Toon posts:

nieuw MONITOR, maar welke???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
even het volgende..heb sinds kort echt een vett systeem in mijn kamertje, met liefdevolle groetjes aan mijn ouders :)

Maar ja, zit nog steeds achter een 15"inch monitor..|:( Nou ben ik van plan om binnen korte termijn een 17inch aan te schaffen, liefst met een FLAT beeldbuis..ik zat te denken aan een iiyama 705mt(411). Heb een budget van 750 gulden, dus help me mensen!! tips zijn graag welkom..

ps..oh ja, is het gebruik van een FLAT beter dan de "normale" 17inch schermen???

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:50

Snuffel

Vroem!

Verkeerde forum....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
ok, ik heb ook sinds kort een VET systeem en ook een frut scherm (14" !!!)... ik ben al eens rond gaan kijken en ga warschijnlijk dit wekend de Philips 107s21 kopen bij Mycom 666,-... mooie prijs voor je wat krijgt... is ook met vlakke beeldbuis enzo...

http://www.pcstuff.philips.com/cgi-bin/bvempst/PCP/prod_detail.jsp?BV_SessionID=1254154289.980248703&BV_EngineID=daljlkhkfffbeflcffckgckj.0&oid=97951

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Her is stukken beter em rustiger voorje ogen.

De IIyama's hebben een hogere refreshrate(Pro 410 => Business range), dus dat is mooi meegenomen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ezwizard.... de philips 107S21 heeft geen vlakke beeldbuis.
Dat neemt niet weg dat het een erg mooie monitor is, goede scherpte en contrast. In deze prijsklasse kan ik iedereen de 107S21 aanbevelen.

De 107T21 heeft wel een vlakke beeldbuis.

Tom

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de info..denk dat ik toch overstap op de philips dan..ik bedoel, of het nu 80hz of 85hz is, ik zal het verschil niet echt merken..en voor de overige geld kan ik weer een 128ram kope :) 256+128 >:)

en nu nog ff zoeken of je bij de philips hetzelfde soort garantie krijgt als bij de iiyama

Verwijderd

Topicstarter
huh??? heb net de pdf bekeken van de 107s21, hier staat toch duidelijk het volgende : Flat Square High contrast CRT (.23dpi)...is het nu wel of geen FLAT beeld??? ik kijk weer ff verder dan :(

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Flatsqure is niet plat, kijk maar eens bij Iiyama.

dit is ook een flatsquare scherm van Iiyama:

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/pages/19inch/art/s900mt1.jpg

Niet plat dus.

Flatron is plat.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Of diamondtron, in het geval van Iiyama

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 13:31 schreef EL_TURKO het volgende:
huh??? heb net de pdf bekeken van de 107s21, hier staat toch duidelijk het volgende : Flat Square High contrast CRT (.23dpi)...is het nu wel of geen FLAT beeld??? ik kijk weer ff verder dan :(
Is NIET plat (kijk ook naar PDF plaatje), heeft max res van 1280x960 :r

Voor dezelfde prijs heb je een CTX 17" PLATTTT en met max res van 1600x1200 (niet dat je het gebruikt, maar getuigt van kwaliteit).

Koop GEEN philips.

Verwijderd

Vroeger, +/-15 jaar geleden, kwamen de eerste Flat Square TV's van o.a. Sony en Philips. Die waren al behoorlijk plat maar niet zovolledig als b.v. de Iiyama 19" PRO of de huidige Sony FD Wega TV's. Dus inderdaad zoals als staat beschreven. FS is niet volledig vlak maar evengoed knap om naar te kijken. 0.23dpi is wel lekker trouwens.

Verwijderd

0.23dpi is wel lekker trouwens.
Ja, het lijkt inderdaad erg lekker, maar is horizontaal gemeten i.p.v. diagonaal. "Echte" dotpitch van Philips 107s21 is 0.27/0.28. Maar als je een vlakke monitor wil, moet je eens naar de Philips 107T21 kijken; die is wel vlak. Maar eigenlijk zou ik gewoon een paar tientjes bovenop je budget doen en lekker voor de Iiyama A705 gaan...:P

• T.S.
  • Niet online
Voor dezelfde prijs heb je een CTX 17" PLATTTT en met max res van 1600x1200 (niet dat je het gebruikt, maar getuigt van kwaliteit).
Plat wil niet altijd zeggen 'beter', max res. idem dito.

