Om gebruikers van mijn access applicatie te dwingen waarden in te typen en niet te kopieren/plakken uit eerdere rapporten, wil ik de ctrl+c en ctrl+v mogelijkheid uitzetten in Access
(en hierbij ook de kopieren/plakken knoppen in de werkbalken)
Dit leek mij niet zo heel moeilijk .Gewoon een keypressevent afvangen in een formulier.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om aan de combinatie ctrl+v een event te hangen.
Bij OF de ctrl OF de v geen enkel probleem, maar ik wil alleen dat als de combinatie ctrl+v wordt gebruikt deze 0 als return geeft.
wat heb ik dan geprobeerd
(ascii code 22 = control + v)
uiteraard heb ik de diverse combinaties ook geprobeerd, echter zonder succes.
Iemand een idee hoe ik de ctrl+v kan afschermen/verwijderen uit Access?
(en hierbij ook de kopieren/plakken knoppen in de werkbalken)
Dit leek mij niet zo heel moeilijk .Gewoon een keypressevent afvangen in een formulier.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om aan de combinatie ctrl+v een event te hangen.
Bij OF de ctrl OF de v geen enkel probleem, maar ik wil alleen dat als de combinatie ctrl+v wordt gebruikt deze 0 als return geeft.
wat heb ik dan geprobeerd
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Select Case KeyCode Case 22 'Ascii code voor CTRL+V MsgBox "ascii 22 ingedrukt", vbInformation Case vbKeyV 'v toets MsgBox "v ingedrukt", vbInformation Case vbKeyControl 'control toets MsgBox "control ingedrukt", vbInformation End Select |
(ascii code 22 = control + v)
uiteraard heb ik de diverse combinaties ook geprobeerd, echter zonder succes.
Iemand een idee hoe ik de ctrl+v kan afschermen/verwijderen uit Access?