Toon posts:

shared memory

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een videokaart met gedeeld geheugen te kopen in een laptop(Ik weet dat deze niet goed zijn om te gamen maar dat maakt niet uit) maar deze gebruikt 128 mb van het gehugen dat 512 mb is in totaal maar min 128 is 384 maar gebruikt de videokaart die 128 mb alleen als je echt intensiuef gebruik maakt van de videokaart of gebruikt die zoizo die 128 mb ook al ben ik niet specifiek bezig met de videokaart?? Graag antwoord

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
interpunctie svp...

edit,
denk dat ik je vraag snap..
volgens mij is je shared mem dat je instelt wel altijd bezet

[ Voor 78% gewijzigd door BasieP op 08-03-2006 17:17 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Die videokaart vreet dan altijd 128 MB van je geheugen. Als je niet van plan bent om erop te gamen zou je die laptop wel kunnen nemen. De meeste laptops bieden via de bios wel de optie om de hoeveelheid shared ram te verlagen naar 16 of 8 MB, waardoor je dus meer ramgeheugen over houdt. Als je van plan bent om er af en toe op te gamen, zou ik als ik jou was toch verder kijken voor een laptop met een videokaart met dedicated geheugen. Die shared geheugen kaartjes presteren namelijk ontzettend slecht in 3D applicaties.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:07
Waarschijnlijk kun je in de BIOS instellen hoeveel de videokaart zal gebruiken.
Dit heeft hij gereserveerd en kan dus niet gebruikt worden als de videokaart het niet nodig heeft.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je toch niet gamed met dat ding, dan stel je het shared memory in op 32mb (als dat mogelijk is) 128mb zal de maximale beschikbare zijn voor het grafische gedeelte.

Des te meer RAM je laptop heeft, des te soepeler werkt het.

Ey!! Macarena \o/

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:38

momania

iPhone 30! Bam!

Als het goed is wordt die 128Mb vast gealloceerd, dus die ben je dan gewoon kwijt.

offtopic:
Gebruik trouwens wat interpunctie in je zinnen, want nu is het als 1 lange zin bijna niet te lezen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Graag antwoord
Lekkere houding :X

Graag zelf eea uitzoeken. Antwoord verschilt namelijk naar gelang de integrated VGA oplossing, bovendien is de relevantie van dat antwoord geheel onduidelijk, maar met zo'n totaal onverzorgde topicstart is dat geen wonder :/

Doe dus meer moeite met zelf eea op een rij te zetten, kom je er niet uit, dan mag je rustig een topic openen, maar doe dat dan verzorgd, met volle specs, met wat je gezocht en gevonden hebt en waarom dat je vraag niet beantwoordt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.