Toon posts:

Remote shoutcast server hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo lui,

ik had effe een vraagje over een Shoutcast server opzetten.
Ik heb een Dedicated Hosting en wil er graag een shoutcast server opzetten..
Stel ik installeer deze,en wil gaan streamen is het dan mogelijk dat ik met een paar kameraden bijv. na een liedje kan praten en dan weer met het volgende liedje verder.

Zeg maar managen vanaf localhost en dat wij praten -> localhost streamt naar hosting -> Hosting streamt naar luisteraars.

Thanks in Advance
Erwin _/-\o_

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je wil dus een soort van radiostation beginnen? Je kan natuurlijk winamp en shoutcast gewoon even op pauze drukken en dan kletsen -> verder spelen.

Daarnaast kan je ook deze site even doornemen: http://www.casterclub.com/.
Daar staat boordevol informatie over hoe je zoiets moet runnen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Even op www.shoutcast.com de DJ plugin voor Winamp downloaden en gaan met die banaan. :)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 10:46
Het grote winamp topic start staat het in. Succes.

There is no replacement for displacement!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

eXistenZ_NL schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:15:
Het grote winamp topic start staat het in. Succes.
Dan had ie dat gevonden als ie had gezocht :P

Et Voila: Het grote Winamp topic
Outerspace schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:40:
fyi: RaZ en eXistenZ_NL, daar staat het dus niet in ;)
Zoals in de topicstart aangegeven wilt hij dus ook kunnen werken met een que in samen werking met een mic.
[..]
Ik dacht dat eXistenZ_NL die informatie correct had, aangezien het zijn topic is. Ik gooide enkel zonder enige lezen in het draadje de link naar dat topic neer, was dus meer eigenlijk om zijn antwoord aan te vullen. My bad :X

[ Voor 49% gewijzigd door RaZ op 09-03-2006 17:11 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
kerels bedankt voor de antwoorden maar ik denk dat jullie niet begrijpen wat ik bedoel..

kijk ik zet een SHOUTCAST server op, op de dedicated server!
Install en config blabla en dan klaar kan ik gaan streamen vanaf die server..
Maar nu wil ik bijv. ff gaan Praten maar de dedicated server staat in Amerika dus wordt lastig om daar ff snoertje van me microfoon in de dedicated server te pluggen :>
en mijn vraag is of het mogelijk is of ik vanaf hier in mijn huis door de microfoon kan praten zodat het doorgestreamd wordt naar de dedicated server en dat de luisteraars me dan horen.!

dus niks geen localhost server opzetten ik weet wel hoe dat moet ik vraag me alleen af of het mogelijk is erbij te gaan praten zodat mensen me horen!

Thanks 8)

• Outerspace

Outerspace

fyi: RaZ en eXistenZ_NL, daar staat het dus niet in ;)
Zoals in de topicstart aangegeven wilt hij dus ook kunnen werken met een que in samen werking met een mic. Dat gaat dus niet zo 1,2,3 en probeer het ook maar eens op een dedicated host te krijgen vanaf je eigen pc.

@ Topicstarter, heb je mijn link ook doorgenomen? Ik had volgens mij ergens gelezen hoe je dat moest doen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Kerel maar kun je me een preciese link geven van waar je die informatie gevonden hebt,
want ik krijg er niet zoveel informatie uit staat maar 1 tutorial in en in het forum ook maar 1 tutorial hoe je deze op localhost krijgt..

Server staat al op dedicated server en is allemaal goed gegaan

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:55:
Thanks Kerel maar kun je me een preciese link geven van waar je die informatie gevonden hebt,
want ik krijg er niet zoveel informatie uit staat maar 1 tutorial in en in het forum ook maar 1 tutorial hoe je deze op localhost krijgt..

Server staat al op dedicated server en is allemaal goed gegaan
Ik ben via via op die site terecht gekomen. Helaas weet ik niet meer waar ik het heb gevonden, sorry.

[edit] Check dit eens: http://www.oddsock.org/tools/oddcastv3/
Afbeeldingslocatie: http://www.oddsock.org/tools/oddcastv3/v3screen.jpg

ik zie een microfoonicoontje staan. Misschien moet je eens in oddcastV3 gaan verdiepen.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 09-03-2006 16:00 ]

Pagina: 1