Toon posts:

Asus 50x cd-rom probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mijn A-open48x door de Asus 50x vervangen,alleen heb ik nu een probleem met het booten van mijn comp.
Als ik de comp opstart dan begint ook meteen de Asus de cd te lezen waardoor het opstarten heeeeel langzaam gaat.
Als Windows geladen wordt en bijna klaar is dan wil de Asus het programma opstarten wat er op de cd staat,waardoor de comp vastloopt.

Is dit bekend en is hier wat aan te doen?.

Firmware versie 1.2d.

Grtz Peter.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:42
Gewoon je 48 speed er weer in drukken. ;)

Andere oplossing(en) heb ik niet

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 09:01
Als er nou eens geen cd in doet, doet ie het dan wel? Ik heb zelf een Asus 40x en heb nergens problemen mee, ook als er een cd in ligt.

Verwijderd

Een asus 50 speed, toe maar....
Ik heb hem ook... niet aan te bevelen (alleen voor mensen die van lawaai houden :) ).

Ik denk dat je pech heb..... er is een partij asus 50 die niet goed werken, kijken of je mag ruilen tegen een 40 speed of een ander merk.

Verwijderd

ik heb ook een 40x ipv een 50x toen mn 24x naar de hemel ging,bij mij wil ie ook elke x de cd te pakken nemen :(
Iemand een oplossing voor de herrie??

grnx

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb hem ook en die maakt inderdaad een tering herrie maar verder werkt hij wel fijn.

Misschien kan je in de BIOS "boot from CD-ROM" disabelen?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik wat dingen veranderd nu start de comp wel goed op maar hij start nog steeds de cd op.
Ik denk dat ik daar maar mee moet leven :( .
Schumacher wat die A-open betreft kan ik alleen maar zeggen :r :r :r :r :r ,wat een ding zeg houd er na de garantie periode mee op en leest de helft van mijn cd's niet.De Asus maakt dan wel een herrie maar hij leest tenminste wel alles.
Op de site van Asus:http://www.asus.com/Products/Addon/Vga/cdrom_drv.html staan de nieuwste drivers en een progie op je cd-rom speed te verlagen,dit verminderd misschien het lawaai.Ben het nu aan het downen,als het werkt hoor je me wel weer.

Grtz Peter
Pagina: 1