel 'lanes' als ze willen naar een apart slot toe kunnen leggen om zo de bandbreedte in GB/sec maar eindloos uit te blijven breiden mits de chipset dit toelaat ;)).

PCI is dus uitgesloten, maar PCI-e ook.
De rede dat ik nu al weet dat je geen PCI-e hebt is omdat er maar een viertal moederbord bestaan die zowel AGP als PCI-e hebben op 1 moederbord. ;)

Er zit dus een behoorlijk verschilletje in.

[ Voor 19% gewijzigd door Da_maniaC op 08-03-2006 22:43 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:35:
[...]

Overigens wil ik het liefst NVIDIA blijven gebruiken (denk ik....) dus als je nog andere alternatieven hebt, in ieder geval bedankt voor het meedenken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Je zegt in je topicstart dat de fan van je videokaart kapot is. Als de kaart verder nog wel werkt, is het dan niet een idee om gewoon een andere koeler te kopen? Dat kost ook gelijk een stuk minder en zo'n nieuw koelblok kan je er makkelijk zelf opzetten.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Dat is natuurlijk ook een oplossing, maar upgraden is in mijn ogen altijd zinvoller/leuker.
Al helemaal als je al een x bedrag klaar hebt liggen om uit te geven.
De TS moet het natuurlijk zelf weten. ;)

Verwijderd

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:42:
[...]

Nee ik heb het niet over PCI, maar over PCI-e (PCI-exrpess). ;)

Dit is een nieuw standaard wat word gebruikt voor videokaarten.
En tenzij je een moederbord hebt met een PCI-e slot kun je zo'n kaart dus niet kwijt.

PCI zou ik sowieso al helemaal uitsluiten daar zijn alleen oude en magere kaartjes voor te krijgen omdat die niet presteren op de betreffende bus. (De PCI bus kan maximaal maar 1 GB/sec en op een AGP bus 2,1 GB/sec.. op de PCI-e is de architectuur echter verandert waardoor moederbord fabrikanten zoveel 'lanes' als ze willen naar een apart slot toe kunnen leggen om zo de bandbreedte in GB/sec maar eindloos uit te blijven breiden mits de chipset dit toelaat ;)).

PCI is dus uitgesloten, maar PCI-e ook.
De rede dat ik nu al weet dat je geen PCI-e hebt is omdat er maar een viertal moederbord bestaan die zowel AGP als PCI-e hebben op 1 moederbord. ;)

Er zit dus een behoorlijk verschilletje in.
Help??? het moederboard dat ik heb....daar moet dus de AGP bus van gebruiken en die 5 PCI bussen dienen dan een ander doel?? Gezien de leeftijd van mijn moederboard kan ik dus niet uit de voeten met PCI-e?
8)7

Verwijderd

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:46:
Dat is natuurlijk ook een oplossing, maar upgraden is in mijn ogen altijd zinvoller/leuker.
Al helemaal als je al een x bedrag klaar hebt liggen om uit te geven.
De TS moet het natuurlijk zelf weten. ;)
Ik heb genoemd bedrag er wel voor over, het vervangen van een fan lijkt me zo'n gedoe en dan is er straks weer wat anders kapot. Kortom een aardige kaart die op mijn moederboard past, liefst NVIDIA en capture mogelijkheden en die bij de rest van de confuguratie past. Games speel ik wel met niet top of the bill :)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

AGP = Accelerated Graphics Port, oftewel een poort die speciaal is ontwikkeld voor videokaarten, vanwege de hogere bandbreedte.
PCI wordt tegenwoordig alleen nog gebruikt voor uitbreidingskaarten als geluidskaarten en netwerkkaarten. Vroeger, voor de tijd van AGP, werden hier ook de videokaarten ingestopt, maar dat komt tegenwoordig nauwelijks meer voor.
PCI Express (PCI-e) is de nieuwe poort die voor videokaarten gebruikt wordt, vanwege de hogere bandbreedte en omdat een PCI-e poort meer prik kan leveren aan videokaarten.

Aangezien jouw moederbord geen PCI-e poort heeft, kan je een PCI-e videokaart niet in jouw systeem gebruiken. Als je voor een nieuwe kaart gaat kijken, moet je dus kijken voor een kaart die voor een AGP poort bedoeld is.
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:56:
[...]

Ik heb genoemd bedrag er wel voor over, het vervangen van een fan lijkt me zo'n gedoe en dan is er straks weer wat anders kapot. Kortom een aardige kaart die op mijn moederboard past, liefst NVIDIA en capture mogelijkheden en die bij de rest van de confuguratie past. Games speel ik wel met niet top of the bill :)
Als je een schroevendraaier kan vasthouden, kan je ook een andere fan op je videokaart zetten. Het is niet zo moeilijk. En tenzij je grof geweld gebruikt gaat er echt niks kapot. Als je liever deze kaart houdt, zou ik toch echt voor deze optie gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Rhannie op 08-03-2006 23:01 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Ik heb nog zon geforce 4 ti4200 koeler over liggen (switched naar zalman hp)

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:58:
AGP = Accelerated Graphics Port, oftewel een poort die speciaal is ontwikkeld voor videokaarten, vanwege de hogere bandbreedte.
PCI wordt tegenwoordig alleen nog gebruikt voor uitbreidingskaarten als geluidskaarten en netwerkkaarten. Vroeger, voor de tijd van AGP, werden hier ook de videokaarten ingestopt, maar dat komt tegenwoordig nauwelijks meer voor.
PCI Express (PCI-e) is de nieuwe poort die voor videokaarten gebruikt wordt, vanwege de hogere bandbreedte en omdat een PCI-e poort meer prik kan leveren aan videokaarten.

Aangezien jouw moederbord geen PCI-e poort heeft, kan je een PCI-e videokaart niet in jouw systeem gebruiken. Als je voor een nieuwe kaart gaat kijken, moet je dus kijken voor een kaart die voor een AGP poort bedoeld is.

[...]

Als je een schroevendraaier kan vasthouden, kan je ook een andere fan op je videokaart zetten. Het is niet zo moeilijk. En tenzij je grof geweld gebruikt gaat er echt niks kapot. Als je liever deze kaart houdt, zou ik toch echt voor deze optie gaan.
Kijk nou begint het licht te schijnen...thanks. Die fan kun je er dus gewoon af schroeven, ik heb al een keer de voeding van mijn pc vervangen dus dan zou dit ook moeten kunnen, is natuurlijk wel het proberen waard...moet ik dan een speciale fan aanschaffen? en wat kosten die dingen .. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:00:
Ik heb nog zon geforce 4 ti4200 koeler over liggen (switched naar zalman hp)
He dat lijkt me handig...wat kan ik voor je betekenen
Pagina: 1