Toon posts:

Meerdere aliassen per mail adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om meerdere aliassen per mail account in te stellen?

zodat je in Outlook bij 'Aan' de naam beilen of bln kan typen en dat hij verwijst naar info@beilen.nl

Ik ben er al de hele dag mee bezig maar vind geen nuttige info.

Hier draait:

Windows 2003 Server
Exchange 2003

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

Verwijderd

Hallo,

heb je het over Outlook of Outlook Express ? In Express weet ik dat je in ieder geval de gebruiker in een groep kunt plaatsen, welke de naam heeft van je shortcut. Als je dan de naam van de groep in het adresveld intikt, wordt de mail verstuurd aan de gebruiker. Enigszins omslachtig, want je moet voor elke alias een nieuwe groep aanmaken...

Hier is hoe je zo een groep aan kunt maken:

- Ga in jouw adresboek naar ´Bestand´ en kies ´Nieuwe groep´
- Aan de groep geef je de naam van de alias, ´bln´ in jouw geval
- voeg het email adres van de gebruiker toe aan deze groep (info@beilen.nl in jouw geval)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:34:
Hallo,

heb je het over Outlook of Outlook Express ? In Express weet ik dat je in ieder geval de gebruiker in een groep kunt plaatsen, welke de naam heeft van je shortcut. Als je dan de naam van de groep in het adresveld intikt, wordt de mail verstuurd aan de gebruiker. Enigszins omslachtig, want je moet voor elke alias een nieuwe groep aanmaken...

Hier is hoe je zo een groep aan kunt maken:

- Ga in jouw adresboek naar ´Bestand´ en kies ´Nieuwe groep´
- Aan de groep geef je de naam van de alias, ´bln´ in jouw geval
- voeg het email adres van de gebruiker toe aan deze groep (info@beilen.nl in jouw geval)
Ik gebruik Microsoft Outlook 2003

Verwijderd

Ja hoor, natuurlijk kan dit.
Gewoon in je ad meerdere aliassen aanmaken bij de betreffende user.
Dan in outlook bij Beeld --> veld Van
inschakelen.
Succes!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is geen allias, dat zijn gewoon 2 domeinen. Dat heb ik met een andere e-mail server ook gedaan. Als je Exchange insteld dat bln.nl ook een domein is die hij moet hebben, zit je snor.

Met Exchange heb ik 0,0 ervaring. Ik heb dit met Mailtraq gedaan, was 1 regeltje toevoegen in de config.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:18:
Ja hoor, natuurlijk kan dit.
Gewoon in je ad meerdere aliassen aanmaken bij de betreffende user.
Dan in outlook bij Beeld --> veld Van
inschakelen.
Succes!
Waar kan ik meerdere aliassen aanmaken?

Ik weet dat het kan bij eigenschappen user --> tabblad Exchange General --> Alias:

Hier kan ik een alias invoeren. Maar wat te doen als ik er meer wil hebben?

Verwijderd

Dit zijn wel degelijk aliassen, ik heb dit thuis ook effe doorgevoerd maar werkt gewoon.
Ik kan dus bv.
tom@mijndomein.nl maar ook
tom.luinstra@mijndomein.nl
etc
etc
Op de bovengenoemde adressen kun je vervolgens wegsturen maar ook onder ontvangen
;)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 15:33 ]

Verwijderd

Wacht even, wat wil je precies kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:36:
Wacht even, wat wil je precies kunnen?
Ik zal het even uitleggen

Ik wil dat gebruikers in outlook alleen een naam kunnen opgeven i.p.v. het email adres dus...

geen erik@domainnaam.nl

maar gewoon --> erik --> tab

en dat outlook direct de juiste persoon heeft.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:41:
[...]

Ik zal het even uitleggen

Ik wil dat gebruikers in outlook alleen een naam kunnen opgeven i.p.v. het email adres dus...

geen erik@domainnaam.nl

maar gewoon --> erik --> tab

en dat outlook direct de juiste persoon heeft.
Leg je gebruikers uit hoe ze autoaanvullen moeten gebruiken, en hoe een adresboek werkt.
Een mail client accepteerd never de nooit niet dat er geen e-mail adres wordt ingevuld.

Een mailtje naar erik kan niet, er is namelijk geen afleveradres bekend.

In een LAN, kan je dit oplossing door een 2de domein aan te maken. Heb ik op het werk ook gedaan.
maak een lekker kort domeintje: @a.nl ofzo. Wat jij wil lijkt me onmogelijk.

Edit:
Zal gelijk even uitleggen wat een Allias is:
Je hebt 1 box: info@domein.nl
Je kan alliasses maken tot het oneidige, en dan wordt alles in de info-box gemikt.
Dus een mailtje naar abuse komt dan gewoon in de info-box, zo hoef je dus maar 1 box fysiek leeg te POP'en.

[ Voor 16% gewijzigd door RaZ op 08-03-2006 15:47 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Oh,

Beetje anders begrepen dan dat jij bedoelde, lijkt mij ook niet dat dit mogelijk is.
Uiteraard kun je wel een adresboek voor de gehele organisatie aanmaken en op het moment dat een gebruiker dan op AAN klikt dat ze automatisch in de gedeelde adresboek terecht komen en de desbetreffende klant / collega aan kunnen klikken.

Verwijderd

Hallo,

klik even hier, is dit wat je bedoelt ? Laat me even weten als je problemen met het Engels hebt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:50:
Hallo,

klik even hier, is dit wat je bedoelt ? Laat me even weten als je problemen met het Engels hebt...
denk dat je hier wel redelijk wat aan hebt ja, mooi linkje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:50:
Hallo,

Ik heb geprobeerd om in Users and Computers een contact aan te maken maar dit werkt niet. de alias wordt wel gezien. als alias heb ik test101 naar naam@domain.nl gestuurd en in de contact heb ik kire opgegeven en dit word in outlook ook gezien als naam@domain.nl. deze mail komt vanaf kire niet aan.
Pagina: 1