Toon posts:

ATi 9800PRO AIW refresh-rate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb even een heel irritant probleem met bovengenoemde videokaart.

Ik heb een 19" CRT monitor en werk daarmee altijd op 1280*960 @ 85Hz.
Dit werkt altijd perfect, tot vandaag.

Ik heb vandaag een wireless Belkin 54G kaartje erin gezet. Ook daar geen problemen mee vlekkeloze installatie van software & hardware. Maar toen ik moest rebooten en ik weer terug kwam in windows bleef m'n beeld maar op 60Hz zitten.
Nou ja verder geen probleem zou je zeggen, even weer aanpassen en klaar, maar helaas dat ging niet.

Ik heb vanalles geprobeerd, ATi Tray tools geinstalled, ATi CCC (6.2 nieuwste) en gewoon via eigenschappen bureaublad. Ook heb ik andere resoluties geprobeerd. NIKS heeft geholpen hij blijft op 60Hz.

Vreselijk irritant zoals je kunt begrijpen.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Mochten jullie aanvullende info willen, vraag gerust.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Verdwijnt het probleem als je dat Belkin kaartje er weer uithaalt? Probeer eens DDC of EDID op de monitor-tab uit te schakelen en daarna de refreshrate weer op de oude waarde in te stellen.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:02
Uninstall je Wireless ding en kijk of je weer op 85Hz kunt draaien, zo ja dan weet je waar je probleem zit :Y).

Verwijderd

wij haddne laatst ook zoiets, mssn moet je ff kijken of hji er goed inzit, en zo jah, gewoon opnieuw installeren en klaar is kees volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
HaveBlue schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:54:
Verdwijnt het probleem als je dat Belkin kaartje er weer uithaalt? Probeer eens DDC of EDID op de monitor-tab uit te schakelen en daarna de refreshrate weer op de oude waarde in te stellen.
Ik heb nog niet geprobeerd de Belkin kaart eruit te halen (zo'n gedonder :Y) ) Maar dat zou toch niet hoeven zou je zeggen...

En helaas weet ik niet wat DDC of EDID is?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik zat inderdaad even door het Control center te bladeren en inderdaad ik heb het EDID onderdeel gevonden. Door het uit te vinken viel ik direct terug op 85Hz. :)

Het is een kwestie van het 1x weten en nooit weer vergeten.

Bedankt in ieder geval _/-\o_

Wat mij betreft slotje erop.
Pagina: 1