content aanpassen door opdrachtgever

Pagina: 1
Acties:

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:37
Hallo,

voor een bedrijfje ben ik momenteel een website aan het maken. Nu wil de opdrachtgever af en toe nieuwe aanbiedingen online kunnen plaatsen, zonder html voorkennis.

Het lijkt me niet zo zinvol om een heel CMS systeem neer te gaan zetten, heeft een van jullie nog een andere makkelijke oplossing?

Hoor het graag. Alvast bedankt.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

een HEEEL CMS systeem is ook weer overdreven. Tegenwoordig kan je met de huidige CMS-en ook een deel van de pagina editable maken hoor :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:24

Outerspace

Admin General Chat
Als hij al geen kennis heeft van HTML hoe wil hij dan in hemelsnaam die site gaan aanpassen? HTML is toch wel een pré neem ik aan.

Wauw, een sig!

• Jannibal23
Het idee wat ik had is:

een login voor opdrachtgever -> en dan iets van een form-pje waar je een titel voor de aanbieding kan zetten en daarna wat regels tekst.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:24

Outerspace

Admin General Chat
Als dit een soort van webshop idee zou moeten zijn zou je dat ook best kunnen doen met Shopfactory of EasyShopMaker. Nadeel is natuurlijk dat jij niets bouwt. Aan de andere kant kan je dit soort pakketen ook namaken met PHP. Check het eens uit?

Wauw, een sig!

• Jannibal23
Nou dat is denk ik al teveel van het goede.

De website is voor een rijschool, die eens in de 2 maand of zoiets, een nieuwe aanbieding online willen zetten.

Maar toch bedankt.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46
Als er maar 1 pagina is kan je zelf een relatief simpele pagina maken...

2 pagina's: 1 die als adminpagina fugeert (met login uiteraard) en 1 om te weergeven...

Met een beetje php kennis is dat binnen een klein uurtje gedaan :)

• Jannibal23
Nou mijn PHP kennis is redelijk basis. Maar ok, ik zal eens gaan stoeien.

Nog praktische PHP tips?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Jannibal23 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:52:
Nou mijn PHP kennis is redelijk basis. Maar ok, ik zal eens gaan stoeien.

Nog praktische PHP tips?
PHP icm MySQL en een WYSIWYG editor zoals SPAWeditor is al genoeg. Moet in een uurtje wel lukken, inderdaad. :)

- Zet de MySQL db gegevens even in een config.inc.php (of config.php, net wat je wil), en include deze wanneer je hem nodig hebt (om een databaseverbinding te maken)
- Stuur niet gelijk een $_POST variable door naar de database, maar gooi er eerst iets als addslashes overheen om XSS tegen te gaan

[ Voor 36% gewijzigd door r0b op 08-03-2006 15:49 ]

Verwijderd

Als het om weinig gaat kan je imo ook prima af met een .txt bestand. Er zijn genoeg scripts te vinden waarmee je een txt-file online kan aanpassen. Vervolgens include je het tekstbestand in je html-bestand. Alleen PHP nodig, geen mysql.

• Jannibal23
Bedankt voor de reacties.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:54:
Als het om weinig gaat kan je imo ook prima af met een .txt bestand. Er zijn genoeg scripts te vinden waarmee je een txt-file online kan aanpassen. Vervolgens include je het tekstbestand in je html-bestand. Alleen PHP nodig, geen mysql.
hm, heb je gelijk aan. Voor één simpele pagina is dat misschien wel de beste optie.

e.e.a. kan je overigens realiseren met fwrite en fopen. :)

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 11:07

BKJ

Outerspace schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:40:
Nadeel is natuurlijk dat jij niets bouwt.
Nadeel?

Kamer huren

Pagina: 1