Toon posts:

[Enquete] marktonderzoek gamers 15-25 jaar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.909 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Bedankt voor het invullen allemaal. De resultaten staan inmiddels, als link, ook in dit topic.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan nu een hernieuwde poging, hopelijk nu wel goed. Wij hebben beperkte ervaring met html, vandaar dat er geen mooie pagina is die jullie in kunnen vullen. Omdat de deadline eind maart is hebben wij helaas ook geen tijd om hier ervaring in op te doen. Daarom willen wij jullie vragen om de ingevulde enquete op te sturen naar hylkesibtsen@gmail.com
Oja, ik heb toestemming van Terr! ;)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update: de enquete is nu ook online. http://www.studentenonderzoek.com/?qid=10212&ln=ned

Enquête Marktonderzoek BUSOGA Group

Wij zijn 3 studenten van HBO Nederland in Utrecht. Door middel van deze enquête willen wij onderzoeken welk type spellen het meest populair zijn in de doelgroep van 15 tot en met 25 jaar. Verder willen we uitzoeken in hoeverre deze doelgroep marketinggevoelig is. Alle overig gevraagde informatie geeft ons een beter inzicht in deze doelgroep.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Geslacht: man/vrouw
Leeftijd:

1. Uit hoeveel mensen bestaat uit uw gezin/huishouden?
0 1
0 2
0 3 of 4
0 5 of meer

2. Heeft u een personal computer thuis?
0 ja 0 nee (ga verder met vraag 9)

3. Deelt u deze computer met andere gezinsleden/bewoners?
0 ja 0 nee

4. Waar wordt deze computer voornamelijk door u voor gebruikt?
0 Internet/msn
0 Email
0 Office of tekstverwerking
0 Games
0 anders, namelijk .....

5. Hoe oud is deze computer?
0 minder dan 6 maanden
0 6 maanden tot 1 jaar
0 1 tot 2 jaar
0 ouder dan 2 jaar

6. Bent u van plan om een nieuwe of extra computer aan te schaffen?
0 ja, binnen 6 maanden
0 ja, binnen 6 maanden tot 1 jaar
0 ja, maar niet op korte termijn
0 nee (ga verder met vraag 9)

7. Houd u er bij het aanschaffen rekening mee dat u deze computer gaat gebruiken voor gamen?
0 ja 0 nee

8. Gaat u deze zelf samenstellen?
0 ja
0 nee, ik koop hem kant en klaar

9. Bent u of een van uw gezinsleden/bewoners in het bezit van één of meerdere spelcomputers?
0 ja 0 nee (ga verder met vraag 11)

10. Welke spelcomputer(s) is/zijn uw bezit? (meerdere antwoorden mogelijk)
0 Xbox
0 Xbox 360
0 Playstation
0 Playstation 2
0 Portable Playstation (psp)
0 Nintendo Gamecube
0 Nintendo DS
0 Nintendo Gameboy
0 Dreamcast
0 anders, namelijk…

11. Bent u van plan om binnenkort een (extra) spelcomputer aan te schaffen?
o ja o nee (ga naar vraag 13)

12. Welke nieuwe of extra spelcomputer wilt u aanschaffen?
0 Xbox
0 Xbox 360
0 Playstation
0 Playstation 2
0 Portable playstation (psp)
0 Nintendo gamecube
0 Nintendo ds
0 Nintendo gameboy
0 Dreamcast
0 anders, namelijk…

13. Hoeveel uur zit u gemiddeld per dag achter een computer/spelcomputer?
0 n.v.t. (Bedankt voor het invullen, deze enquête is voor u nu afgelopen)
0 minder dan 1 uur
0 1 tot 3 uur
0 4 tot 6 uur
0 meer dan 7 uur

14. Hoeveel uur daarvan besteed u gemiddeld aan gamen?
0 minder dan 30 minuten
0 30 minuten tot 1 uur
0 1 tot 3
0 meer dan 3 uur

15. Wat voor spelgenre speelt u meestal? (meerdere antwoorden mogelijk)
0 First Person Shooters (Call of Duty, Counter strike)
0 Third Person Shooters (Splinter Cell, Grand Theft Auto)
0 Kaartspellen (Patience, Hartenjagen)
0 Arcade (Tetris, Pac-Man)
0 Role Playing Game (Final Fantasy, Baldur’s Gate)
0 MMORG (World of War craft, Guild Wars)
0 Real-time Strategy (Age of Empires, Command&Conquer)
0 Turned Base Strategy (Civilization)
0 Adventure (Legend of Zelda, Myst)
0 Platform Games (Super Mario)
0 Race spel (Grand Turismo, Need for Speed)
0 Simulatie (The Sims, Roller Coaster Tycoon)
0 Sport (FIFA)
0 Beat’em up (Mortal Kombat, Tekken)

