Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik werd zojuist op mijn mobiel gebeld door een onbekend nummer. Op mijn telefoon stond alleen "oproep". Het was een engelstalige computer stem welke mij vertelde dat ik iets van honderdduizend reward points had gewonnen en of ik even op 0 wilde drukken om dit te bevestigen. Het telefoontje was volgens de stem gratis.

Ik heb uiteraard nergens op gedrukt en na de vraag of ik op 0 wilde drukken gelijk de verbinding verbroken, aangezien ik het niet vertrouwde. Heb de stem in totaal 13 sec aan de lijn gehad.

Zijn er meer hier die dit ook eens hebben gehad? Moet ik nog bang zijn voor verdere nare gevolgen, je hoort wel eens van die berichten dat ze dan je simkaart over kunnen nemen ofzo (wat ik altijd als hoax afwimpelde). Ik heb overigens een orange free abonnement icm een nokia 6230.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dan heb je inderdaad het goede gedaan.

Volgens mij laten ze je anders bellen met een 0900 nummer.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit soort dingen komen inderdaad vaker voor :/ Ik kreeg helaas ook tig van dat soort emailtjes binnen dat er een telefoonfraudeursbende is?

Ik vind dat je correct hebt gehandeld en je zal vast geen problemen hiermee krijgen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Verstandig

trouwens ik vind het raar dat dat oplichten via telefoon nog altijd zo makkelijk gaat. En ook via email etc. Want het staat toch wel geregistreerd ergens, bijvoorbeeld het telefoonnummer met het bandje, en waar het geld naar toe moet etc. En toch kunnen die afzetters doorgaan :(

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Gelukkig, ben weer gerustgesteld :).

Idd slecht dat hier niets tegen wordt gedaan, maarja het geld dat ze ermee verdienen zal wel direct naar de kaaiman-eilanden worden overgeboekt. Dan valt er achteraf ook weinig meer aan te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door zandpaddo op 08-03-2006 15:08 ]

Verwijderd

Ik heb om diezelfde tijd ook een telefoontje gehad van die gasten:) press 0 enz.......ik werd gebeld op mijn voipbuster nummer, en heb wel de 0 gedrukt, kreeg ff een amerikaanse aan de telefoon, die ergens in een centrale zat, die me om een bepaald nummer vroeg....en daarna ophing. Van mijn beltegoed op voipbuster is niks af, dus zal wel goed zijn hahah

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

HielkeJ schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:28:
Dan heb je inderdaad het goede gedaan.

Volgens mij laten ze je anders bellen met een 0900 nummer.
En hoe zou dat moeten gebeuren? Dit kan misschien wel, jou doorschakelen naar een ander nummer, maar daarvoor mag een telefoonleverancier geen geld in rekening brengen in Nederland.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 08-03-2006 15:28 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
JvS schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:28:
[...]

En hoe zou dat moeten gebeuren? Dit kan misschien wel, jou doorschakelen naar een ander nummer, maar daarvoor mag een telefoonleverancier geen geld in rekening brengen in Nederland.
Mogen en doen zijn (helaas) heel verschillende dingen. Zou me niks verbazen, als ze toch al zulke "aggressieve" manieren gebruiken om mensen lastig te vallen, dat ze werken onder het motto: "zolang niemand er een rechtszaak van maakt kunnen we innen". Of dat ze ergens een maas in de wet hebben gevonden. Je weet het nooit.

Kwestie van "duwen en kijken of je tegengas krijgt". Zolang dat niet het geval is gewoon doorgaan met ca$hen.

Hoe dan ook: voor niks gaat de zon op. Als je nergens aan mee doet zul je ook niets winnen (uitzonderingen daargelaten) en dit soort "knakkers" laat je niet "zomaar" even 100.000 "punten" winnen. OF je moet er 100.000.000.000 hebben om een stickertje van Winnie the Pooh te kopen, OF er zit een "mits en maar" aan de 100.000 punten die je gewonnen zou hebben.

Ik snap nooit waarom mensen daar nog in trappen. Ik win, als ik de snail-mail-spam thuis moet geloven, iedere week wel ergens 10 of 40 miljoen ("grootste jackpot ooit!!!oneone en U heeft hem gewonnen!!!oneone") terwijl ik nooit een lot koop.

