Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11 22:44
Ik heb op dit moment een sim only abbonement. Toevallig liet ik vorige week mijn simlock vrije telefoon vallen waardoor die het niet meer doet. Nu kan ik van iemand uit belgie een 2e hands Samsung D600 kopen. Het enige nadeel is dat er een simlock op de telefoon zit. Weet iemand toevallig of ze in nederland ook een belgische simlock van een telefoon af kunnen halen? Ik heb hier namelijk helemaal geen verstand van en kon er in andere topics verder niets over vinden. Alvast bedankt..

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Tuurlijk kan dat. Simlock is gewoon een lock in de software en kan er met de juiste code zo uit gehaald worden.

Is de telefoon een jaar oud? Dan kan je de provider van die telefoon bellen om een unlockcode.

Twitter

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
In België is dit bij wet verboden ... (net zoals die aanbiedingsacties waarbij je gratis tv's krijgt ed, om de consument te "beschermen")

• eric1988
Bedoel je daarmee dat als de telefoon een jaar oud is, je de simlock er af kan laten halen? of het zetten van simlocks op een telefoon?

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Ik bedoelde het zetten van Simlocks op telefoons

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11 19:30

Tyf

idd in belgie worden geen simlocks op telefoons gezet, bij wet verbied. Dus een telefoon uit belgie met simplock lijkt mij onwaarschijnlijk

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Dit mag hier niet gepost worden, maar je kan met een tooltje uit de IMEI+LAND+PROVIDER-codes de unlock-code halen :)
Sterker nog, de provider zelf doet dit ook.

Of je het dus laat doen door de provider, het laat doen door een servicebedrijf, of dat je het zelf doet, het kan gewoon.

Je moet wél weten welke provider de vorige persoon heeft gehad, zonder dat is de code niet te berekenen :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• eric1988
Ok bedankt allemaal dan zal ik het eens even na gaan vragen :P want het betekend dan dus dat die telefoon niet uit belgie komt. Bedankt allemaal!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.