Toon posts:

[XP PRO SP2] Illegale Windows op PCs - hoe veranderen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de laatste update van microsoft kan genuine advantage nu niet uitgezet worden. Al was dit voor sommige licenties een workaround.

Nu geeft hij aan dat de invoegtoepassing beheerd wordt door een systeembeheerder. Dit maakt me op zich allemaal niks uit.

Nu het volgende probleem, we hebben op een aantal pc's windows xp pro sp2 staan. Deze is geïnstalleerd met een "kopie" cd met andere code. De pc's zijn allemaal voorzien van een licentiestikker. Windows is legaal alleen met de verkeerde code geinstalleerd.

Deze kan dus niet gevalideerd worden, nu mijn vraag.

Kunnen we in xp de licentiecode aanpassen zodat we de originele code in kunnen voeren zonder te formateren. Ik heb sommige programma;s geprobeerd zoals WinKeyfinder. Hiermee kan ik de code zien en veranderen, alleen geeft hij dan aan dat de code - zoals hij de de sticker staat - ongeldig is.

Iemand enig idee hoe dit aangepast kan worden?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:03
In het onderstaande document staat een methode beschreven die ook voor SP2 werkt:

http://support.microsoft.com/?kbid=328874

Maar waarschijnlijk heb je nu een corporate versie geinstalleerd en is de code die op de stikker staat een OEM versie.

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:50:
In het onderstaande document staat een methode beschreven die ook voor SP2 werkt:

http://support.microsoft.com/?kbid=328874

Maar waarschijnlijk heb je nu een corporate versie geinstalleerd en is de code die op de stikker staat een OEM versie.
Dat kan inderdaad, er is een corporate sp2 versie geïnstalleerd met een "illegale" code. Deze willen we dus verandere in de code die op de sticker staan.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:03
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:12:
[...]

Dat kan inderdaad, er is een corporate sp2 versie geïnstalleerd met een "illegale" code. Deze willen we dus verandere in de code die op de sticker staan.
Ik denk dat dat niet zomaar gaat werken, je hebt nu waarschijnlijk een VLK geinstalleerd ipv een OEM versie. Anyway, probeer het, dan weet je het zeker.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"Editie"-verandering van Windows gaat niet lukken met een keychanger - daar zal je het OS voor moeten installeren... Ik ben bang dat dit dus een typisch gevalletje goedkoop is duurkoop is :)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-03 13:06
Het uitschakelen van de Genuine Advantage Tool is nog mogelijk i.c.m. met de Windows Update website. Zodra je de keuze krijgt tussen de 2 manieren van updaten (Custom en nog 1, ben ik even kwijt) in je adresbalk zetten:

javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

Nadeel is dat je dit elke keer zult moeten doen wanneer je WU via die website draait.

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 14:43

Shaidar

The Realone schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:30:
Het uitschakelen van de Genuine Advantage Tool is nog mogelijk i.c.m. met de Windows Update website. Zodra je de keuze krijgt tussen de 2 manieren van updaten (Custom en nog 1, ben ik even kwijt) in je adresbalk zetten:

javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

Nadeel is dat je dit elke keer zult moeten doen wanneer je WU via die website draait.
Very nice! thanks :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-03 21:25
Kon je die Genuine Advantage plugin voor IE niet gewoon uitschakelen bij Extra » Invoegtoepassingen beheren... ?

Ik update nog altijd op die manier, via een WinXP SP2 Corp. edition :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De discussie over hoe je dat ding alsnog kan uitschakelen enzo is al eens eerder geweest in Windows Operating Systems (een paar dagen terug) - laten we dit topic dan ook focussen op het probleem dat TS een illegale installatie heeft draaien in een commerciele productie omgeving ;)

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-03 21:25
Als het goed is kan de TS dan een OEM WinXP cd in de desbetreffende bak gooien, en de update draaien (dus niet de nieuwe installatie), op deze manier blijft alles zoals vanouds, maar heb je toch je OEM versie ;)

Verwijderd

Topicstarter
adyta schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:45:
Als het goed is kan de TS dan een OEM WinXP cd in de desbetreffende bak gooien, en de update draaien (dus niet de nieuwe installatie), op deze manier blijft alles zoals vanouds, maar heb je toch je OEM versie ;)
Dit ga ik eens proberen hier, hopelijk werkt dat...scheelt een hoop tijd en ergenis.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bovenstaand nog niet geprobeerd. Maar wel een "oplossing" gevonden voor het valideren etc. Hopelijk blijft het goed werken en anders toch opnieuw installeren...

http://www.aviransplace.c...ca15e4a703e0236827ebe7277
Hier meer informatie erover

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 10:17 ]

Pagina: 1