Toon posts:

PC met ce.NET

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een pc. maakt niet uit wat voor iets. Als het maar geen draaiende onderdelen heeft, dus geen hd of fans. Hier moet gewoon ce.NET op staan en verder niks (ook om de kosten te drukken) .

Heb alleen een thin client gevonden maar daar staat weer terminal emulatie software enz op en dat hoeft niet.

Ik kan ook nergens vinden of je ce.NET gewoon los kan kopen en hoeveel mb ruimte je nodig hebt.

Want ik dacht eraan om een mobo te halen met 128mb cf card en via processor. Maar ik kan nergens een losse ce.NET vinden.

Totale pc mag max 200,- ongeveer kosten.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Wat wil je er mee doen?

• elmer25
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2021

elmer25

ooit was ik 25

WinCE draait alleen op ARM of XScale processoren. In je PC zit een x86, dus dat kun je rustig vergeten.

Enige optie die je hebt is emulatie. In MS Visual Studio zit een emulator ingebouwd (voor ontwikkeldoeleinden), waarschijnlijk is die ook los welte vinden.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:16

Theo

moederbord

je kan ook op zoek gaan naar een handheld pc zoals een Jornada, Mobilepro, Intermec Sharp, Ericsson enz. De meeste draaien op CE3.0, maar met CE4.2 (alias ce.net) zijn ze ook beschikbaar.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Als je kosten wil drukken met software moet je denk ik toch maar eens naar Linux kijken, je zou ook nog Windows XP Embedded kunnen proberen, dat werkt wel op x86-processors.

[ Voor 3% gewijzigd door Johnny op 08-03-2006 17:27 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb wel eens van die "domme clients" op T.net/aanbod zien staan maar buiten het feit dat er een OS op staat, moet je ook nog rekening houden met een stukje configuratie. Geen idee wat je beroep is, maar ik zou me daar eerst eens in verdiepen alvorens een client op de kop te tikken voor x-100 Euro.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

elmer25 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:40:
WinCE draait alleen op ARM of XScale processoren. In je PC zit een x86, dus dat kun je rustig vergeten.

Enige optie die je hebt is emulatie. In MS Visual Studio zit een emulator ingebouwd (voor ontwikkeldoeleinden), waarschijnlijk is die ook los welte vinden.
"There's no driver support for my hardware."

Windows CE 5.0: Windows CE ships with at least one board support package for each supported processor (x86, ARM, MIPS, SH4). See our complete list of supported BSPs for more information. One of the interesting aspects of Windows CE is the capacity for hardware developers, system integrators, and silicon vendors to extend the Windows CE catalog of components by adding support for their own reference boards, BSPs and drivers. Check our complete list of drivers supported by Windows CE for compatibility.

http://msdn.microsoft.com...hbstr/default.aspx#myth12

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Wat jij zoekt zijn waarschijnlijk Single Board Computers. Vaak hebben die dingen ook ARM (of andere industrie-standaard) procs. Hier een inleidende guide.

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
In thin clients zitten toch ook geen xscale cpu's? en die kunnen ook ce.net draaien? of is een via eden ofzo hetzelfde?

Verwijderd

Topicstarter
Kr3Kr schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:39:
Wat jij zoekt zijn waarschijnlijk Single Board Computers. Vaak hebben die dingen ook ARM (of andere industrie-standaard) procs. Hier een inleidende guide.
die moeten toch in een andere pc geplaatst worden met een isa slot?

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 08:23:
[...]

die moeten toch in een andere pc geplaatst worden met een isa slot?
Nee niet echt... Als je die guide even doorkijkt zie je dat het kleine "mini computers" zijn die niet snel zijn, maar wel vaak gewoon schermen aan kunnen sturen en zelfs usbhost kunnen spelen. Vaak draaien deze platen op linux, maar ik heb ook verkopers gezien die er CE bij konden leveren.

Denk maar een beetje hieraan:
Afbeeldingslocatie: http://www.linuxdevices.com/files/misc/etx-sm.jpg

Kasten etc zitten er eventueel natuurlijk ook bij, net als voedingen. Er zijn tevens ook industrie- en milspec borden die erg goed tegen pesten (tril,temp) kunnen.

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
ja moet voeding is ook belangrijk..

maar heb je een voorbeeld waar zie die verkopen icm ce.net?

ik zocht op google maar kreeg allemaal van die insteekkaarten die in een pci of isa slot moesten maar dat is zeker wat anders dan..

Verwijderd

Topicstarter
iemand? weet echt niet waar je die kan kopen :?

Verwijderd

Topicstarter
boven het budget.. ;)

ik doelde meer rond de 200 incl btw.

En ik zou graag willen weten waar die ce.net based single boards te koop zijn.. die kan ik niet vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :(

kan ze echt nergens vinden..

mag overigens anders ook xpe zijn als het niet anders kan

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 14:32 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Zo'n Wyse wat hierboven stond is al een vrij oud model, en wordt veel te duur verkocht.

Je kan als je een CE-bordje wil contact opnemen met Microsoft, die maken complete systemen ermee.
Ook kun je gewoon bij Compaq/HP/Wyse een thinclient kopen.

