Hallo daar,
De vraag zoals in de titel, maar tuurlijk leg ik hem even verder uit.
Ik wil dat bij oepning van een excelfile wordt gevraagd naar de naam van de eindgebruiker.
Vervolgens moet deze naam in excel worden vermeld op elk blad dat wordt geprint.
Het liefste in de header van het werkblad, maar anders in een bepaalde cel.
Ik weet dat het kan, maar hoe?
Zal vast een stukje macro of VB zijn, alwaar ik weinig tot geen kennis van heb.
Hoe zie ik dat in de praktijk voor mij?
Helaas ontvang ik regelmatig declaraties waarbij geen naam is aangegeven van degene die de declaratie indient.
Uiteraard heb ik er al meerdere malen op aangedrongen en aangegeven dat ze geen centen krijgen als ik niet weet van wie de declaratie afkomstig is.
Maar goed, soms moet je een buiten de ge-effende paden terden en zelf met iets komen.
"Als Mozes niet naar de berg komt, dan komt de berg wel naar Mozes"
Zou dus mooi zijn dat zodra iemand het formulier opent hij/zij meteen een pop-up krijgt om een naam in te vullen.
Die naam moet vervolgens terugkomen in de header of een bepaalde cel.
De vorige versie van het onkostenformulier is door een ex-collega gemaakt en daarin kon dat wel.
Die heeft na zijn vetrek alleen geen handleiding achtergelaten hoe ik dit bij een volgende versie ook voor elkaar kan boksen.
Hier een screenprint van wat je ziet als je die oude versie opent.
Wie kan mij helpen ?

Ik kwam wel hetvolgende tegen in de script-editor.
Ik heb alleen geen idee waar ik hetzelf moet neergooien om het effect te dupliceren.
In dit geval zou de naam dan teruggekoppeld worden naar cell C6, ikzelf heb een voorkeur voor vermelding in de header.
De vraag zoals in de titel, maar tuurlijk leg ik hem even verder uit.
Ik wil dat bij oepning van een excelfile wordt gevraagd naar de naam van de eindgebruiker.
Vervolgens moet deze naam in excel worden vermeld op elk blad dat wordt geprint.
Het liefste in de header van het werkblad, maar anders in een bepaalde cel.
Ik weet dat het kan, maar hoe?
Zal vast een stukje macro of VB zijn, alwaar ik weinig tot geen kennis van heb.
Hoe zie ik dat in de praktijk voor mij?
Helaas ontvang ik regelmatig declaraties waarbij geen naam is aangegeven van degene die de declaratie indient.
Uiteraard heb ik er al meerdere malen op aangedrongen en aangegeven dat ze geen centen krijgen als ik niet weet van wie de declaratie afkomstig is.
Maar goed, soms moet je een buiten de ge-effende paden terden en zelf met iets komen.
"Als Mozes niet naar de berg komt, dan komt de berg wel naar Mozes"
Zou dus mooi zijn dat zodra iemand het formulier opent hij/zij meteen een pop-up krijgt om een naam in te vullen.
Die naam moet vervolgens terugkomen in de header of een bepaalde cel.
De vorige versie van het onkostenformulier is door een ex-collega gemaakt en daarin kon dat wel.
Die heeft na zijn vetrek alleen geen handleiding achtergelaten hoe ik dit bij een volgende versie ook voor elkaar kan boksen.
Hier een screenprint van wat je ziet als je die oude versie opent.
Wie kan mij helpen ?

Ik kwam wel hetvolgende tegen in de script-editor.
Ik heb alleen geen idee waar ik hetzelf moet neergooien om het effect te dupliceren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Public Sub AUTO_open()
MsgBox ("Hallo" & Chr(13) & Chr(13) & "Dit is het declaratieformulier" _
& Chr(13) & Chr(13) & "Indien u problemen hebt met het invullen van dit formulier" _
& Chr(13) & Chr(13) & "of indien u opmerkingen/vragen hebt," _
& Chr(13) & Chr(13) & "aarzel dan niet ons te contacteren." _
& Chr(13) & Chr(13) & "Naam + Telefoonnummer ex-collega"
Naam = ""
Naam = InputBox(Prompt:="Gelieve je naam en voornaam in te vullen")
Do While Naam = ""
Naam = InputBox(Prompt:="Gelieve je naam en voornaam in te vullen")
Loop
Range("C6").Value = Naam |
In dit geval zou de naam dan teruggekoppeld worden naar cell C6, ikzelf heb een voorkeur voor vermelding in de header.