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 08-03-2006 15:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:22
Outerspace schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:28:
Dit soort dingen komen inderdaad vaker voor :/ Ik kreeg helaas ook tig van dat soort emailtjes binnen dat er een telefoonfraudeursbende is?

Ik vind dat je correct hebt gehandeld en je zal vast geen problemen hiermee krijgen.
Die tig mailtjes hebben waarschijnlijk betrekking op dit verhaal: http://www.politie.nl/Haa.../broodje_aap_verhalen.asp

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:30:
Verstandig

trouwens ik vind het raar dat dat oplichten via telefoon nog altijd zo makkelijk gaat. En ook via email etc. Want het staat toch wel geregistreerd ergens, bijvoorbeeld het telefoonnummer met het bandje, en waar het geld naar toe moet etc. En toch kunnen die afzetters doorgaan :(
Dat heeft temaken met privacy van klanten ;)

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:32:
grootste jackpot ooit!!!oneone en U heeft hem gewonnen!!!
nee er staat:
grootste jackpot ooit!!!oneone en U heeft hebt gewonnen!!!
ze melden er niet bij wat je hebt gewonnen

Verwijderd

kpn en andere profiders hebben bevestigd
dat als je gebeld wordt door dit soort lui.
zij jou geen geld afhandig kunnen maken.
ze kunnen dus nooit met jouw nummer bellen.
niet je phone over nemen.
ze kunnen niks.
alleen als jij daadwerkelijk zelf naar die gasten belt kost het je geld.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:29:
ze kunnen niks.
Wat is dan het nut van deze actie? Dan kost het de spammers toch alleen geld?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
ze kunnen niks.
NOFI, maar zou je aub wat aan je spelling willen doen? Je tekst zit vol fouten en met al die enters wordt het ook niet beter leesbaar. Als je nu na een punt gewoon een spatie doet en begint met een hoofdletter leest het al een stuk fijner.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 13:02

Ginz

Trek Superfly 5 powered

ze kunnen niks.
Je gedicht rijmt niet :?

[ Voor 7% gewijzigd door Ginz op 08-03-2006 16:38 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 12:40
het kost je geen belkosten, de truuk zit hem erin dat ze je om je credicard gegevens vragen om je prijs te kunnen claimen. en wat zouden ze daarmee doen?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 10:53
Hmm, ik heb die laatst ook gehad. Ik was alleen zo verward en onder de indruk van het woordje 'oproep' op mijn display, dat ik niet eens opgenomen heb. Ik neem afgeschermde nummers ook nooit op, als het belangrijk is spreken ze wel in in mijn voicemail. Vraag me wel af wat dat 'oproep' betekend, want een afgescherm nummer geeft iets anders op mijn display.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:45

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb wel eens telefonische overlast gemeld door een onderdrukt nummer, het was niet eens te achterhalen waar dat vandaan kwam. Heel vaag, want dat telefoontje moet toch door iemand betaald worden?!

Misschien dat die computer van TS wel continu op onze lijn binnenkomt, want elke dag dat ik thuiskom staat er wel een nummer onderdrukt op het ding zonder het antwoordapp. ingesproken te hebben...

ping 127.212.23.124

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:00

Seraphin

Meep?

Nou ja, als je z'n laatste 3 zinnen weglaat is het een haiku. :P

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Verwijderd

Modbreak:Het is ook niet nodig om op deze manier te reageren. De betreffende post was wellicht niet nodig geweest maar hij was tenminste wel redelijk vriendelijk geschreven.

[ Voor 83% gewijzigd door Eggy op 08-03-2006 22:32 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 21:15
Ik heb precies hetzelfde telefoontje gekregen ongeveer 20 minuten geleden. Een vrouwelijke computerstem begint dan te praten "Hi, this is Brenda, you've won blabla points, please press 0" en toen heb ik opgehangen. Dit was overigens gewoon op de huistelefoon.

Heel vaag in ieder geval en ik hoop dat het bij deze ene keer blijft, want op geautomatiseerde telefoonspam zit niemand te wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 08-03-2006 17:32 ]

The devil is in the details.

