[XP] ICS probleem

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb hier 2 computers. De ene computer maakt verbinding met het internet via Planet internet. Er is een rechtstreekse verbinding tussen deze computer en de modem. Er zit geen router of andere computer tussen.
Dit werkt allemaal zoals het zou moeten werken.

Daarnaast staat hier nog een computer, ik wil deze verbinding laten maken met het internet via de eerste computer. Ik heb in de eerste computer 2 netwerkkaarten zitten. Dan deel ik de netwerkkaart die verbinding maakt met het internet (ICS) en zo zou de andere computer gewoon op internet moeten kunnen.
Ik heb deze verbinding een half jaar geleden geinstalleerd en toen werkte het meteen. Nu heb ik de computer geformatteerd en het werkt ineens niet meer zoals het zou moeten.
a
Het netwerk ziet er dus zo uit:
Internet -- Modem -- (netwerkkaart1) computer1 (netwerkkaart2) -- (netwerkkaart computer 2) computer 2

Het probleem:

Het lijkt allemaal goed te gaan, computer 2 krijgt een ip toegewezen etc. hier wat gegevens:

[Netwerkkaart computer 2]
ip adres: 192.168.0.18
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
DHCP server: 192.168.0.1
DNS servers: 192.168.0.1

Hier een aantal gegevens van computer 1:

[PPP adapter plantet internet computer 1]
DHCP: Nee
IP adres: xxx.xxx.xxx.xxx
subnetmasker: 255.255.255.255
gateway: xxx.xxx.xxx.xxx
DNS: 195.121.1.34
195.121.1.66

[Internet (netwerkkaart1) computer 1]
IP adres: 10.0.0.150
subnet: 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138 (modem)

[LAN verbinding (netwerkkaart2) computer 1]
IP adres: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
standaardgateway: (niks)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu lijkt het allemaal goed ingesteld, maar toch kan ik met computer 2 niet op internet.

- Ik kan wel alle shares bekijken op computer 1 vanaf computer 2.
- Beide computers kunnen elkaar pingen.
- Computer 1 kan wel op internet.
- Computer 1 kan de internet sites en bijvoorbeeld de modem pingen (duh)
- Computer 2 kan wel de modem pingen, maar kan geen internet sites pingen...

Kortom, alles werkt, behalve het internet.

Wie kan me helpen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Stel op je server-pc op nic1 ook eens de dnsén van planet (195.) in?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Double J
Ik heb het net niet vermeld, maar dat heb ik al geprobeerd. Ik denk niet dat het een dns probleem is, want ik kan als ik in de adresbalk van de browser een ip intyp ook niet op de site komen (bijvoorbeeld startpagina --> 62.69.168.8). Dit werkt ook niet.

Dankje, maar ik heb het dus al geprobeerd.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef anders eens en 'route print'? Het lijkt er op dat de gateway van je 2e PC gewoon niet ingevuld is? :)

• Double J
Je bedoelt een traceroute?

ok:

---------------------------------------------------------------
C:\tracert 62.69.168.8

tracing route to 62.69.168.8 over a maximum of 30 hops

1 <10ms <10ms <10ms 192.168.0.1
2 * * * *
3 * * * *

etc
--------------------------------------------------------------

Ik ben nog een ding vergeten te zeggen.
Ik had voordat ik ICS ging gebruiken een VPN verbinding naar een kantoor in amsterdam ingesteld. Ze werkten op een Citrix verbinding door een VPN.
Die heb ik al verwijderd (in veilig modus). Ik heb de ICA client van de pc gehaald. Daarna heb ik alle instellingen van de 2e netwerkkaart (van pc1) gewist. En ook alle instellingen van de netwerkkaart van pc2. Ook heb ik de het delen van internet uitgezet op de netwerkkaart van PC1 (ICS uit dus).
Daarna heb ik beide computers opnieuw opgestart. De ICS heb ik opnieuw ingesteld. (dat ene vinkje op het tabblad geavanceerd op netwerkkaart 1 pc1). En daarna kwamen alle instellingen tevoorschijn die ik in mijn eerste post neer heb gezet.
Misschien heeft dat programma voor de VPN iets achtergelaten in het register :?

Ik heb deze verwijderd omdat ik hier las dat een VPN verbinding problemen zou kunnen geven.

Ook heb ik het internet niet aanstaan als ik netwerkkaart 1 deel, omdat dat ook een internetverbinding is naar planet op basis van VPN.

Ik hoop dat dit zo duidelijk genoeg is?

• Double J
Iemand enig idee? Ik heb namelijk echt geen zin om de computer te formatteren etc om zo iet lulligs...

