Toon posts:

Prestatieverlies AGP riser cards?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit erover te denken een AGP riser card te gebruiken in een casemod idee dat ik heb.
Deze leek me wel oké (ook omdat je er gelijk een PCI riser bij kijkt):
http://www.coolermaster-e...RC-260-AGP1&other_title=0
o.a. bij Komplett te koop voor €17,50

Ter indicatie:
Het moederbord dat gebruikt zal worden is een Chaintech Zenith 9CJS. De videokaart zal een GeForce Ti-4200FX van Point of View of een GeForce 7800 GS AGP (merk nog niet bekend) zijn.

Nou mijn vragen:
1. Weet iemand of er prestatieverlies optreedt bij gebruik van riser cards?
2. Heeft iemand goede redenen om vooral toch maar géén riser cards te gebruiken?
3. Is er iemand die ervaring heeft met deze riser card (-set) van CoolerMaster?
4. Is er ivm het gebruik van de riser card een goede reden om toch maar geen 7800 GS AGP te kopen?

alvast bedankt!

Verwijderd

Kan niet echt over high-end kaarten spreken, alleen als wij in servers op een pci riser gbit kaartjes gebruiken hebben die ook 0% verlies.

Een riser is gewoon een doorverbinding :)

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:07:
Kan niet echt over high-end kaarten spreken, alleen als wij in servers op een pci riser gbit kaartjes gebruiken hebben die ook 0% verlies.

Een riser is gewoon een doorverbinding :)
Idd, lijkt me ook geen verlies geven. De verbinding is alleen op een hoger stukje printplaat doorgetrokken als het goed is, dus lijkt me niet :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Alle traces worden even veel langer, dus volgens mij moet het niet uit maken.

Als je goed kijkt zie je op je moederbord/videokaart sommige spoortjes rare kronkels maken, dat is om de looptijden van de signalen gelijk te houden, anders zou het ene signaaltje eerder aankomen dan een ander signaaltje omdat hij een kortere weg af hoeft te leggen.

Oftewel: als je een gewone riser hebt met gewone rechte spoortjes maakt het helemaal niets uit :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Ik denk dat je wel iets wat verlies gaat krijgen.
Maar hoeveel weet ik niet.

En van die spoorlengtes klopt niet helemaal.
JA ze zijn allemaal even lang
NEE het kan wel zeker problemen leveren.
Als de frequentie te hoog wordt kan het zijn dat de looptijd van een signaal te lang wordt.
Dit wil zeggen het mobo stuurt data weg, verwacht data terug, maar dat duurt telang.
of te wel crash.

Bovendien hoe langer de sporen hoe meer weerstand. Stel je kaartje trekt aardig wat stroom
zakt de spanning op de kaart dus in.

En hoe langer de sporen hoe meer kans op storing.
Van de andere sporen, en of van buiten af.

Of ze gaan iets anders storen.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee.
En misschien valt het allemaal wel mee
Maar het zou kunnen.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

^^ Theorie is dat, in de praktijk maakt het geen bal uit (wel ervaring ja).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Ik was ook al bang dat er in theorie problemen kunnen ontstaan door de afstand die het signaal moet overbruggen te veranderen ,maar ik wist niet of dat in de praktijk effect zou hebben op de prestaties van de grafische kaart... en die vraag is nogsteeds niet echt beantwoord ;)

Heeft iemand niet heel toevallig 3dMark scores om met en zonder riser card te vergelijken? dat zou helemaal dieaal zijn :D

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Dude, koop gewoon dat kaartje en bouw een testopstelling ;) Een enorme bult kun je je d'r niet aan vallen dacht ik zo. Ik verwacht dat het prima gaat werken. De fabrikant zal het best getest hebben alvorens een hele productielijn te laten bouwen voor dit product.

[ Voor 15% gewijzigd door froggie op 09-03-2006 00:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Froggie schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 00:07:
Dude, koop gewoon dat kaartje en bouw een testopstelling ;) Een enorme bult kun je je d'r niet aan vallen dacht ik zo. Ik verwacht dat het prima gaat werken. De fabrikant zal het best getest hebben alvorens een hele productielijn te laten bouwen voor dit product.
zelf kopen en testen kan altijd nog, ik vind het geen rare keuze om er eerst even wat inlichtingen over in te winnen tbh... en een fabrikant kan best enige prestatieverlies toestaan door hun ontwerp, om de eenvoudige reden dat een riser card een fysiek probleem met de plaatsing van kaarten oplost; zolang dat gebeurt is het doel van de riser behaald, evt prestatieverlies kan dan ook door de klant voor lief genomen worden.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:57:
Ik zit erover te denken een AGP riser card te gebruiken in een casemod idee dat ik heb.
.........................
Nou mijn vragen:
1. Weet iemand of er prestatieverlies optreedt bij gebruik van riser cards?
2. Heeft iemand goede redenen om vooral toch maar géén riser cards te gebruiken?
3. Is er iemand die ervaring heeft met deze riser card (-set) van CoolerMaster?
4. Is er ivm het gebruik van de riser card een goede reden om toch maar geen 7800 GS AGP te kopen?

alvast bedankt!
1, Bij mijn 6600GT geen verschil
2. Nee, ik niet
3. Ja, heb er zelf ook een en werkt goed, alleen zit de kaart niet vast aan je kast maar met een mod maakt dat niks uit.
4. Nee, theorie is het niet aanbevolen maar in de praktijk maakt het niet uit.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Pagina: 1