Toon posts:

Vaak voorkomende foutmelding in Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geregelt de foutmelding: De instructie op 0x77239a8b verwijst naar geheugen 0x00db9a58 de lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt. in Windows XP maar heb geen idee of het aan software ligt of bv aan geheugen/harde schijf. Mijn games hebben last van framedrops en met deze foutmelding erbij krijg ik steeds vaker het idee dat het 'm in de hardware zit, en dan voornamelijk het geheugen. 4x512 schijnt ook al niet ideaal te zijn.
Ik heb overigens de nforce4 6.70 drivers geinstalleerd (incl. ide sw)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 15:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Schrijf de foutmelding even uit, het is niet erg netjes om de mensen waarvan je hoopt dat ze je helpen, dat ding allemaal helemaal moeten overtypen om in hun favoriete zoekmachinie te gooien ;)

Maar er staat duidelijk dat de Acrobat IEHelper een fout geeft in iexplore.exe. Gok eens waar de fout zal zitten ;)
Of gaat het niet alleen om de IEHelper? Indien wel: je hebt natuurlijk al alle updates van dat ding en van IE/Windows geinstalleerd?

Omdat het geen WIndows-issue lijkt: WOS --> SA

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:46:
Schrijf de foutmelding even uit, het is niet erg netjes om de mensen waarvan je hoopt dat ze je helpen, dat ding allemaal helemaal moeten overtypen om in hun favoriete zoekmachinie te gooien ;)

Maar er staat duidelijk dat de Acrobat IEHelper een fout geeft in iexplore.exe. Gok eens waar de fout zal zitten ;)
Of gaat het niet alleen om de IEHelper? Indien wel: je hebt natuurlijk al alle updates van dat ding en van IE/Windows geinstalleerd?

Omdat het geen WIndows-issue lijkt: WOS --> SA
De foutmelding: De instructie op 0x77239a8b verwijst naar geheugen 0x00db9a58 de lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Heb het ook met andere programma's, en die Acrobat IEhelper zal wel bij reader inzitten maar kan 'm volgens mij niet los uninstallen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had net ook de volgende melding in een programma:
Access violation at address 00404E9C in module "Fireworks.exe" Read of address 3220686C.
Het is trouwens een vrij nieuw geinstalleerde Windows XP.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik krijg die melding ook vrij vaak op pc's bij ons op de zaak. Ben er nog steeds niet achter wat het nu precies is. In eerste instantie dacht ik aan defect geheugen, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Van de week had ik het ook bij een laptop van een collega. Uiteindelijk bleek toen zijn schijf bad sectors te hebben. Daarom dacht ik, geheugenfout + bad sectors = pagefile? Je zou eens kunnen proberen om die uit te schakelen, of te verplaatsen.

Voor de duidelijkheid, ik kom de melding al maanden lang op verschillende pc's tegen, maar ik heb het ook nog niet opgelost.

Succes. :)

Ik heb het over de eerste melding die je geeft, dus met de read & write error. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BreadFan op 08-03-2006 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
BreadFan schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:02:
Ik krijg die melding ook vrij vaak op pc's bij ons op de zaak. Ben er nog steeds niet achter wat het nu precies is. In eerste instantie dacht ik aan defect geheugen, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Van de week had ik het ook bij een laptop van een collega. Uiteindelijk bleek toen zijn schijf bad sectors te hebben. Daarom dacht ik, geheugenfout + bad sectors = pagefile? Je zou eens kunnen proberen om die uit te schakelen, of te verplaatsen.

Voor de duidelijkheid, ik kom de melding al maanden lang op verschillende pc's tegen, maar ik heb het ook nog niet opgelost.

Succes. :)

Ik heb het over de eerste melding die je geeft, dus met de read & write error. ;)
Okéé bedankt alvast. Dan koop ik nog maar geen nieuw geheugen ;) . Mocht je er nog achterkomen waar het probleem precies zit dan hoor ik dat graag. Ik heb trouwens een nieuwe Samsung Spinpoint 250GB sataII schijf dus lijkt me sterk dat daar al bad sectors op zitten.
Pagina: 1