16. Geef aan hoe belangrijk u de volgende factoren vind bij de aanschaf van een nieuwe game, u kunt cijfers geven van 1 t/m 5, waarbij een “1” staat voor onbelangrijk en een “5” voor belangrijk.
De beoordeling van vrienden die het spel al bezitten nr.
Reviews (bijvoorbeeld door Gamekings) nr.
Reclames in de media nr.
Verpakking nr.
Prijs nr.
Imago nr.
Fabrikant van de game nr.
Speltoelichting en afbeeldingen op achterkant van hoesje nr.
Systeemeisen nr.
Leeftijdgrens nr.
Spelgenre nr.

17. Geef een schatting van het aantal spellen die je jaarlijks aanschaft.
…. stuks.

Bedankt voor uw medewerking.

@ joswillems86 en ramsho, bedankt voor het invullen _/-\o_

@ AJ1815: het upgraden van de computer is voor ons onderzoek niet van belang. Bovendien hebben we geprobeerd de lijst zo kort mogelijk te maken omdat we natuurlijk moeilijk van jullie kunnen verwachten dat jullie allemaal een half uur in deze lijst stoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Maak dr even een mooie online enquete van als je veel mensen wil trekken, dit is veel moeite voor de gemiddelde Tweaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:23

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Nou... vooruit dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:57
Ken em ergens van, volges mij is ie vrij goed gejat uit de PU of iets dergelijks want hij komt me heel bekend voor.
En nee, vul em niet in, te veel moeite inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:57:
Door middel van deze enquête willen wij onderzoeken welk type spellen het meest populair zijn in de doelgroep van 15 tot en met 25 jaar. Verder willen we uitzoeken in hoeverre deze doelgroep marketinggevoelig is. Alle overig gevraagde informatie geeft ons een beter inzicht in deze doelgroep.
Ga mij eens uitleggen hoe je met deze enquetevragen antwoord krijgt op je onderzoeksvragen? Je hebt zometeen een sloot gegevens waar je helemaal niks mee kunt.
En nee, ik vul hem niet in, er zijn zat kant en klare enquete-afneem mogelijkheden op internet (hetzij via een scriptje, hetzij via een dienst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Sorry dat ik het zeg, maar wat staan er voor bullshit vragen in voor een onderzoek over gamers

De aantal leden van een gezin bijvoorbeeld, of
Dat je een PC voor msn/office gebruikt.

Vragen of je wel of niet gamed in een enquette voor gamers, die vat ik totaal niet.

Edit: dat 3 HBO studenten zo'n enquette op stellen, succes met de opleiding :X

[ Voor 14% gewijzigd door RaZ op 08-03-2006 20:18 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

whooops zie mail nu pas staan sorry! :)

[ Voor 99% gewijzigd door GoldenSample op 08-03-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://www.studentenonderzoek.com/

Kan je online een enquete aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10 07:13
-laat maar-

[ Voor 143% gewijzigd door HyperioN op 08-03-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben toevallig zelf ook bezig met een onderzoek en ik denk dat je hiermee meer tweakers over de streep trekt...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wanneer komt de doelgroep van 25 tot 50 jaar aan de beurt :?
heb ik ook eens wat in te vullen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Deze enquete kost me veel te veel tijd om in te vullen.
Verder denk ik dat je met deze (overgenomen/gekopieerde) niet snel het antwoord op de onderzoeksvraag zult krijgen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:42

Emiel1984

Made in NL

Had deze enquette eigenlijk niet gewoon met de hand ingevult moeten worden . |:(

Als er nou had gestaan a b c of d dan had ik nog erover kunnen denken ondanks dat ik niet het idee heb er ooit iets nuttigs met de informatie gedaan gaat worden.

Mij tip is; Geef antwoord op de ' 5-W' vragen .. Wie, wat, wanneer, waarom en waarvoor.

Vooral de laatste, gezien dit niet echt duidelijk is in de openingspost.

Edit: Het e-mail adres waar gestuurd naar zou moeten worden zal wellicht nu meer onder de spam komen te staan dan dat er antwoorden komen. Hij is een beetje 'bot' gevoelig..

