[PHP / JS] Website abonneren, goed idee en dito aanpak?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 14:41
Ik loop al een tijdje met het idee rond voor een webapplicatie. Mijn vraag is wat jullie ervan vinden en of jullie ideeen hebben hoe ik dit beste aan kan pakken.

Centrale idee
Het idee is om een webapplicatie te bouwen, waarmee je je op gedeelten van een willekeurige pagina kunt 'abonneren'

Uitwerking
Stel je hebt een pagina - ergens op het web - waar iedere dag een comic wordt weergegeven, linksboven op de pagina. Nu heeft die website geen RSS-feeds en heb ik geen zin om iedere dag naar die website te surfen om die comic te bekijken (zeker niet als het om bijv. 10 verschillende websites gaat).

Wat ik dus wil is: 1 verzamelpagina die voor mij van al die websites die comics afhaalt. Sterker nog: ik wil een (web-based) programma, waarmee ik kan rondsurfen en bepaalde gedeelten van websites kan selecteren. Het achterliggende script slaat de 'locatie' van dat gedeelte op.

Zodra ik mijn verzamelpagina open, gaat het achterliggende (PHP-)script al de websites langs om de nieuwe info (in dit geval: de nieuwste comics) op te halen. Dat PHP-script is bovendien slim: het 'weet' waar de informatie te vinden is.

Je zou kunnen zeggen dat je je abonneert op bepaalde DOM-objecten van verschillende pagina's.

Is dit mogelijk?
Volgens mij wel:
  • In het geval van plaatjes: zelfs als de bestandsnamen van de plaatjes veranderen, zullen ze in de DOM veelal dezelfde positie houden (ervan uitgaande dat de gemiddelde pagina niet snel fundamenteel veranderd). Deze positie is derhalve voldoende om de plaatjes te vinden.
  • Vaak staat info / plaatjes in een DIV-box (of binnen een andere tag) met een unieke ID. Het script zou die DIV-box op kunnen zoeken in de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 16:04

André

Analytics dude

Het is zeer zeker wel mogelijk met zowel JS als PHP alleen je bent dan bezig met een real-time content ripper wat veel website eigenaren niet zullen waarderen. Het is hetzelfde als het blocken van banners hier op GoT, de code wordt gefilterd en je ziet alleen wat je wil zien: alles zonder banners, en dat is ook niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Ohw, interessant. Zo had ik er nog helemaal niet tegenaan gekeken.

Maar hoezo is het niet toegestaan? Dit is toch het World Wide Web? (m.a.w.: er zijn toch geen regels?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Rekcor schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:15:
Ohw, interessant. Zo had ik er nog helemaal niet tegenaan gekeken.

Maar hoezo is het niet toegestaan? Dit is toch het World Wide Web? (m.a.w.: er zijn toch geen regels?)
Ook op het WWW zijn er gewoon regels zoals Copyright enzo hoor.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik wil niet echt roet in het eten gooien voor je.
Maar, klik eens.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

mwaoh, en als we even de rechten, normen en waarden vergeten, gaat die ene site opeens een flinke bandbreedteverbruik meten vanaf jou site, en gooit even een hotlinkinggoatse aan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
met dat bandbreedteverbruik zal het wel meevallen hoor.

he, wat zijn jullie toch vervelend! dacht ik net een wereldidee te hebben (ik had die villa+boot op St. Tropez al bijna aangeschaft), gooien jullie roet in het eten met deze berichten ;(

nou ja, volgende x beter! bedankt iig.
Pagina: 1