Toon posts:

[XP] Installatie ziet maar 1 partitie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Aangezien mijn computer wat trager begon te worden had ik het
idee gekregen om Windows er eens opnieuw op te zetten. Mijn
probleem is nu dat ik bij de Windows-installatie maar 1 schijf zie,
terwijl ik de schijf met PartionMagic heb opgedeeld in verschillende
kleinere schijven. Weet iemand hoe ik toch alleen de Windows-schijf
kan formateren en daarna Windows erop zetten zonder dat de
bestanden van mijn andere schijven gewist worden?

Alvast bedankt!

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51
Het is om te beginnen heel vreemd dat je maar 1 schijf ziet, maar als jij er zeker van wil zijn dat
dit goed gaat dan moet je Partion Magic gewoon weer gebruiken om je Windows Partitie te verwijderen en/of te formatteren

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik dit doe is 't dan wel 100% zeker dat ik dan wel
op de die pas geformateerde partitie XP kan installeren?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
't Is juist logisch dat je maar één schijf ziet, het is toch ook maar één schijf ? Dat je 'm opgedeeld hebt in meerdere partities doet daar niks aan af. Overigens zou de setup wel moeten aangeven dat er meerdere partities aanwezig zijn, waarschijnlijk een normale primary partition (je systeempartitie) en een extended partition (waar je overige logische stations in zitten).

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:34:
't Is juist logisch dat je maar één schijf ziet, het is toch ook maar één schijf ? Dat je 'm opgedeeld hebt in meerdere partities doet daar niks aan af. Overigens zou de setup wel moeten aangeven dat er meerdere partities aanwezig zijn, waarschijnlijk een normale primary partition (je systeempartitie) en een extended partition (waar je overige logische stations in zitten).
Dat bedoel ik ook, normaal zag ik alle partities die ik gemaakt heb, nu zie
ik alleen een grote van 200Gb

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jouw Windows XP CD zal de grootte van je harddisk niet ondersteunen - kijk eventjes in de Windows Operating Systems FAQ hierover :)

Ik ga verder even je topic titel aanpassen, enkel 'installatie' als topic titel zegt natuurlijk helemaal niets over je vraag :)
Pagina: 1