[ Voor 25% gewijzigd door Emiel1984 op 08-03-2006 20:32 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:28

royco_100

Enthousiaste Tweaker

@RaZ
Er staat volgensmij toch echt VOORNAMELIJK,
ik gebruik mijn pc voornamelijk voor internet/msn, maar ik game er ook nog mee! vraag is dus niet compleet bullshit zoals jij vind.

(btw you've got mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wij zijn 3 studenten van HBO Nederland in Utrecht. Door middel van deze enquête willen wij onderzoeken welk type spellen het meest populair zijn in de doelgroep van 15 tot en met 25 jaar.
royco_100 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:35:
@RaZ
Er staat volgensmij toch echt VOORNAMELIJK,
ik gebruik mijn pc voornamelijk voor internet/msn, maar ik game er ook nog mee! vraag is dus niet compleet bullshit zoals jij vind.

(btw you've got mail)
Welk type spel is MSN / Office / Surfen dan volgens jouw?

Van HBO'ers had ik meer doelgerichte vragen verwacht, maargoed, zal wel aan mij liggen dan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ep0ss schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:09:
Ken em ergens van, volges mij is ie vrij goed gejat uit de PU of iets dergelijks want hij komt me heel bekend voor.
En nee, vul em niet in, te veel moeite inderdaad.
juist ja. ga je na laten kijken man. als deze in de pu staat dan is dat heel bijzonder aangezien ik dit hier zelf verzonnen heb.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
nou vooruit ik zal eens gaan kijken voor alle luie mensen hier, waar ik zelf normaal gesproken ook toebehoor, of ik een online enquete van kan maken. Leuk dat er zoveel mensen zijn die kritiek willen leveren die mij er op vooruit moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:14:
Sorry dat ik het zeg, maar wat staan er voor bullshit vragen in voor een onderzoek over gamers

De aantal leden van een gezin bijvoorbeeld, of
Dat je een PC voor msn/office gebruikt.

Vragen of je wel of niet gamed in een enquette voor gamers, die vat ik totaal niet.

Edit: dat 3 HBO studenten zo'n enquette op stellen, succes met de opleiding :X
Ja en die opmerking is dus een beetje kansloos. Die enquete is snel in elkaar geflanst maar wel volgens de regeltjes zoals ik die heb gekregen. En hoe wil je hier trouwens mijn verstandelijke capaciteiten aan meten? Nogmaals ik ben blij met jullie kritiek maar hij mag wel wat opbouwen-der. (bitte geen commentaar op het hier gebruikte nederlands).
emiel1984 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:29:
Had deze enquette eigenlijk niet gewoon met de hand ingevult moeten worden . |:(

Als er nou had gestaan a b c of d dan had ik nog erover kunnen denken ondanks dat ik niet het idee heb er ooit iets nuttigs met de informatie gedaan gaat worden.

Mij tip is; Geef antwoord op de ' 5-W' vragen .. Wie, wat, wanneer, waarom en waarvoor.

Vooral de laatste, gezien dit niet echt duidelijk is in de openingspost.

Edit: Het e-mail adres waar gestuurd naar zou moeten worden zal wellicht nu meer onder de spam komen te staan dan dat er antwoorden komen. Hij is een beetje 'bot' gevoelig..
Over dat 5 w gebeuren erg leuk! heb ik op de kleuterschool geloof ik nog mee gekregen.
nee even serieus ik waardeer je kritiek maar ik kan hier onmogelijk mijn onderwerp en de bedoeling van mijn hele project gaan posten. dan is het namelijk niet langer mijn project en zal je dalijk zien dat het niet goedgekeurd wordt ook. die vragen heb ik zelf bedacht omdat zij mij een beeld geven van hoe jullie je pc gebruiken (en NEE ik hoef geen 100% sluitende gegevens) deze 'enquete' (misshcien een groot word voor zo'n vragenlijstje) is slechts een onderdeeltje van één van de dingen die ik moet doen. Het gaat mij er om dat ik een beetje een beeld kan vormen van de nederlandse gamer.

Als ik 3 jaar zou hebben om dit te doen dan kwam ik uiteraard niet met zo'n snel in elkaar geflanst lijstje maar ik heb helaas 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:33:
[..]
En hoe wil je hier trouwens mijn verstandelijke capaciteiten aan meten?
Ik weet niet waar je leest dat ik dat doe, en dat ga ik niet eens doen ook.
Als ik 3 jaar zou hebben om dit te doen dan kwam ik uiteraard niet met zo'n snel in elkaar geflanst lijstje maar ik heb helaas 3 weken.
Een goed begin is het halve werk. Maak je enquette strait-to-the-point. Afraffelen moet je niet doen.
Als je ipv 2 minuten afragwerk een dag de tijd neemt om een nette enquette te maken, kom je al veel verder. Als jij meer tijd steekt in een nette enquette, en dan ipv 3 weken, 2 weken en 6 dagen de tijd hebt. Zullen er veel meer mensen je serieus nemen. Het is maar een tip hoor.

