Toon posts:

[Flash] Click to activate and use this control

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is meer even ter informatie aangezien ik er al 2 dagen op zoek naar was.
Als je wat in flash online zet dat interactief is kan het zijn dat sommige mensen met XP het niet gelijk kunnen gebruiken maar eerst het flash scherm moeten activeren.
komt door een update van microsoft voor IE6

Na lang zoeken is er eindelijk wat info over te vinden.

Klik
lang leven ms updates en de elende die daar bij komt.
er is dus wel een work around voor dit met een aantal aanpassingen zie hier voor

Klik

Hoop dat jullie er wat aan hebben. Ik laat het er maar bij vind het weer een hoop gedoe.
Hoop dat er een aanpassing vanuit ms snel komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 20:26 ]

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Ehmmm... als je die tweede link door zou lezen, dan zie je dat Microsoft dit heeft moeten doen op basis van een gerechtelijk bevel:
In August 2003, a federal court ruled that Microsoft had infringed on a patent related to plug-in technology used in Internet Explorer owned by the University of California and licensed to Eolas Technologies Inc. "Plug-ins" include objects like Flash movies and Java Applets, as well as any other components that use the EMBED, APPLET, or OBJECT HTML tags. If your web site has a Flash or Swish animation, you'll want to read on.
Over dat Eolas patent heeft ook al vaker iets op de frontpage gedaan...

In dit geval is Microsoft dus zeker niet de schuld, maar een of andere patententrekker...

Niet "Lang Leve MS Updates" maar "Lang Leve Softwarepatenten".... :x :{

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:08

alienfruit

the alien you never expected

Er is hierover ook een presentatie gehouden door Adobe: http://adobe.breezecentral.com/activecontent022606/

Verwijderd

Ik heb er intussen ook mee te maken, en het stemt me niet vrolijk.
Dit is een tijdelijke oplossing die ik geschreven heb, maar nog verbeterd moet worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
// doet alle object elementen opnieuw wegschrijven in de pagina, waardoor het volstaat om slechts dit stukje javascript op een pagina te includen

function ready(){
    if (document.readyState=="complete") {
        arrObject = document.getElementsByTagName('object');
        for (i=0; i<arrObject.length; i++) {
        objTemp = arrObject[i];
        objTemp.outerHTML = arrObject[i].outerHTML;
        }
    }
}

document.attachEvent ('onreadystatechange', ready);

Alleen "flikkeren" de flash elementen even, en lijkt flash de flashvars e.d. kwijt te zijn.
Als iemand een methode heeft om flash toch deze flashvars mee te sturen, dan graag functie uitbreiden.

En ja, ik weet hoe ik alles moet omzeilen, maar het doel van deze script is zoveel mogelijk voorkomen om websites html en of flash bestanden aan te hoeven passen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Heeft het hier mee te maken?
Zwarte kaders om Flash filmpjes

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 14:31
En vanwege een veiligheidsprobleem raad MS aan om Active Scripting uit te schakelen:
nieuws: Nieuw veiligheidsprobleem treft ook IE7

Dan werken hun eigen oplossingen dus niet meer!

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:55:
Ik heb er intussen ook mee te maken, en het stemt me niet vrolijk.
Dit is een tijdelijke oplossing die ik geschreven heb, maar nog verbeterd moet worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
// doet alle object elementen opnieuw wegschrijven in de pagina, waardoor het volstaat om slechts dit stukje javascript op een pagina te includen

function ready(){
    if (document.readyState=="complete") {
        arrObject = document.getElementsByTagName('object');
        for (i=0; i<arrObject.length; i++) {
        objTemp = arrObject[i];
        objTemp.outerHTML = arrObject[i].outerHTML;
        }
    }
}

document.attachEvent ('onreadystatechange', ready);

Alleen "flikkeren" de flash elementen even, en lijkt flash de flashvars e.d. kwijt te zijn.
Als iemand een methode heeft om flash toch deze flashvars mee te sturen, dan graag functie uitbreiden.

En ja, ik weet hoe ik alles moet omzeilen, maar het doel van deze script is zoveel mogelijk voorkomen om websites html en of flash bestanden aan te hoeven passen.
Bovenstaande is op zich een handige oplossing als je veel sites moet aanpassen, echter dat flashvars probleem is erg vervelend. Ik heb hiermee lopen pielen, maar de code die geschreven wordt is wel correct, echter de flashplayer leest de vars niet voor de tweede keer oid.

Weet iemand hoe dit zit?

Mijn rig

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

http://blog.deconcept.com/flashobject/
goede oplossing voor dit probleem, geeft bovendien ook de mogelijkheid om op flashversie te controleren en altervatieve content te leveren voor mensen zonder flash of javascript.

waarom het wiel opnieuw uitvinden?

larixk

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Een dergelijke oplossing had ik ook al,
echter de oplossing van djnonsens is sneller te implementeren, de flashvars werken daar echter niet goed nadat het script is gerund, dat is jammer.

Mijn rig

Pagina: 1