Zelf heb ik een oude Compaq T1010, en ik weet dat de Compaqshell geen 'desktop' etc heeft, maar dat de Wyse firmware (Compaq T20) gewoon een desktop heeft.
Of hij eigengemaakte progs kan draaien weet ik niet, want het is iig niet de bedoeling.

NTe/XPe dingen hebben een eigen shell, en kunnen ook gewoon eigen programma's draaien.
Als je dit nieuw wil, kijk dan op www.compaq.com, klik rechtsonder op ThinClients, en kiezen maar :)

Misschien worden ze wel duurder als 200€, maarja, het is embedded hardware...

edit: Waarom zoek je hem eigenlijk? Misschien weten wij een veel beter alternatief... :)

[ Voor 8% gewijzigd door DarthPlastic op 13-03-2006 17:52 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is voor hier op de zaak. diegene moet een pc zonder draaiende onderdelen, dus geen hd of fans. en met ce.net of xpe.. verder maakt niet uit hoe oud het is of wat dan ook.

het word gewoon client maar een standalone pc trouwens en moet tb,muis en monitor op kunnen ;)

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Kijk nou die guide even door....
Edit: en om preciezer te zijn ook even hier

[ Voor 67% gewijzigd door Kr3Kr op 14-03-2006 20:10 ]

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
Kr3Kr schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:41:
Kijk nou die guide even door....
Edit: en om preciezer te zijn ook even hier
ik zie bij de prijzen dit:

Development tools $995 US The tools that enable you use to build runtimes / operating systems. Tools do not expire

is helaas iets te duur. hoeft niet 200,- mag ook meer maar 1000,- + voor dat syteem is te duur.

had je verder nog suggesties? :) kan ze echt nergens vinden, een gewone simpele..

Verwijderd

Topicstarter
of is da $995 iets anders?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

ehm... stop searching... Om CE.NET of XP Embedded te gaan gebruiken, móet je een dev.-kit aanschaffen van pak em beet €1000. Daarna kosten de oem-licenties rond de €100 (hoe meer licenties je afneemt, hoe meer korting). Je vraagt om een losse CE.NET, maar dat bestaat niet. Je moet namelijk als developer voor elke configuratie een target ontwikkelen. Het volledig ontwikkelen van een target kost gemiddeld 3 maanden, bij een ervaren developer. De hoeveelheid ruimte die je nodig hebt voor de verschillende systemen is van te veel factoren afhankelijk om daar vantevoren uitspraken over te doen. Ik kan wel zeggen dat wij hier een XPe installatie van 300mb hebben. Dit is volledig grafisch, met uitgebreidde drivers e.d. voor custom hardware. Microsoft zegt zelf dat een CE-installatie begint bij een paar 100 kb, en een XPe bij 8mb. Ik kan je wel vertellen dat je met beide installaties dan niets kunt... ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Rum op 17-03-2006 08:46 ]

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 11:48
Kijk eens op www.vxl.net

Misschien dat je daar iets kan vinden wij hebben ze hier maar dan de thin client versie is gewoon een via epia bordje met in de Ide poort een flash harddiskje misschien dat je daar iets mee kan.

Draaien ce.NET 5.0

Verwijderd

Topicstarter
Rum schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 08:39:
ehm... stop searching... Om CE.NET of XP Embedded te gaan gebruiken, móet je een dev.-kit aanschaffen van pak em beet €1000. Daarna kosten de oem-licenties rond de €100 (hoe meer licenties je afneemt, hoe meer korting). Je vraagt om een losse CE.NET, maar dat bestaat niet. Je moet namelijk als developer voor elke configuratie een target ontwikkelen. Het volledig ontwikkelen van een target kost gemiddeld 3 maanden, bij een ervaren developer. De hoeveelheid ruimte die je nodig hebt voor de verschillende systemen is van te veel factoren afhankelijk om daar vantevoren uitspraken over te doen. Ik kan wel zeggen dat wij hier een XPe installatie van 300mb hebben. Dit is volledig grafisch, met uitgebreidde drivers e.d. voor custom hardware. Microsoft zegt zelf dat een CE-installatie begint bij een paar 100 kb, en een XPe bij 8mb. Ik kan je wel vertellen dat je met beide installaties dan niets kunt... ;)
nee ik hoef ook gene losse dev.kit ;)

maar gewoon een single boardje of een ander pc'tje waar xpe of ce.net al opstaat, in de rom gebakken ofzo.

en misschien een TC dan maar als er niks anders is, maar liever neit icm terminal zooi die allemaal niet nodig is en toch maar geheugen vreet.

Verwijderd

Topicstarter
pff echt niks te vinden. allemaal dure systemen van 6 a 700 minimaal.

en dan bedrijven die het wel hebben die versturen weer niks per post omdat windows er bij zit. (vanuit states ofzo)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 15:21

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

http://www.abgcomputers.nl/ heeft Terminal clients die ook los kunnen werken, ze hebben daarvoor een ingebakken CE of NT embedded met standaard een internet explorer etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Dukey op 24-03-2006 13:44 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1