Toon posts:

Platinum of Arita

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een grote partij CD-R's 80Min kopen. Welk merk is kan ik het beste kiezen. Ik heb de keuze uit Arita of Platinum. Prijs is ongeveer gelijk.

mvg

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 18:31

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb alleen ervaring met Platinums... En die zijn goed ;)..
Vriend van me gebruikt altijd Arita's en die zijn ook goed. In principe horen Arita's goedkoper te zijn. Keuze is een beetje aan jou maar naar mijn idee zijn ze allebei geschikt.

* IceStorm koopt na zijn partij Platinums de volgende keer wel Arita's... Zelfde kwaliteit voor minder klinkt goed [img=15,15]i/s/wink.gif[/img]..

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

Smarron

The bend

Jah, ik wil misschien ook overstappen op Platinums omdat iedereen zegt dat ze echt goed zijn !!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Arita's zijn zo goed, dat Sony en Philips de hun licentie hebben ingetrokken om CDR's te gaan maken, doordat ze al een lange tijd niets aan hun kwaliteit (die zwaar onder de maat zijn) doen. De duurzaamheid is bagger!!!
Na 1 maand heb je al kans dat ze niet meer gelezen worden.
:(

Als je goeie CD's wilt hebben, moet je Mitsui's, TDK, Kodak of Tayo Yuden (Sony) gebruiken...

Maar zeker geen Ritek, Arita, Trust...
Zie maar de nieuwsposting van vorige week...

gr. Digit

Verwijderd

oh, nee...

Ritek verliest z'n licentie...

(zie vrijdag 19 januari)...

Maar toch...
Gebruik geen arita's... ;)

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 23 januari 2001 15:35 schreef Digit het volgende:
Maar zeker geen Ritek, Arita, Trust...
Zie maar de nieuwsposting van vorige week...
Alleen de licentie van Ritek is ingetrokken. Linkje

Ennuh ik ben ook heel tevreden met mijn Philipsjes zelf...
En waarom geen Arita? Ik heb daar niet echt veel slechte verhalen over gehoord.

edit:
FF linkje erbij ;)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

Smarron

The bend

Ok, Arita's zijn slecht, das dan duidelijk, maar die Platinums dan ?!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Arita's zijn echt wel goed, nog niet één mis-burn gehad en de duurzaamheid is ook goed..

Verwijderd

Ik vind de philips cdr's het best, ook muziek op een philips cd doet het op elke cd speler

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:01
platinum sucks!
Is nog veel slechter dan Arita, bovenkant bladdert erg snel af

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Echt weer zo'n nuttige topic (en ja, ik zeg er WEL iets over)

• IceStorm

IceStorm

* IceStorm gaat even wat rechtzetten [img=15,15]i/s/wink.gif[/img]..

In mijn blijkbare foute overtuiging was Platinum de naam van de CD'tjes van Philips ;)... En nu kijk ik net even goed maar die heten dus "Silver Premium" en das dus anders ;)..
Dus ik heb geen enkele ervaring met "Platinum" maar alleen met Philips CD's ;)...

* IceStorm is ashamed [img=15,15]i/s/redface.gif[/img]

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 20:25
Ik ben zeer tevreden over Platinum (80) in tegenstelling tot Arita, waarvan ik 80% de vuilnisbak in kon flikkeren om dat ze toch niet te lezen zijn. Ik heb een Yamaha cdr400t en een Ricoh MP7080a, bijde zelfde probleem.

• bloasfist
  • Laatst online: 21:15

bloasfist

Slot-A Crew

Nou, ik fik ook alles op 12 speed met arita met een liteon 12*10*32 en het geeft geen enkel probleem. M'n 4 jaar oude hitachi 6speed cdrom speler leest ze ook gewoon allemaal. Dus ik snap niet wat iedereen de hele tijd loopt te zeiken over arita, maar ik denk dat dat gewoon aan jullie bakkers ligt ofzo.
Als je er muziek cd's mee wilt opnemen kun je idd beter een ander merk nemen, maar voor cdromspelers is het prima spul hoor. En super cheap.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• IceStorm

IceStorm

Conclusie: Koop een 10 pack Platinums en een 10 pack Arita's en oordeel zelf ;)

Verwijderd

Ik heb ook Platinums, maar of ze goed zijn kun je pas na lange tijd zeggen.

Nog geen misbranders gehad in ieder geval. (maar die heb ik nooit gehad met o.a. Platinums, Premiums, Nashua en OEM) :)

• Slein
  • Laatst online: 31-03 15:35

Slein

NERD

Arita's zijn nu net een van de weinige merken cdr's die het WEL goed doen op mijn (bagger afgeregelde?) Sony-cdspeler... Daarom gebruik ik juist graag Arita's.

