Geluid van PC zachter als van CD-speler

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:39
Ik heb een technics reciever thuis, waar ik naast de wisselaar (technics) ook mn pc op heb aangesloten. Maar het geluid dat uit mn pc komt (via Soundblaster Live!) is veel zachter als het geluid uit mn versterker. In windows staat de geluidssterkte net niet vol open (maar helemaal open maakt niet zo veel uit). Hoe komt dit, en vooral, wat doe ik eraan??
Ik heb daarnaast ook nog 2 labtec boxjes voor de front uitgang, en die klinken wel gewoon vrij hard.

Verwijderd

Uhmz...
bij mijn JVC versterker is het zo dat hij de phono ingang meer versterkt dan de tuner ingang... Misschien moet je eens een andere ingang proberen voor je PC ? Zou misshcien uit kunnen maken =D

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:39
Als ik m op de phono-ingang aansluit, dan is ie veel harder, maar dan stoort ie als een gek.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
verschil in lijnniveau, weinig aan te doen of en extra preamp er tussen of mixer

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik denk dat het probleem is dat het signaal uit je Live! al versterkt wordt. Of heb je hem nu al op de lijn uitgang zitten? Als dat zo is ligt het aan het signaalniveau die de Live! afgeeft. Die zal waarschijnlijk dan lager liggen al bv een CD speler.

Eat right. Stay fit. Die anyway.