Ik ontvang in een PHP script een stuk tekst wat in BASE64 gecodeerd is. Via de PHP functie base64_decode() decodeer ik deze tekst. Dit gaat goed, met uitzondering van één onderdeel: de enter/carriage return. Deze wordt niet meegenomen, waardoor opgemaakte tekst verandert in een enkele (lange) regel tekst. Decodeer ik de gestuurde tekst met een willekeurige andere BASE64 decoder (heb er online ene paar geprobeerd, een JAVA en een Python versie), dan wordt de brontekst wel goed gedecodeerd. Conclusie: PHP decodeert BASE64 niet goed middels base64_decode().
Nu kan PHP opzich via imap_base64 dit decoderen. Ik weet niet of dit een oplossing zou kunnen bieden, maar voor mij is dit helaas niet toepasbaar (omdat het PHP platform waar ik op werk geen imap/c-client ondersteuning heeft en kan hebben).
Wie kan me hier helpen? Ik maak gebruik van de PHP 5.1.x. Is er wellicht iemnand die een PHP filetje voor me heeft met een andere implementatie van een BASE64 decoder?
(ja ik heb voldoende gezocht naar oplossing maar zonder resultaat)
Nu kan PHP opzich via imap_base64 dit decoderen. Ik weet niet of dit een oplossing zou kunnen bieden, maar voor mij is dit helaas niet toepasbaar (omdat het PHP platform waar ik op werk geen imap/c-client ondersteuning heeft en kan hebben).
Wie kan me hier helpen? Ik maak gebruik van de PHP 5.1.x. Is er wellicht iemnand die een PHP filetje voor me heeft met een andere implementatie van een BASE64 decoder?
(ja ik heb voldoende gezocht naar oplossing maar zonder resultaat)