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 13:55
Seraphin schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:09:
[...]

Nou ja, als je z'n laatste 3 zinnen weglaat is het een haiku. :P
kpn vermeld
indien gebeld door gespuis
je geld is veilig

;)

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ook eens zoiets op mijn huistelefoon gehad, ik had een reis naar Florida gewonnen, ook in het Engels. Toen ik hoorde dat ik moest drukken heb ik opgehangen. Volgens mij picken die dingen gewoon random nummers, je hoeft je in elk geval nergens zorgen over te maken...

Verwijderd

Pas bij radar kwam er een heel stuk over. Op het eiland Tuvalu staat een grote schotel antenne daarmee worden die telefoontjes gepleegd.

http://www.trosradar.nl/PHP/news/28/1816

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
raar, maar vandaag liet iemand mij hetzelfde bericht horen:
Ook Engelstalig, zoveel rewards/points gewonnen en of hij op de ' 0 ' wilde drukken. Dit was alleen een voicemail (neemt ook geen onbekende nummers op).

Dat geintje had hij afgelopen zomer ook al eens meegemaakt, toen had hij wel op de nul gedrukt en moest aan het einde van de maand € 950 euro dokken bij Orange.
Wel contact met provider en politie gehad, maar moest wel betalen.

Ik weet niet hoelang hij toen aan de telefoon had gehangen.
Extra info kan ik morgen vragen....

specs

Verwijderd

Tja iedereen staat eigenlijk machteloos dan zit het bedrijf je weer in Polen dan weer ergens in Rusland en dan weer in Japan zo gaat dat door of er wordt eerst via andere landen gebeld zodat het nog moeilijker is om de eigenaren te vinden van die nummers.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 12:40
tiepeks schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:39:
raar, maar vandaag liet iemand mij hetzelfde bericht horen:
Ook Engelstalig, zoveel rewards/points gewonnen en of hij op de ' 0 ' wilde drukken. Dit was alleen een voicemail (neemt ook geen onbekende nummers op).

Dat geintje had hij afgelopen zomer ook al eens meegemaakt, toen had hij wel op de nul gedrukt en moest aan het einde van de maand € 950 euro dokken bij Orange.
Wel contact met provider en politie gehad, maar moest wel betalen.

Ik weet niet hoelang hij toen aan de telefoon had gehangen.
Extra info kan ik morgen vragen....
geloof ik eerlijk gezegd geen f#@k van.

950 is wel heeeeeel veel

[ Voor 3% gewijzigd door Byte_Me op 08-03-2006 18:10 ]

Verwijderd

Ze kunnen natuurlijk niet zomaar je SIM kaart kapen. Byte-Me gelooft er niks van ik eerlijk gezegt ook niet. Hij heeft gewoon die €950,- zelf zitten te verbellen. Dan had hij maar de verbinding moeten verbreken daarom kan Orange ook al niks doen je bent zelf verantwoordelijk voor je belgedrag. Anders kan ik ook de hele dag bellen en dan zo'n broodje aap verhaaltje vertellen maar Orange en de andere providers kennen die al jaren ;)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Providers kunnen zo tracen wie je hoelang en wanneer gebelt hebt, dat doen ze echt wel hoor, als je ineens €950,- moet dokken en jij O-) doet en verteld dat je zo gebeld bent...

Verwijderd

Maar zou tie dan geen brief hebben gehad want als je plots zoveel belt dan gaan ze wel verhaal halen. Zo ging dat ook bij onze buren die hadden een Dailer op de PC staan die hadden een telefoon rekening van 300,- euro KPN had wel een brief gestuurd van dat ze wel erg veel gebeld hadden in een korte tijd. Want ze vragen niks voor niks dat je op de 0 wilt drukken dan heb je het zelf gedaan als je automatisch wordt doorverbonden zonder dat het gemeld wordt dan is het een ander verhaal. Maar als je op de 0 drukt heb je het zelf gedaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 18:05 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

JvS schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:28:
[...]