Maar succes met je opleiding ;)

Edit: Ik zie trouwens van jouw een topic van zeker 1 week terug dat je een Enquette wil maken. Je had dus een week de tijd om een mooie enquette te maken. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door RaZ op 08-03-2006 21:47 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:43:
[...]
Ik weet niet waar je leest dat ik dat doe, en dat ga ik niet eens doen ook.

[...]

Een goed begin is het halve werk. Maak je enquette strait-to-the-point. Afraffelen moet je niet doen.
Als je ipv 2 minuten afragwerk een dag de tijd neemt om een nette enquette te maken, kom je al veel verder. Als jij meer tijd steekt in een nette enquette, en dan ipv 3 weken, 2 weken en 6 dagen de tijd hebt. Zullen er veel meer mensen je serieus nemen. Het is maar een tip hoor.

Maar succes met je opleiding ;)

Edit: Ik zie trouwens van jouw een topic van zeker 1 week terug dat je een Enquette wil maken. Je had dus een week de tijd om een mooie enquette te maken. 8)7
Zo vatte ik je "succes met de opleiding" dus op.

Ja klopt, maar je denkt toch niet dat ik ondertussen niets heb gedaan? Dit onderzoekje als ik het zo mag noemen is maar een klein deel van mijn opdracht. En de andere 9 onderdelen moeten ook af |:(

O en voor de mensen die hem al hebben ingevuld Bedankt!!!

p.s. ben bezig met een online versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes, morgen komt er een online versie. Hij is nu al af, maar wie weet verzin ik vanacht nog wat goed dingen in mijn bedje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:09
beetje vaag, de enquette is niet gebaseerd op je doelgroep eerlijk gezegd.
Je vraagt continue om gezinsleden, dus de enquette invullers zijn dan allemaal gasten die kunnen behoren tot de groep: op zichzelf wonen, internaat, studentenhuis/flat/boot, of gewoon domweg thuiswonend.
Dit is dus zeer ruim.

Vraag 1 is dus ook onduidelijk, want wat moeten mensen invullen als ze niet als gezin/huishouden wonen, maar toch als groep? zoals een studentenhuis?

Al de vragen over de computer zijn totaal niet relevant voor je doel en als je zulke vragen wilt gebruiken om iets duidelijk te maken, dan zou je bijvoorbeeld beter vragen kunnen stellen, die te maken hebben met het budget, dat dan besteed wordt.

Eerst stel je trouwens een vraag, of de personal computer gebruikt wordt voor spelen, later ga je weer vervuiling toelaten door te vragen hoeveel tijd er besteed wordt achter (spel)computer, dus daar hoort die pc ook bij.
Stel je voor dat iemand de pc gebruikt puur voor gamen, maar hoogstens 20 minuten per dag voor patience en verder gebruikt hij die pc niet. Terwijl hij op zn xbox wel 3 uur per dag zit.
Dit kun je dan niet te weten komen uit je uitkomsten.

Vraag 6 is ook zeer vaag, iemand die in zn gedachten heeft, dat ie een spelcomputer aanschaft, gaat antwoorden ja, en gaat ook antwoorden, dat ie die dus voornamelijk voor spelen aanschaft.
Plus dat ie ook gaat antwoorden later, dat ie een spelcomputer gaat kopen.
Ga jij dan als uitkomst nemen, dat ie 1 of 2 computers koopt?
Dat weet je dus totaal niet. is het 1 spelcomputer of een pc + spelcomputer?

Ook, meet je niet, wat voor games populair zijn, maar alleen welke games iemand speelt.
Als er 20 mensen die 90 percent van hun tijd first person shooters spelen en de andere 10 percent verdelen over 9 type andere spelen, dan komt dat dus niet naar voren. Uit de enquette heb je dan hoogsten 20 mensen die 10 verschillende spelen doen, waarbij je alleen een totaal aantal uren per dag weet, wat ze aan games spenderen.

En de laatste vraag is ook zeer vaag, wat bedoel je met aanschaffen?

Downloaden illegaal, digital download(dus betaald legaal spel downloaden online), kopen in winkel als nieuw, 2e hands spelen kopen, gratis spelen downloaden? Het is allemaal aanschaffen.

