Toon posts:

ASUS EAX1800XT Top met antec sonata lifestyle II case?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb gisteren de antec sonata lifestyle II case besteld en een ASUS EAX1800XT Top videokaart.
In meerdere reviews heb ik echter gelezen dat niet alle cases geschikt zijn voor deze kaart.
Nu maakte ik mij een beetje zorgen omdat mijn case een midi tower is.

Hier wat meer info over de case:
code:
1
http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15139#

Verder is mijn mobo een Asus A8n SLI premium.
Denken jullie dat ik zonder (al te veel) problemen de kaart er in krijg?

Nog een vraagje: Wat voor voeding heb je ongeveer nodig als je de ASUS EAX1800XT top zonder de externe voeding stabiel wil draaien?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 14:31 ]

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:31:
Beste tweakers,

Ik heb gisteren de antec sonata lifestyle II case besteld en een ASUS EAX1800XT Top videokaart.
In meerdere reviews heb ik echter gelezen dat niet alle cases geschikt zijn voor deze kaart.
Nu maakte ik mij een beetje zorgen omdat mijn case een midi tower is.

Hier wat meer info over de case:
code:
1
http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15139#

Verder is mijn mobo een Asus A8n SLI premium.
Denken jullie dat ik zonder (al te veel) problemen de kaart er in krijg?

Nog een vraagje: Wat voor voeding heb je ongeveer nodig als je de ASUS EAX1800XT top zonder de externe voeding stabiel wil draaien?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Heb deze kast ook icm een Power Color X1800 XT past perfect, niets om je zorgen over te maken :)

De voeding die bij deze Antec kast geleverd wordt is een heel degelijke 450Watt welke heel goed in staat is jouw systeem van stroom te voorzien.

edit:
lol jij hier palo :D, kon je mij toch ook vragen

[ Voor 12% gewijzigd door BlowFish op 08-03-2006 15:37 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kast niet geschikt... dat is een beetje onzin lijkt me :) ... als je mobo d'r in past past je GPU er ook in... anders zou je uberhaupt je PCI sloten ook niet kunnen gebruiken :?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 19:28
GoldenSample schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:01:
kast niet geschikt... dat is een beetje onzin lijkt me :) ... als je mobo d'r in past past je GPU er ook in... anders zou je uberhaupt je PCI sloten ook niet kunnen gebruiken :?
Het probleem is dat de x1800 een 'lange' kaart is. Gewone geluidskaartjes passen dus gewoon makkelijk en gewoon videokaarten ook. Maar omdat de x1800 zo lang is komt hij is sommige gevallen tegen andere delen van de kast aan.

Dat het moederbord past komt alleen maar omdat een mobo zo plat is. Je kan er dus makkelijk iets over heen hangen (niet erg verstandig, maar het kan wel). Je videokaart staat er echter dwars op en daar pas dus niet zomaar iets 'overheen'.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DEVoTi0N schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:07:
[...]

Het probleem is dat de x1800 een 'lange' kaart is. Gewone geluidskaartjes passen dus gewoon makkelijk en gewoon videokaarten ook. Maar omdat de x1800 zo lang is komt hij is sommige gevallen tegen andere delen van de kast aan.

Dat het moederbord past komt alleen maar omdat een mobo zo plat is. Je kan er dus makkelijk iets over heen hangen (niet erg verstandig, maar het kan wel). Je videokaart staat er echter dwars op en daar pas dus niet zomaar iets 'overheen'.
nevermind! je hebt volkomen gelijk in een kleine kast zou het inderdaad problemen kunnen geven met bijv. interne 3,5' of 5,2' bays! :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:42

Bever!

3

hier testen ze een x1800 in een sonata kast :) no problemo dus
http://www.simhq.com/_technology2/technology_077b.html
The graphics boards tested for this article were installed in an Antec Sonata midtower case and the testbed built using the following components:

* AMD Athlon 64 FX-60 (2.6 GHz dual core)
* ASUS A8R-MVP Radeon Xpress 200 motherboard (RD480 chipset)
* 2 GB (2 x 1 GB) of Corsair DDR400 memory (2.5-3-3-6)
* Maxtor MaxLine III 250 GB SATA (16 MB buffer) hard drive
* Plextor PX-712S DVD drive
* Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS sound card
* Enermax 550 Watt ATX power supply unit
* Dell 2405FPW 24" widescreen LCD
Pagina: 1