Ik heb een pagina waarin een GridView zit en daarvan wil ik gebruikers gaan editten. Ik ben echt nog een beginnende ASP gebruiker en kom er echt niet uit. Ben al een hele tijd gaan googlen en op het GoT forum kwam ik ook niet verder.
Ik gebruik zelf gewoon een SqlDataSource met een SelectCommand en een UpdateCommand. Het ziet er ongeveer uit zoals de code uit de Visual Studio documentatie hieronder. Alleen dan met mijn eigen velden etcetera.
Het lukt dus ook niet via de code uit Visual Studio doc, ik krijg dezelfde foutmelding als met mijn eigen code en mijn eigen database.
De code van VS doc.
Wat mijn probleem is, zodra ik dus op "Update" klik. Krijg ik een melding dat er te weinig parameters zijn.
ERROR [07002] [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 3.
Als ik de waarde handmatig invul, dus tussen haakjes. Komen de waardes wel gewoon in de database. Mijn gevoel zegt dus gewoon dat de @ProductID gewoon niet gevuld worden op de een of andere manier.
Het zal wel iets kleins zijn, maar ik kom er echt niet meer uit.
Ik gebruik zelf gewoon een SqlDataSource met een SelectCommand en een UpdateCommand. Het ziet er ongeveer uit zoals de code uit de Visual Studio documentatie hieronder. Alleen dan met mijn eigen velden etcetera.
Het lukt dus ook niet via de code uit Visual Studio doc, ik krijg dezelfde foutmelding als met mijn eigen code en mijn eigen database.
De code van VS doc.
ASP.NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <html> <head id="Head1" runat="server"> <title>Edit GridView</title> </head> <body> <form id="Form1" runat="server"> <asp:GridView ID="GridView1" DataSourceID="ProductsSource" AutoGenerateEditButton="true" DataKeyNames="ProductID" Runat="Server" /> <asp:SqlDataSource ID="ProductsSource" connectionstring="<%$ ConnectionStrings:sim %>" SelectCommand= "SELECT ProductID,ProductName,Discontinued FROM Products" UpdateCommand="Update Products SET ProductName=@ProductName,Discontinued=@Discontinued WHERE ProductID=@ProductID" Runat="Server" providername="<%$ ConnectionStrings:sim.ProviderName %>" /> </form> </body> </html> |
Wat mijn probleem is, zodra ik dus op "Update" klik. Krijg ik een melding dat er te weinig parameters zijn.
ERROR [07002] [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 3.
Als ik de waarde handmatig invul, dus tussen haakjes. Komen de waardes wel gewoon in de database. Mijn gevoel zegt dus gewoon dat de @ProductID gewoon niet gevuld worden op de een of andere manier.
Het zal wel iets kleins zijn, maar ik kom er echt niet meer uit.
[ Voor 20% gewijzigd door WasBak op 08-03-2006 14:11 ]