Toon posts:

twee computers, 1 printer

Pagina: 1
Acties:
  • 3.752 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een vrij simpele vraag. Moet vrijdag een all in one bij iemand die 2 computers heeft installeren. Vanaf beide computers moet het mogelijk zijn om te printen (zonder dat de andere computer aan moet staan!). Volstaat het om de all in one ( en beide computers natuurlijk) aan te sluiten op een hubje of is hier meer voor nodig?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Heeft die printer een netwerk aansluiting? zo ja: nee
Anders heb je een print-servertje nodig.

Ook niet onbelangrijk: NIET alle all-in-one printers kunnen scannen & faxen als ze enkel op Ethernet zijn aangesloten.

[ Voor 40% gewijzigd door RaZ op 08-03-2006 21:16 ]

Ey!! Macarena \o/

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
je kan gebruik maken van een printservertje, deze hang je binnen het netwerkje en dan kan je printen.

zie pricewatch voor prijzen.

Verwijderd

Zo jij hebt nogal wat problemen als ik je topics eens door lees :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 21:13 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 14:05
wat dacht je van een printer switch ?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:10:
Heb een vrij simpele vraag. Moet vrijdag een all in one bij iemand die 2 computers heeft installeren. Vanaf beide computers moet het mogelijk zijn om te printen (zonder dat de andere computer aan moet staan!). Volstaat het om de all in one ( en beide computers natuurlijk) aan te sluiten op een hubje of is hier meer voor nodig?
De all-in-one kan je gewoon op een hubje aansluiten.
Maar denk eraan dat niet veel printers een netwerkpoort hebben, waarvoor dit kan!
Een parallelle poort zal niet werken.

Of je gaat een van de systemen de printer laten delen (dus deze moet toch aan) of je koopt een printserver (of nog beter: een router zodat ze internet kunnen delen, en kunnen netwerken, met printserver, dat ze ook meteen kunnen printen)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:56
het makkelijkste lijkt me om een goedkoop routertje te kopen met een printserver ingebouwd (usb of printerport). daar de printer en bijde pc's aanhangen. drivers installeren en voila.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik denk dat met HUB wordt bedoeld: usb-hub. Dus gaat het ethernet verhaal niet door. En een usb hub werkt niet. Een usb switch werkt wel, maar is vrij weinig te vinden. Belkin heeft er één in het assortiment.

Life is not about specs, it is about joy!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-03 10:58
dit is wel een product wat je kan gebruiken.. deze hang je gewoon in het netwerk.. daaraan sluit je je USB printer aan en je kan mooi printen 24/7 zonder dat die andere pc aan hoeft te staan:
HIER!

• __xeno__
  • Laatst online: 12:56
kan je niet usb en paralel tegelijk aansluiten?
de ene pc op paralell de andere op usb.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

all in one gaat misschien alleen voor printen lukken, en dan idd alleen mt een USB printserver. Samen scannen kun je vergeten via USB, werkt simpelweg niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mijn router heeft wel een usbpoort speciaal voor de printer staat erop, maar hoe configureer je dat dan ? (Draytek Vigor 2900)

Verwijderd

Topicstarter
een printservertje of een router met printserver zou dus wel moeten lukken?? of kan ik dan alleen printen maar niet scannen en dergelijke?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

W00fer schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:10:
Mijn router heeft wel een usbpoort speciaal voor de printer staat erop, maar hoe configureer je dat dan ? (Draytek Vigor 2900)
Lees je handleiding, en als je die kwijt bent, zoek op de site van Draytek.
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:33:
een printservertje of een router met printserver zou dus wel moeten lukken?? of kan ik dan alleen printen maar niet scannen en dergelijke?
Het is per apparaat verschillend, en om welke printer het gaat heb je nog niet verteld.
Er moet een topic lopen hier waar iemand dat neer gezet heeft.

Klik

[ Voor 69% gewijzigd door RaZ op 08-03-2006 22:43 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het nu anders stellen: Als ik slechts hoef te kunnen scannen printen en faxen vanaf 1 computer en vanaf de andere computer alleen hoef te kunnen printen en ik vind het niet erg om de beide printers constant aan te hebben, kan ik dan gewoon via het delen van de printer op het netwerk op beide computers printen? Of kan ik dan met geen van beiden scannen en faxen

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:13:
Laat ik het nu anders stellen: Als ik slechts hoef te kunnen scannen printen en faxen vanaf 1 computer en vanaf de andere computer alleen hoef te kunnen printen en ik vind het niet erg om de beide printers constant aan te hebben, kan ik dan gewoon via het delen van de printer op het netwerk op beide computers printen? Of kan ik dan met geen van beiden scannen en faxen
Ja, sluit de printer lokaal op de hoofdpc aan, kies om de printer te delen, en zeg op de andere pc tegen Windows dat je een netwerkprinter wil.
Je printopdrachten van pc2 gaan zo over het netwerk naar pc1.
pc1 kan alles, ook scannen. pc2 kan dus alleen printen.

Su6 :)

edit: voor de duidelijkheid (mocht je een andere situatie hebben):
De pc waarop je de printer 'volgens het boekje' installeert (dus lokaal, via USB/parallel oid.) zal alles kunnen, dus scannen/printen/faxen/koffiezetten/whatever dat ding maar kan, en alle pc's die de printer over het netwerk willen benaderen (via pc1) zullen alleen kunnen printen.

[ Voor 19% gewijzigd door DarthPlastic op 05-04-2006 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Overigens zou deze ( http://h10010.www1.hp.com...73-12245188-59561643.html ) mijns inziens volgens de specificatie wel alle taken via het netwerk moeten kunnen uitvoeren of lees ik het nu helemaal verkeerd. Hij heeft immers een netwerk aansluiting. Wat gebeurt er overigens als ik de ene computer aansluit via de netwerkaansluiting en de ander met de USB??

Verwijderd

Ik heb hier een printer staan met 2 uitgangen
1x usb
en 2x de printer poort..
dus de computer die ik vaak gebruik usb.
en de andere mooi op de printer poort.. zodat ik nooit hoef te switche:*)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 21:56 ]

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:25:
Overigens zou deze ( http://h10010.www1.hp.com...73-12245188-59561643.html ) mijns inziens volgens de specificatie wel alle taken via het netwerk moeten kunnen uitvoeren of lees ik het nu helemaal verkeerd. Hij heeft immers een netwerk aansluiting. Wat gebeurt er overigens als ik de ene computer aansluit via de netwerkaansluiting en de ander met de USB??
Waarschijnlijk werkt dit, maar kun je via de netwerkaansluiting alleen printen.
Zie mijn verhaal hierboven, werkt vrijwel hetzelfde.

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
En jullie denken dat iedereen zo gek is om een printer servertje te kopen van €100,- :S
Pagina: 1