Je zou me echt heel erg helpen _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geef zoals elevator zegt nog eens de route print? Type in de opdrachtprompt gewoon dat commando in: route print :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Double J
Hier een route print dan:

Computer 1

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/2682/routeprintpc14xs1dj.th.png

Computer 2

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/6707/routeprintpc21nf.th.png

offtopic:
Hoe moet ik hier hier een tekstbestandje ook weer invoegen, ik ben het vergeten, waar kan ik dat vinden?

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen :)

[ Voor 116% gewijzigd door Double J op 14-03-2006 19:40 ]

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:23
kan je me uitleggen waarom je zowel 10.10 als 192.168 ipadressen gebruikt voor je interne netwerk?

edit: Ik vind het trouwens wel schattig dat je in je bericht je ip/gateway weghaalt maar wel in je route tabellen laat staan ;)

code:
1
2
3
4

moet je op deze netwerkkaart niet je verbinding met je modem aangeven als gateway? die 10.0 machine

laatste edit: http://www.annoyances.org/exec/show/ics_xp, misschien helpt het als je die handleiding stap voor stap gaat uitvoeren?

[ Voor 89% gewijzigd door Donaldinho op 14-03-2006 18:56 ]

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• Double J
Donaldinho schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:42:
kan je me uitleggen waarom je zowel 10.10 als 192.168 ipadressen gebruikt voor je interne netwerk?

edit: Ik vind het trouwens wel schattig dat je in je bericht je ip/gateway weghaalt maar wel in je route tabellen laat staan ;)

code:
1
2
3
4

moet je op deze netwerkkaart niet je verbinding met je modem aangeven als gateway? die 10.0 machine

laatste edit: http://www.annoyances.org/exec/show/ics_xp, misschien helpt het als je die handleiding stap voor stap gaat uitvoeren?
1) Die 10.0.0.x is de range die tussen het modem en pc1 gebruikt wordt. 192.168.0.x wordt in de rest van het netwerk gebruikt. Don't ask me why, het is altijd zo geweest en heeft altijd zo gewerkt, dus ik laat het zo.

2) beter zo ;)

3) die netwerkkaar 2 computer 1 wordt automatisch zo ingesteld als je ICS instelt. Volgens de guide hier op GoT hoef ik daar niks aan te veranderen. Ik heb daar overigens al een keer een gateway ingevuld (het modem)

4) Ik zou alles eens een keer helemaal opnieuw kunnen doen... Drivers opnieuw installeren. Internetverbinding opnieuw instellen en daaran ook ICS opnieuw instellen. Maarja, dat kost wat tijd en misschien ies het hier wel iets heel makkelijks...

Thnx voor je hulp in ieder geval :)

• Donaldinho
en als je op de plaats van die gateway niet modem IP maar dat netwerkID zet? die 10.0 dus?

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• Double J
Je bedoelt dat ik bij de 2e netwerkkaart het ip van de 1e netwerkkaart als gateway moet zetten... 10.0.0.150 dus?

• Donaldinho
Ja, wat gebeurt er dan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Begrijp ik het goed dat je nog een Speedtouch Home modem hebt, met een PPTP inbelverbinding op PC1 voor je internet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Double J
BackSlash32 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 23:40:
Begrijp ik het goed dat je nog een Speedtouch Home modem hebt, met een PPTP inbelverbinding op PC1 voor je internet?
Ja, dat klopt
Moet ik vanavond even uitproberen (de situatie is namelijk niet bij mij thuis).

Verwijderd

Klinkt alsof je ICS hebt aangezet op de LAN verbinding in plaats van op de PPTP verbinding.

De PPTP verbinding krijgt de werkelijke gegevens van je Internet aansluiting - die wil je delen. De LAN verbinding wordt alleen gebruikt om de PPTP tunnel op te zetten - die brengt je niet verder dan de modem op 10.0.0.138.

• Double J
Ja, en wat zou dan de oplossing zijn?

Kunnen jullie nog iets met die route print die ik gepost heb?

edit
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:49:
Klinkt alsof je ICS hebt aangezet op de LAN verbinding in plaats van op de PPTP verbinding.

De PPTP verbinding krijgt de werkelijke gegevens van je Internet aansluiting - die wil je delen. De LAN verbinding wordt alleen gebruikt om de PPTP tunnel op te zetten - die brengt je niet verder dan de modem op 10.0.0.138.
Je hebt helemaal gelijk. Bleek dat ik inderdaad de gewone lan verbinding gedeeld heb IPV de Internet verbinding die ik had aangemaakt (de vpn)....... Echt dom van me :(

Maar bedankt man!

[ Voor 76% gewijzigd door Double J op 16-03-2006 17:06 ]

Pagina: 1