Sorry, maar om eerlijk te zijn, zou ik de doelstelling strakker gaan formulieren en ook de vragen iets strakker formuleren, anders heb je straks een hoop gegevens, die al door de vraagstelling vervuild zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bangkirai schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 01:21:
beetje vaag, de enquette is niet gebaseerd op je doelgroep eerlijk gezegd.
Je vraagt continue om gezinsleden, dus de enquette invullers zijn dan allemaal gasten die kunnen behoren tot de groep: op zichzelf wonen, internaat, studentenhuis/flat/boot, of gewoon domweg thuiswonend.
Dit is dus zeer ruim.

Vraag 1 is dus ook onduidelijk, want wat moeten mensen invullen als ze niet als gezin/huishouden wonen, maar toch als groep? zoals een studentenhuis?

Al de vragen over de computer zijn totaal niet relevant voor je doel en als je zulke vragen wilt gebruiken om iets duidelijk te maken, dan zou je bijvoorbeeld beter vragen kunnen stellen, die te maken hebben met het budget, dat dan besteed wordt.

Eerst stel je trouwens een vraag, of de personal computer gebruikt wordt voor spelen, later ga je weer vervuiling toelaten door te vragen hoeveel tijd er besteed wordt achter (spel)computer, dus daar hoort die pc ook bij.
Stel je voor dat iemand de pc gebruikt puur voor gamen, maar hoogstens 20 minuten per dag voor patience en verder gebruikt hij die pc niet. Terwijl hij op zn xbox wel 3 uur per dag zit.
Dit kun je dan niet te weten komen uit je uitkomsten.

Vraag 6 is ook zeer vaag, iemand die in zn gedachten heeft, dat ie een spelcomputer aanschaft, gaat antwoorden ja, en gaat ook antwoorden, dat ie die dus voornamelijk voor spelen aanschaft.
Plus dat ie ook gaat antwoorden later, dat ie een spelcomputer gaat kopen.
Ga jij dan als uitkomst nemen, dat ie 1 of 2 computers koopt?
Dat weet je dus totaal niet. is het 1 spelcomputer of een pc + spelcomputer?

Ook, meet je niet, wat voor games populair zijn, maar alleen welke games iemand speelt.
Als er 20 mensen die 90 percent van hun tijd first person shooters spelen en de andere 10 percent verdelen over 9 type andere spelen, dan komt dat dus niet naar voren. Uit de enquette heb je dan hoogsten 20 mensen die 10 verschillende spelen doen, waarbij je alleen een totaal aantal uren per dag weet, wat ze aan games spenderen.

En de laatste vraag is ook zeer vaag, wat bedoel je met aanschaffen?

Downloaden illegaal, digital download(dus betaald legaal spel downloaden online), kopen in winkel als nieuw, 2e hands spelen kopen, gratis spelen downloaden? Het is allemaal aanschaffen.

Sorry, maar om eerlijk te zijn, zou ik de doelstelling strakker gaan formulieren en ook de vragen iets strakker formuleren, anders heb je straks een hoop gegevens, die al door de vraagstelling vervuild zijn.
Heb erover nagedacht en een studentenhuis lijkt mij ook een huishouden. Aanschaffen lijkt mij per definitie iets te maken hebben met kopen of iig iets er tegen over stellen, gratis downloaden ed is mijns inziens verkrijgen. Verder gaat het ons om hoeveel tijd de mensen in spellen steken, maakt verder niet uit waarop, en om wat voor spellen ze dan het meest doen.

En dan nu de online versie van onze enquete: http://www.studentenonderzoek.com/?qid=10212&ln=ned
Aan iedereen die hem met de hand heeft ingevuld, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Tja, is opbouwend kritiek, maar wat je nu zegt is dus tegengesteld wat je eerder schreef:

Door middel van deze enquête willen wij onderzoeken welk type spellen het meest populair zijn in de doelgroep van 15 tot en met 25 jaar

Vandaar mn opmerkingen.

Veel games fabrikanten houden ook zulke enquettes, maar hun gaat het erom, kunnen we eventueel een spel van categorie X verkopen aan deze enquette-invuller, dus voor hun werkt type spel aankruizen prima. Ook al speelt iemand het maar 5 percent, dan nog, is dat een kans om een spel van dat type te verkopen aan ze.

