Toon posts:

AGPsettings afwezig in bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb net een nieuw MB ( GA-K8VM800M (Rev 2.x)) met onboard VGA. Was hier niet tevreden over en heb een vrij simpele XFX 5200 AGP kaart gekocht. Nu is mijn beeld geen haar beter terwijl op mijn oude PC de hardware slechter was maar mijn beeld prima. XFX gaf mij advies de opties voor AGP in de bios te veranderen.Ik kan echter in mijn Award bios geen opties voor AGP instellen. Ook in de nieuwere bios versie niet. Waarom zit er in deze bios geen optie voor AGP kan iemand mij dat uitleggen of heeft iemand tips ?

Verwijderd

wat is er niet goed aan je beeld dan???

Verwijderd

Topicstarter
Slechte kwaliteit, Myst Exile bijv. is heel wazig

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ligt het niet gewoon aan je beeldscherm? :?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je hebt toch wel de monitor aangesloten op die FX5200? :P

En verder is een FX5200 ook niet een 'top-of-the-bill'-kaart, dus erg strakke graphics moet je er niet van verwachten als je nog een redelijke framerate wilt hebben.

Ik denk trouwens dat de bios-instellingen hier niks aan kunnen wijzen. Je doelt zeker op de AGP aperture size? Kun je trouwens wel andere geavanceerde instellingen wijzigen in je bios? SOms staan die dingen ook in een beperkte mode en kun je pas overla bij als je het admin-password voor de bios hebt.

Verwijderd

nieuwste drivers voor je videokaart?

welke opties moest je hebben dan in je bios voor agp?

Verwijderd

Heb je een TFT monitor?

Zorg dan dat je je spel zoals Myst dan wel op de juiste resolutie speelt (1024x768 voor 15", 1280x1024 voor 17" en 19", anders wordt het beeld slechter.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 12:27

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Bij Gigabyte moederborden moet je op CTRL + F1 drukken om de geavanceerde opties te verkrijgen in het bios :Y)

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste drivers zijn geinstalleerd. Monitor is een IIIyama. Ik weet dat de FX 5200 geen topkaart is maar hiervoor had ik een ati 9250 en wel "perfect" beeld.
Wanneer zou ik dan ctrl F1 moeten gebruiken ? In het moederbord boekje staat trouwens ook niets over AGP instellingen.
Op de Award site staat dat de mogelijkheden wel in de nieuwste bios versie zitten maar die kan ik alleen bestellen door 29,95 te betalen ?!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet ook niet op de site van Award zijn, maar bij de site van Gigabyte.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Gigabyte BIOS-versies. Je moet ctrl-F1 dan ook in de bios gebruiken. ;)

En je zegt dat Myst heel wazig is. Is dat wazige dus een terugkerend iets in andere games of heb je daar dan weer last van andere onvolkomenheden? :)
Daarnaast zorgt AGP Aperture Size niet voor zulk wazig beeld. Meestal is de standaard setting iets van 64MB. Je kan hooguit betere performance krijgen als je het naar 128MB of 256MB zet.

[ Voor 51% gewijzigd door _the_crow_ op 08-03-2006 19:33 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van Gigabyte was ik al geweest, heb de nieuwste bios van hun site en heb inmiddels de ctrl F1 optie gebruikt en kan bij de AGP settings.
Mijn beeldkwaliteit is ook bij filmpjes en andere spellen niet best. Niet scherp. Ik heb ondertussen bij iemand anders gekeken die dezelfde kaart heeft en daar is het beeld wel goed. Heb ook de kaart uit mijn oude PC geprobeerd maar dat helpt ook niet. Kan dit aan het MB liggen ?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Heb je je oude drivers goed verwijderd? Desnoods met Driver Cleaner. Anders andere (lagere) resolutie proberen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 09-03-2006 09:52 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
De onboard VGA driver heb ik verwijderd, denk ik. Kan ik nog ergens zien of deze nog aanwezig is ?
Bij apparaatbeheer staat bij de hardwareinfo van mijn grafische kaart apparaatinstantie-id PCI\Ven_ en dan een hoop nummers en tekens. Maar het is toch geen PCI kaart maar een AGP ?
Kan dat er iets mee te maken hebben ?
Pagina: 1