Oh jawel hoor, het enige verschil is dat degene die doorverbind voor de kosten opdraait ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja precies, het kan dus niet dat je jezelf door een 0 in te toetsen doorverbind, dus betaal je geen kosten
Mogen en doen zijn (helaas) heel verschillende dingen. Zou me niks verbazen, als ze toch al zulke "aggressieve" manieren gebruiken om mensen lastig te vallen, dat ze werken onder het motto: "zolang niemand er een rechtszaak van maakt kunnen we innen". Of dat ze ergens een maas in de wet hebben gevonden. Je weet het nooit.
Telecom bedrijven hebben ook nog iets als een reputatie, da zullen ze echt nooit doen, zeker nu niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
Byte_Me schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:54:
[...]

geloof ik eerlijk gezegd geen f#@k van.

950 is wel heeeeeel veel
Klopt, een hele bak geld, maar ik heb 't net nog eens gevraagd. Maar die €950 heeft hij wel moeten betalen. Hij staat hier nu (nog steeds kwaad) naast me :/

Mijn zus heeft afgelopen week ditzelfde berichtje op haar huistelefoon gehad: Engelssprekend bandje. Please press 0 ...

In ieder geval, niet uitproberen.

specs

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:45

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dat bandje heeft van de week 5 minuten ons antwoord apparaat ingesproken. 'Hi, this is Brenda .. ' etc.

Afijn, als ze er blij van worden..

ping 127.212.23.124

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Hopelijk mag ik dit topic nog kicken, zo oud is het nog niet.

Vandaag kreeg ik ook zo'n telefoontje, ik had 1201 Travel Reward Points gewonden :):):) Of ik even op 0 wilde drukken, het bandje bleef maar herhaald worden. Toen heb ik opgehangen, ik vertrouwde het niet. En dit topic bevestigt mijn vermoedens...

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 17-04-2006 16:19 ]

We are shaping the future

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
ff over die dialers: Als je ADSL/Kabel hebt, dan kunnen die dialers je toch niks maken?. Ik dacht dat die dialers vooral vroeger toen alles nog 56k actief waren.?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:30

Dentheman

Zie signature

pjottum schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:53:
Dat bandje heeft van de week 5 minuten ons antwoord apparaat ingesproken. 'Hi, this is Brenda .. ' etc.

wij hadden 2 à 3 weken terug ook een brenda aan de lijn :p Toen ik hoorde dat 't een computer was gelijk weer opgehangen :O

Zie ondertitel

• Alex)
Ik vind dat ze, wanneer ik iets gewonnen heb, op z'n minst zo fatsoenlijk mogen zijn om Nederlands te praten en m'n naam te noemen :+

• Ghost
  • Laatst online: 04-02 19:07

Ghost

Phasma Ex Machina

ThinkPadd schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:23:
ff over die dialers: Als je ADSL/Kabel hebt, dan kunnen die dialers je toch niks maken?. Ik dacht dat die dialers vooral vroeger toen alles nog 56k actief waren.?
Als ik het foldertje van Radar moet geloven koppelt niet iedereen direct zijn faxmodem van het telefoonnet af. Als je dan een dialer op je systeem krijgt, belt deze alsnog in en lust het internetverkeer daar doorheen.

When in doubt, press some random buttons.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Net ook Brenda aan de lijn gehad (1 min. geleden). Ook op 0 drukken enz....

@Ghost: Maar als je dus geen 56.6K of faxmodem ofzo aan het internet hebt hangen, is er niks aan de hand?
Sorry voor het kicken btw....

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 25-04-2006 16:19 ]

• Ghost
  • Laatst online: 04-02 19:07

Ghost

Phasma Ex Machina

(Sorry voor de late reactie, had het topic even uit het oog verloren)

Dat klopt idd. Ik verwacht ook niet echt dat het nu nog gebeurd en dat de opmerking eerder een voor-het-geval-dat is.

[ Voor 25% gewijzigd door Ghost op 08-05-2006 20:17 ]

When in doubt, press some random buttons.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
Weet iemand ook hoe dit precies verder in zijn werk gaat?
Ik kan me niet voorstellen dat op een cijfertje drukken dusdanig gevraarlijk kan zijn.