Enquettes maken heeft veel te maken met wiskunde en dan voornamelijk het gedeelte dat betrekking heeft op verzamelingen. Als je je vragen goed afstelt en goed in de gaten houd, welke deelverzamelingen van antwoorden elkaar overlappen of net niet, kun je zeer nauwkeurige resultaten kijken.
Paar keer dat ik enquette voor studie vroeger moest maken, hebben we een hele tijd zelf domweg enquettes ingevuld en dan gekeken welke antwoorden elkaar zouden kunnen overlappen. Daarna zijn dus veel vragen veranderd, weggehaald of scherper/nauwkeuriger geformuleerd.
Had vroeger een leuke link over handleiding ervoor, maar ben hem jammer genoeg kwijt.

[ Voor 36% gewijzigd door bangkirai op 09-03-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ bangkirai: Dat is inderdaad jammer, daar had ik misschien wat aangehad :)

Wiskunde is nooit mijn sterkste punt geweest, maar ik begrijp wat je bedoelt. Deze enquete is misschien wat moeilijker te verwerken maar uiteindelijk haal ik hier denk ik toch de info uit die ik wil hebben. En de rest vul ik aan met wat gegevens die zijn er opgesnort via google-advancedsearch. Als ik meer tijd zou hebben dan zou ik hier uiteraard meer tijd ingestoken hebben, maar ik ben al heel blij dat ik hem hier mag houden. Anders had ik dit onderdeel van mijn projectopdracht zeer waarschijnlijk moeten overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het fictieve bedrijf waarvoor ik een rapport moet opstellen wil een mmorg-game op de markt gaan brengen. Je kunt in dit spel voor en achteruit in de tijd reizen naar iedere locatie die je maar kan bedenken. Je kunt het solo spelen maar er is ook een multiplayer functie (ze spreken niet over online mogelijkheden maar daar ga ik wel vanuit). Verder willen ze deze game gaan lanceren voor playstation,xbox, gamecube en eventueel ook voor de mobiele versies hiervan.
Zelf ben ik van mening dat je een mmorg het beste op een pc kunt spelen omdat je zo de beschikking hebt over een compleet toetsenbord, wat wel handig is voor het vaak brede scala aan commando's. Wat denken jullie, is het mogelijk om een mmorg achtig spel op een gameconsole te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:49:
Het fictieve bedrijf waarvoor ik een rapport moet opstellen wil een mmorg-game op de markt gaan brengen. Je kunt in dit spel voor en achteruit in de tijd reizen naar iedere locatie die je maar kan bedenken. Je kunt het solo spelen maar er is ook een multiplayer functie (ze spreken niet over online mogelijkheden maar daar ga ik wel vanuit). Verder willen ze deze game gaan lanceren voor playstation,xbox, gamecube en eventueel ook voor de mobiele versies hiervan.
Zelf ben ik van mening dat je een mmorg het beste op een pc kunt spelen omdat je zo de beschikking hebt over een compleet toetsenbord, wat wel handig is voor het vaak brede scala aan commando's. Wat denken jullie, is het mogelijk om een mmorg achtig spel op een gameconsole te spelen?
dit gaat dan wel een beetje offtopic, maar ik heb er al vaker over nagedacht. Zeker ivm Oblivion die op de xbox 360 uitkomt. Want xbox 360, 90% van de mensen met xbox 360 zullen online spelen en dan komt er zon topper en maken ze er geen mmorpg van :) (uiteraard zullen er wel redenen voor zijn) maar een mmorpg lijkt me niet handig op een console. Vooral omdat je mmorpg (dit is mijn mening) vooral speelt voor gezelligheid, je speelt met veel mensen samen maakt nieuwe "internetvrienden" en ondertussen heb je het naar je zin chat je een beetje. Want je kan niet chatten en zoals je zelf al aangeeft heb je knoppen te weinig en dat ga je missen :D je kan natuurlijk je spel eromheen bouwen net zoals bij GW (correct me if im wrong B)) je maar 8 knoppen hebt en dit echt bedoeld is voor je tactiek zodat je van tevoren bedenkt wat je gaat gebruiken. Maar ik zie het zelf nog niet zo snel gebeuren een mmorpg, hij zal wel komen voor xbox 360 vanwege headset en dan maar wat minder buttons :P

Phantasy star online is een schot in de richting van mmorpg, maar idd ook maar weinig buttons voor commands wat het wel leuk maakt >:)

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 21:04
heb de lijst ingevuld bij dat online gebeuren

suc6!

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ ikbengoofy en alle anderen die hem ingevuld hebben, Bedankt!
En de rest gewoon allemaal lekker in blijven vullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Jammer dat er bij ga je binnenkort een nieuwe console kopen, niet de PS3 / Revo staat.
Ok misschien wat optimistisch om te denken dat die binnenkort uitkomen, maar krijg je denk ik wel andere beeld dan er niet naar vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je helemaal gelijk in. glad vergeten die erbij te zetten, misschien inderdaad vanwege de geruchten over de vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Voor playstation 2 heb je everquest online adventures, die draait al best een tijd.

