Toon posts:

Printen & USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het printen i.s.m. een USB (hub).

Wanneer ik iets uit wil printen weigert de printer onregelmatig en geeft alleen de eerste
paar regels van b.v. een foto weer. Het probleem lijkt steeds meer op een probleem nabij
de USB hub 2.0 (van belkin). De problemen zijn ook begonnen nadat we een USB 1.1 hub hebben
vervangen voor een usb 2.0 hub.

Het probleem doet zich onregelmatig op beide onderstaande printers voor. Het valt me wel op
wanneer er zwaardere files geprint worden of foto's/plaatjes (kleur) is de fout marge hoger.

Verder worden de onderstaande software het meest gebruikt en komt het juist voor bij deze programma's:
Pagemaker 7.0 Word 2003 Excel 2003

Mijn computer: P4-3000, 1024 mem, WinXP prof.SP2

Printer 1 Printer 2
HP Deskjet 5550 HP PSC1500 All in one

USB Hub
Belkin Hi speed USB 2.0 7 port hub (F50237)

Heeft er iemand een dergelijk probleem gehad en/of is hier een oplossing voor?

M.vriendelijke groet

Rob

Verwijderd

En rechtstreeks op de usb aansluiting op het mobo? Gaat het dan wel goed?

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Misschien een beetje lullig, maar heb je al eens geprobeerd in een ander 'gaatje' (USB-poort) te steken ?

[ Voor 13% gewijzigd door software op 08-03-2006 16:08 ]

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Misschien een beetje lullig, maar wordt de USB 2.0 hub wel extern gevoed met stroom?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:29
Ligt aan de versie of die usb-hub gevoed word. Maar dat kan het probleem wel zijn. test eens met een ander apparaat of die ook kuren vertoont.

Verwijderd

Topicstarter
Andere apparaten doen het wel goed (op de hub). Zoals ext. HDD en memory stick.

De USB hub is gevoed, kabels tevens getest en/of vervangen. Een andere poort (rechtstreeks) gaat wel goed met het printen. (Al heb ik niet alle 10 USB poorten geprobeerd)

Het vreemde is dat bijvoorbeeld een ext. HDD met een stevige bandbreedte wel goed werkt op de hub.

Rob

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:29
dit klinkt meer als een voeding probleem, vooral omdat hij het eerst wel doet en dan opeen ophoud

edit: niet echt een bandbreedte probleem

[ Voor 19% gewijzigd door cossy nl op 08-03-2006 16:42 ]

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Hmmm....
Je zegt dat je de kabels hebt getest (?) en/of vervangen. Mag ik desondanks vragen of je ZOWEL voor de kabel van PC -> hub, als voor hub -> printers certified USB 2.0 kabels hebt gebruikt? En doet het probleem zich ook voor als er maar één printer is aangesloten? Ligt je mobieltje of een voedingsadapter in de buurt van de hub?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
JHMvP schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:53:
Hmmm....
Je zegt dat je de kabels hebt getest (?) en/of vervangen. Mag ik desondanks vragen of je ZOWEL voor de kabel van PC -> hub, als voor hub -> printers certified USB 2.0 kabels hebt gebruikt? En doet het probleem zich ook voor als er maar één printer is aangesloten? Ligt je mobieltje of een voedingsadapter in de buurt van de hub?
Het probleem doet zich bij beide printers voor. In eerste instantie werden er nog oude kabels gebruikt (USB 1.1) die ik later heb vervangen voor USB2.0 kabels. De voeding ligt op de grond (ca 80cm lager) en ik heb geen storingsbronnen in de buurt zoals TV, radio, GSM e.d. Wel heb ik een spanningsschakelaar binnen 20cm van de hub liggen.

• shadowrune
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04-2025

shadowrune

Wie niet waagt...

Even onder andere naam.

Aankomende week nog maar het e.e.a. testen.
Mocht iemand nog een tip hebben houd ik me aanbevolen.
Pagina: 1