Moet je na de 0 ook nog op andere combinaties drukken, waardoor je uiteindelijk iets hebt ingetoets als 0*31* ? Kan me voorstellen dat er een dergelijke "servicecode" is om je telefoon automatisch door te schakelen oid?

• Alex)
Ik denk dat de enige die daar echt duidelijkheid over kan geven, KPN is. Wie belt KPN?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
frickY schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:32:
Weet iemand ook hoe dit precies verder in zijn werk gaat?
Ik kan me niet voorstellen dat op een cijfertje drukken dusdanig gevraarlijk kan zijn.

Moet je na de 0 ook nog op andere combinaties drukken, waardoor je uiteindelijk iets hebt ingetoets als 0*31* ? Kan me voorstellen dat er een dergelijke "servicecode" is om je telefoon automatisch door te schakelen oid?
Een cijfertje indrukken kan wel gevaarlijk zijn. Je wordt met een-of-andere boodschap misleidt om je ertoe te bewegen om de 0 op je telefoon in te drukken. Zonder dat je het echt doorhebt, betaal je dan plots voor een collect-call. Uiteraard komt een-en-ander ten goede van de partij die er misbruik van maakt en dat wordt bij jou afgeschreven.

Welkom in de boze wereld! :+

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

pven schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:31:
[...]

Een cijfertje indrukken kan wel gevaarlijk zijn. Je wordt met een-of-andere boodschap misleidt om je ertoe te bewegen om de 0 op je telefoon in te drukken. Zonder dat je het echt doorhebt, betaal je dan plots voor een collect-call. Uiteraard komt een-en-ander ten goede van de partij die er misbruik van maakt en dat wordt bij jou afgeschreven.

Welkom in de boze wereld! :+
Nog steeds ben ik ervan overtuigd dat dit technisch niet mogelijk is :) Ik heb de nodige ervaring met "telefoonsystemen" ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:10:
[...]

Nog steeds ben ik ervan overtuigd dat dit technisch niet mogelijk is :) Ik heb de nodige ervaring met "telefoonsystemen" ;)
Collect-call werkt toch hetzelfde? (Zij het dat de boodschap iets anders is.)

Overigens heb ik het bovenstaande geroepen nav verhalen die ik elders ooit heb gelezen. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

BtM909 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:10:
[...]

Hm, de 0 is toch wel het geeikte nummer om een collect call te accepteren? Stel dat een buitenlandse "minder bonafide" telecomaanbieder een collect call met een Nederlands nummer aanvraagt, zit daar dan nog de Nederlandse provider tussen of wordt dit op basis van goed vertrouwen overgelaten aan de buitenlandse provider?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

pjottum schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:53:

Die heb ik ook als gehad. Brenda. Van mij heeft de /dev/null gekregen.

Mijn vrouw boos en vraagt mij "WIE IS BRENDA" ..... :)

[ Voor 5% gewijzigd door bolke op 09-05-2006 11:17 ]

http://www.hroling.nl

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:14:
[...]

Hm, de 0 is toch wel het geeikte nummer om een collect call te accepteren? Stel dat een buitenlandse "minder bonafide" telecomaanbieder een collect call met een Nederlands nummer aanvraagt, zit daar dan nog de Nederlandse provider tussen of wordt dit op basis van goed vertrouwen overgelaten aan de buitenlandse provider?
Daar zit altijd een nederlandse provider tussen, aangezien de kosten aan de juiste contractant moeten worden aangeboden :)

Stel je voor dat het in de praktijk wel zo zou werken, dan krijg je accepteert KPN never nooit niet de gemaakte kosten, aangezien zij niet kunnen aantonen dat jij een collect call hebt geaccecpteerd. Zij kunnen niet loggen wat niet langs hen loopt.

Daarnaast zijn dit vaak nummers die of checken of het een bestaand nummer is (goed nummer, dus verkoopbaar voor telemarketing) of je op een slinkse wijze vragen om terug te bellen.

De 0 is dus vaak bedoeld om VM van live-contacts te onderscheiden ;)

[ Voor 32% gewijzigd door BtM909 op 09-05-2006 11:19 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:04
Ik had 2 weken terug ook dit aan de lijn @ huistelefoon, ook gewoon opgehangen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1