Dus ja, mmmorpg voor spelcomputers bestaan dus al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Albinoraptor schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:42:
Jammer dat er bij ga je binnenkort een nieuwe console kopen, niet de PS3 / Revo staat.
Ok misschien wat optimistisch om te denken dat die binnenkort uitkomen, maar krijg je denk ik wel andere beeld dan er niet naar vragen. :)
Lijkt me niet echt verstandig om apparaten neer te zetten die nog niet uit zijn en waarvan je de prijs ook nog niet weet. Alleen als de releasedate echt vast staat zou ik zelf die consoles erbij zetten, want dan kan je een plan hebben om er binnenkort één te kopen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:52
Ik heb hem online ingevuld! Veel succes ermee!

Even wat kanttekeningen:
Erg slordige enquete! Let volgende keer op de volgende punten:
Het is niet altijd duidelijk wat je met de vragen bedoelt.
Het is niet duidelijk hoeveel antwoorden je mag invullen.
Het taalgebruik is erg slordig, jij en u wordt afgewisseld, de vraagvorm is niet altijd juist. d&t gaan fout en andere taalfouten
De antwoorden zijn niet altijd logisch/gepast.
Daarnaast denk ik ook dat de routing niet echt optimaal is; zie ook al het verhaal van bangkirai.
Even een beetje voorbereiden voor een goede enquete en je kan veel meer met de antwoorden dan dat je nu kan. Daarnaast kan de verwerking van een enquete met goede vragen veel sneller!

Ik zal even een aantal voorbeelden eruit lichten.
Vraag 4: Heeft u een PC thuis:
ja/nee
Je vraag hier of diegene die de enquete invult een PC heeft, terwijl je wil vragen of er in het huishouden van de ondervraagde een pc staat (dat denk ik aan de ahnd van vraag 5).
Misschien toevallig niet op tweakers.net maar er zullen mensen zijn die hier nee invullen omdat ze geen 'eigen' pc hebben maar dat ze die van hun vader/moeder/broertje etc gebruiken. Deze mensen gaan gelijk naar vraag 11 terwijl ze misschien best tot de doelgroep behoren (daarnaast heb je ook nog de groep student die in een internetcafe/school gebruik maakt van een pc).Bovendien geef je deze mensen ook niet de kans om een nieuwe pc aan te schaffen.

vraag 10:
Gaat u deze zelf samenstellen?
Wat bedoel je met samenstellen? Onderdelen selecteren (op de Dell manier of elk onderdeel selecteren) of bedoel je zelf in elkaar zetten? Zo'n vraag heeft natuurlijk uitleg nodig.

En natuurlijk vraag 17:
Wat voor spelgenre speelt u meestal?
Hoeveel antwoorden mag ik invullen, hoe vaak is meestal, hoe lang geleden?

Vraag 18:Ik speel geen MMORPG en ik heb geen voorkeur, wat moet ik invullen.

Bovendien, als je een fictief bedrijf wil opstellen dat iets met een mmorpg wil gaan doen, waar zijn de vragen daarover? Vragen over maandelijkse kosten, internetverbinging en snelheid, welk type spel speel je het liefst online, hoeveel van de tijd speel je online en hoeveel offline etc.

Deze post is niet als flame bedoeld maar alleen als opbouwende kritiek voor je rappport (ik neem aan dat je je enquete ook moet inleveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoho, ik wil geen bedrijf beginnen. Mijn team en ik functioneren als het ware als een adviesbureau. 1 van de lopende ontwikkelingen in dat fictieve bedrijf is een mmorg-game die bijna klaar is voor de release voor gameconsoles. Maar voordat er geld wordt gestoken in het uiterlijk van de verpakking,reclames en productie willen ze graag weten of dit spel een goede kans maakt. Deze game is namelijk een side-productie, ze zijn normaliter gespecialiseerd in Business Software.

Over de slechte opmaak van de enquete heb je zeker gelijk, maar aangezien ik moeilijk even een aantal vragen kan veranderen of erbij zetten zonder de antwoordsleutel te veranderen is dat nu niet echt op een optie meer. Tenzij alle lieve tweakertjes hem nog eens in willen vullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:12:
hoho, ik wil geen bedrijf beginnen. Mijn team en ik functioneren als het ware als een adviesbureau. 1 van de lopende ontwikkelingen in dat fictieve bedrijf is een mmorg-game die bijna klaar is voor de release voor gameconsoles. Maar voordat er geld wordt gestoken in het uiterlijk van de verpakking,reclames en productie willen ze graag weten of dit spel een goede kans maakt. Deze game is namelijk een side-productie, ze zijn normaliter gespecialiseerd in Business Software.