Het staat alleen wel leuk op papier.

Tom

Verwijderd

Topicstarter
thanks allen! dan blijf ik toch maar haken bij de iiyama a705mt..nu nog ff beetje slijmen bij mn lieve ouders >:)

Verwijderd

doe 100 piek erbij en koop die iiyama 19". is niet vlak maar wel GROOT B-)

Verwijderd

zei ik 100 piek? ik bedoel gemiddeld 100 piek:

aphrodite.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=12169

• Metzie
  • Laatst online: 25-08 15:45

Metzie

Nyaano !

He The_wdX er bestaat ook nog een edit knop hoor. Je hoeft niet dubbel te posten.

Ontopic: Philips zuigt met garantie, gegarandeerd je monitor 6 weken kwijt.:r

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 23:22

Crusader

Arc Nature

Hey guys,
wie zegt dat Flat Square een platte beeldbuis betekent?
De aanduiding "Square" betekent dat we het hier hebben over de HOEKEN.
Dus rechte hoeken, geen platte beeldbuis.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 09:30
Op dinsdag 23 januari 2001 16:37 schreef Crusader het volgende:
Hey guys,
wie zegt dat Flat Square een platte beeldbuis betekent?
De aanduiding "Square" betekent dat we het hier hebben over de HOEKEN.
Dus rechte hoeken, geen platte beeldbuis.
flat square betekent platte hoek en niet hoeken. Oftewel, de beeldbuis is een platte rechthoek...

Verwijderd

dwz dat ie niet van die irritante ronde hoeken heeft wat je nog wel bij oude monitoren ziet...

Verwijderd

Ik heb nu een Deawoo 19" scherm waar ik ook maar 750,- voor heb betaald en super dingetje
kijk maar ff price watch

• it0
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Ik heb hetzelfde verhaal maar 100,- budget meer...

Ik heb een LG 795FT gekocht(iets van 840n-).(www.lge.com)
Je hebt ook de 775FT die iets van 666,- is.

Het verschil is dat de 795 1600x1200 op 70hz of hoger doet .. Ik wilde gewoon 1280 op 85hz doen en dat doet ie...

Daarnaast nooit meer terug naar ronde beeldbuis.. wereld van verschil...
Er zitten zelfs alleen digitale knoppen op !!

Als je een relaxt systeem hebt zou ik zeggen spaar 100,- extra en koop de 795...

Verwijderd

Topicstarter
tja..mooi en aardig gezegd, maar weet je hoe lang ik al naar zon klote 15inch kijk??:r Begin er echt scheel van te worden..en zoals eerder gezegd, mn budget is 750 (kan echt niks meer bij).. Maarja, tot nu toe heeft de iiyama a705mt toch de beste specs met de goedkoopste prijs voor een FLAT beeldbuis, toch?????..en ik wil ook graag 85hz voor me hebben ipv 60hz wat ik nu heb :(

Verwijderd

FLATRON 795ft Plus, en gaan....krijg je d'r ook nog een mooie USB HUB bij :)). 1 nadeel de refresh rate kan niet erg hoog bij hogere resoluties. but who cares. En oh ja, let op verstopte pixels in je raster van je beeldbuis. Erg vervelend zo'n pixel die niet werkt.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

LG 795 FT of CTX PR705F Beide 100% vlak !

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Dat wil je toch niet?!? De hele computer van je ouders gekregen en dan ook nog een beeldscherm bietsen. Ga maar werken voor je scherm ;-)

<of had ik dit bij een ander forum moeten posten?>

Verwijderd

Topicstarter
:) Moet ik uiteindelijk wel doen ja..zo gul zijn me ouders niet denk ik..

Verwijderd

Leuk ik heb dezelfde afweging moeten maken en gekozen voor de IIyama 705 MT (Vision mastor pro 411) 100% vlak beeldscherm echt mooi.
De 107S is inderdaad alles behalve vlak en haalt het qua kwaliteit niet bij een IIyama. Een Philips 107T is wel 100% vlak maar de maximale resolutie is 1024*768 hoger dan wordt het 60hz hoofdpijn beeld..

Het enige nadeel van een IIyama is het beroerde design. Maar het is wel de betere koop.

Verwijderd

Topicstarter
thanks allemaal! ik ga gewoon voor de iiyama! ik heb al bijna 500 gulden, dus nog ff geduld hebben denk ik :)
Pagina: 1