[XP] Pc loopt continue vast bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb een vraagje, want ik ben echt een leek, vergeleken bij jullie.

Mijn pc is gisteren begonnen met vastlopen, wanneer ik m opnieuw opstartte. En soms gooit ie zichzelf uit, en begint spontaan opnieuw op te starten. Het begon eigenlijk met msn, die me er zomaar afgooide en dat ik toen ff geen i-net meer had.
Daarna nog een keertje dat ik zelf van msn afging en er niet meer op kon komen.
Ik dacht aan een virus, mn vriend dat mijn harde schijf (80 GB) gewoon naar de klote is.
Zit nu gelukkig wel weer op mijn pc, maar voor hoe lang het goed gaat?

Heb al vanalles geprobeerd. Virusscanner (avg vond niks), Ad-aware, systeemherstel, schijfopruiming. Die virusscanner heb ik in de veilige modus moeten doen. Want bij het opnieuw opstarten in Win XP kon ik bijna meteen niks meer doen.

Ik heb de pc van iemand anders, en had zelf hier nog die harde schijf liggen. Voorheen hoorde ik soms wel tikkende geluiden uit mn pc komen (of dat van mn harde schijf is moet je me niet vragen, dat weten jullie vast wel). NIet de hele tijd, maar soms ff een paar seconde.

Wat is dit? Is mijn harde schijf echt (bijna) kapot, of is het een virus die avg niet vond (ben nu met kaspersky aan het scannen).

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd, mochten jullie nog iets willen weten, dan hoop ik dat ik daarop kan antwoorden.

Samsung Galaxy Note 3

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet nog even de Windows versie in je topic titel - let heir aub ook zelf op :)

Verder ga eens aan de slag met bv. een tooltje uit de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ om je harddisk te testen :)

• Sterretje6
  • Niet online
Kreeg van een maatje van MSN de volgende tip:

Doe eens een schijfcontrole (je weet wel bij schijf c; eigenschappen; extra enz), heb ik dus gedaan. Maar kan ik daarover terugkijken wat er precies is gedaan en eventueel hersteld/verwijderd??

(Is dit trouwens wat je bedoelt Elevator?)

Samsung Galaxy Note 3

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 20:31
Kijk eens op de site van de fabrikant van je HDD, daar staat vast wel een tooltje op om je HDD te controleren en eventueel te fixen (als dat nog mogelijk is).

• Sterretje6
  • Niet online
Probleempje is dat ik niet weet van welk merk m'n hard HDD is. :o
Kan ik dat ergens in mijn pc opzoeken?

Samsung Galaxy Note 3

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 12:06
kijk eens of je ergens aan Everest kan komen (voorheen Aida32). Dit progje laat zien wat jij in je pc hebt zitten. Anders kan je hem hier vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door tiepeks op 12-07-2007 09:53 ]

specs

• Sterretje6
  • Niet online
Krijg een foutmelding:
Archief heeft een onbekend formaat of is beschadigd, dus ga ff googlen naar Everst.

EDIT: Word er niet veel wijzer van, van Everest. Vanaf het begin word mijn harde schijf al aangeven met cijfertjes en lettertjes en niet gewoon de naam (ook in de bios niet). En dat is hier dus ook zo.

[ Voor 49% gewijzigd door Sterretje6 op 08-03-2006 18:03 ]

Samsung Galaxy Note 3

• Sterretje6
  • Niet online
Nou ik heb dus vanalles gedaan. Eerst virusscan en Ad-aware, daarna schijfopruiming, systeemherstel en foutcontrole.

Niks gevonden bij foutcontrole, ook niks bij de virusscan zoals gezegd.

Maar iig doet ie het weer! En daar ben ik blij om.
Ik laat hem wel niet meer aanstaan als ik naar beneden ga. Zet m nou gewoon uit. Is ook beter voor de rekening ;).

EDIT: Hij gaf trouwens een foutmelding aan (niet altijd) toen hij opnieuw opstartte, en weer vast bleef hangen: OleUninitialize en daarbij dit bestand; Oke32.dll (en er stond entrypoint bij). De precieze foutmelding weet ik niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Sterretje6 op 10-03-2006 12:03 . Reden: Foutmelding erbij gezet. ]

Samsung Galaxy Note 3

Verwijderd

Mijn vorige pc liep vast op de windows tune, wat bleek, de geluidskaart had het half begeven.
Als je je geluidskaart in de bios uit zet en er een nieuwe in zet gaat het wel weer. Naja, daar had ik te lang mee gewacht en toen begon die geluidskaart stukje bij beetje dingen in m'n pc op te blazen. (voeding, cpu). Uiteindelijk is m'n pc in de reparatie kweit geraakt, dus nou heb ik weer een nieuwe :P
Pagina: 1