Over de slechte opmaak van de enquete heb je zeker gelijk, maar aangezien ik moeilijk even een aantal vragen kan veranderen of erbij zetten zonder de antwoordsleutel te veranderen is dat nu niet echt op een optie meer. Tenzij alle lieve tweakertjes hem nog eens in willen vullen...
Dat van dat soort adviebureau had ik begrepen. Met deze extra info lijkt me dat best een leuke opdracht maar dat terzijde. Wat ik bedoelde te zeggen: ik neem alleen aan dat je je enquete ook moet laten zien, en dan moet je daar even op letten want in deze vorm gaat het punten kosten (ik bedoel dus niet de vragen veranderen maar even de vragen verduidelijken die desondanks waarschijnlijk wel goed zijn begrepen)

Mijn andere punt is dat de enquete je weinig vertelt over MMORPG en welke distributie strategieen interessant zouden kunnen zijn. Bijvoorbeeld het verschil in ditributie tussen Planetside en Eve online. De gekozen distributie heeft grote effecten op je communicatie mogelijkheden in het algemeen maar heeft zeker grote gevolgen voor je POP advertising.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Veel succes in ieder geval!

[ Voor 4% gewijzigd door Excibular op 10-03-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben bezig met het verwerken van de responsen, maar liefst 390 stuks!!! voor het overgrote deel tweakers! bedankt allemaal.

Goed het valt me nu trouwens op dat de spellingscontrole van Word de worden nintendo en playstation niet herkent..... is dat toeval of hebben ze deze opzettelijk weggelaten bij MS? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 16:58
Nee, dat kan gaan toeval meer zijn, haha.

Ik heb de enquete ook even ingevuld nog veel succes met je opdracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Laatst online: 17-10 15:20
Heb hem net ingevuld, veel suc6 met je enquete. Laat even weten hoeveel er uiteindelijk zijn ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het invullen allemaal. Ik zal in de eerste week van april even de resultaten posten, uiteraard met het aantal ingevulde enquetes erbij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

hier is hij dan De enquete, medemogelijk gemaakt door Got en studentenonderzoek.com. Ik heb er evene en .zipje van gemaakt, omdat dat de snelste manier was om hem hier te kunnen plaatsen.
http://home.planet.nl/~sibts001/EnqueteGot.zip
Ik heb het erg druk, laatste weken van school dus vandaar dat het allemaal even vlugvlug gedaan is.
Ik kijk hier wel (bijna) dagelijks dus als jullie op of aanmerkingen hebben of een discussie aan willen gaan; Be my guest.

En last but not least wil ik iedereen nog even bedanken voor het invullen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLAAR!! (ingevuld dan he)

(nou billen afvegen en doortrekken dan!) :X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:59:
KLAAR!! (ingevuld dan he)

(nou billen afvegen en doortrekken dan!) :X
Terwijl de resultaten al verwerkt zijn, ga jij da ding nog invullen. zie post boven je. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justifier schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:03:
[...]

Terwijl de resultaten al verwerkt zijn, ga jij da ding nog invullen. zie post boven je. :9
Oeps 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha :P er waren er al meer die dat gedaan hebben. zal het nog even extra duidelijk vermelden in de beginpost. toch nog bedankt voor het invullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 16:58
FF mieren neuken.

Welke factoren vind u van belang bij het uitzoeken van een nieuwe game?
? Eigen ervaringen met voorgaande delen
? Demo

Met welke app heb je de gegevens verwerkt? SPSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:24
Verassende uitkomst "heeft u een pc thuis", gepost op een tweakers forum, en enquite word zowieso al online ingevuld. Natuurlijk heb je ook bibliotheken enzo, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De gegevens worden, heel handig, door studentenonderzoek.com in een paar bestandsformaten geleverd. oa. excell, csv en een alles in grafiek.

Ja dat iedereen een pc thuis heeft is natuurlijk niet zo heel gek meer. maar wij waren benieuwd of sommige mensen misschien alleen een pc hebben op het werk of waar dan ook, maar onverwacht was deze uitkomst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo. laatste update denk ik. Ik heb vandaag mijn beoordeling terug gehad. Een 7,5! :) mede mogelijk gemaakt door Got natuurlijk :D Bedankt iedereen!
Pagina: 1