<Zwaar offtopic>
Weet iemand hoe ik aan een service manual of schakelschema van een Sony CDP-EX10 cd-speler kan komen? Een vriend van mij heeft precies hetzelfde apparaat en die heeft er echt nooit problemen mee. Ik vermoed dus dat het ding gewoon niet goed afgeregeld is.
</Zwaar offtopic>

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• eymey
  • Laatst online: 22:25
Hmm, ik heb ook weleens platinums gebruikt. Op zich geen probleem mee, geen enkele misbrander. Maar toch lijken me ze niet zo heel erg geweldig, gezien de dunheid van de lagen en zo.

Als je echt voor goede kwaliteit wilt gaan (bijv. audio) koop dan Philips of, nog beter, Verbatim. Vooral met verbatim heb ik heel goede ervaringen. Diepblauwe achterkant en je kunt gewoon zien dat de beschermlaag heel dik is.

Voor data maakt het overigens niet echt uit. Als je een goede brander hebt kun je op goedkope cd's als platinums ook prima branden

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 19:58 schreef IceStorm het volgende:
Conclusie: Koop een 10 pack Platinums en een 10 pack Arita's en oordeel zelf ;)
Een lastigheid: de duurzaamheid van de cd's weet je pas na een tijdje. Errug vervelend als je veel cd's hebt gebrand van een slecht merk.
Zelf ben ik er ook nog niet uit. Mijn brander brand alles. de cd's zijn overal leesbaar, no problemo. Ik brand alles op 12 speed, on-the-fly. Tsja, die duurzaamheid. De tijd zal het leren....

Verwijderd

Nou ik heb sommige Arita's na 2 maanden al weg kunnen gooien omdat ze het niet meer deden :(
Wel balen van dat pakje :(
Sinds die tijd koop ik alleen maar goed spul zoals Mitsui & verbatim met zo nu en dan Sony, TDK en Philips silver premiums.

Ik koop al die vage meuk niet meer heb er gewoon teveel gezeik mee. Of ze fikken niet goed of ze kappen er naar een korte tijd mee.

Voor degene die twijfelen of Mitsui en Verbatim goed zijn. Ik kan je zeggen ik heb cd's die 3 jaar oud zijn en het nog beter doen dan nieuwe Arita, princo, ritek...etc. dingen. In al die tijd heb ik van de bovengenoemde 5 merken nooit 1 slechte cd gehad.

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 15:44 schreef IceStorm het volgende:

[..]
Alleen de licentie van Ritek is ingetrokken. Linkje
En wie denk je dat de fabrikant is van zowel arita als platinum? Juist! Ritek!

Verwijderd

Doe het niet of doe het goed ga voor PHILIPS!!!!!*D

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Komen ook nog half uit nederland, dus het extra geld komt ook nog eens ten goede aan onze maatschappij

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Op woensdag 24 januari 2001 16:17 schreef Bnard het volgende:

[..]
En wie denk je dat de fabrikant is van zowel arita als platinum? Juist! Ritek!
Oh dacht jij dat ?!?! Dan dacht je dat fout.. ;)
Ik heb hier een Arita 80 minuten liggen, CDRIdentifier zegt dat die van de Ritek Co. fabrieken komt.
Platinum 80 minuten:
Digital Storage Technology Co. Is toch wel wat anders dacht ik zo. Maar ik wil even vooropstellen dat ik niet zoveel ervaring met Arita, maar ik heb wel ervaring met Platinum.
En ik heb Platinums van zo'n 1 jaar oud, en die zijn nog steeds te lezen.
Van mij mogen ze van That's Write de licentie intrekken. >:)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

FF een puntje:
vermoedelijk ligt er ook een verband tussen CD-R en merk/type brander, anders zouden we niet zoveel ogenschijnlijk tegenstrijdige ervaringen zien.

Mijn ervaringen met Platinum 80' in een Ricoh 7060 zijn IN en IN triest te noemen.
van de eerste vier zijn er drie vern*kt, waarvan eentje niet eens wou beginnen. Nee, geen buffer underrun, maar Schrijffout.
Met diezelfde Ricoh heb ik nog NOOIT fouten gehad met TDK Reflex, Philips Prof, Fuji 74/80, Ricoh Premium en Sentinel. Althans schrijffouten die niet aan mijn eigen stommiteit konden worden toegeschreven.
Wel schrijffouten met Traxdata Gold, die toch 'goed' getest zijn.

Ik ga toch eens op zoek naar een Online databank waar men ervaringen met brander/CD-R combinaties kan posten. Moet bestaan, dunkt mij.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• damswer
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-04 11:29

damswer

mSW - LU since 2005

Gaarita's hoef ik niet meer.

Platinums doen het voor de rest wel lekker. Zowel op de psx, de audio en de pc.

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

Pagina: 1