Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Ik denk dat je strings geïnternd worden. Ze komen dan niet in de heap die door de garbage collector wordt uitgemest van tijd tot tijd, maar in de native heap die de JVM voor interne bookkeeping houdt. Het is een truukje om de performance wat op te krikken dewelke oorspronkelijk uit de Lisp wereld kwam.
Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, zeker als je JNI zit te gebruiken, waarbij je maar al te makkelijk vergissingen kan maken wat betreft geheugenbeheer. "100% pure Java" is niet enkel een loze marketingkreet van Sun.
Ik gebruik een native methode die aan de hand van een selectiesleutel een String array retourneertVerwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:49:
Welke native methode gebruik je dan en waarom gebruik je die als er 'tig classes zijn in rt.jar voor I/O ?
Ik denk dat je strings geïnternd worden. Ze komen dan niet in de heap die door de garbage collector wordt uitgemest van tijd tot tijd, maar in de native heap die de JVM voor interne bookkeeping houdt. Het is een truukje om de performance wat op te krikken dewelke oorspronkelijk uit de Lisp wereld kwam.
Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, zeker als je JNI zit te gebruiken, waarbij je maar al te makkelijk vergissingen kan maken wat betreft geheugenbeheer. "100% pure Java" is niet enkel een loze marketingkreet van Sun.
Ik lees namelijk uit een database file waar een DLL bij zit. En om met Java een DLL aan te roepen moest ik eerst een native methode schrijven die hem aanroept.
Is er geen manier om uit te vinden waar dat geheugen blijft? Ik heb namelijk het vermoeden dat de native methoden ergens iets open laten, ook al heb ik geprobeerd steeds alles weer vrij te geven.
Nu weet ik trouwens ook niet of de GC wel naar die native methoden kijkt of alleen de java meuk weghaalt.
Edit: wat ik ook erg verdacht vind is dat hij steeds exact op dezelfde plaats crasht.
[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 08-03-2006 15:56 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het geheugen wat de native functie heeft gebruikt wordt dus niet meer vrijgegeven. Is er een manier om dat handmatig te doen? Ik kan wel in de native functie zelf alle pointers gaan vrijgeven maar de returnwaarde kan ik sowieso niet vrijgeven omdat ik dan niets te returnen heb
Ik zat te denken om voor het aanroepen van die native functie steeds een threadje te maken en dan het resultaat in JAVA te kopiëren en dan het threadje te stoppen. Alleen weet ik niet zeker of als je die thread stopt hij dan wel het geheugen van die native functie vrijgeeft.
Iemand die mij op ideeën kan brengen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Dit werkte niet, toen ben ik nog wat verder gaan testen, en nu blijkt dat het volgende het probleem is:
De native functie roept een DLL aan. Die DLL-functie geeft niet al zijn gebruikte geheugen vrij, daar zit het lek dus in.
Die DLL heb ik helaas niet zelf gemaakt dus ik kan er ook niets aan veranderen.
Normaal is dat lekje niet erg, maar omdat ik die functie zo'n 2 miljoen keer moet aanroepen is een klein lekje al schadelijk.
Is er een omweg om dat geheugen alsnog vrij te maken na gebruik van de functie?
Misschien moet dit wel in een nieuw topic, het is een compleet andere vraag geworden
Zeiss Distagon 21 f/2.8