Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opladen Brommer-Accu...

Pagina: 1
Acties:
  • 2.478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 16:12
Ik heb op mijn fiets een brommeraccu'tje (12V, van de Halfords <- deze lijkt erop), voor de ledverlichting die ik d'erop draag.
Echter is de Accu nu bijna leeg, en ben ik daarom druk opzoek naar een lader.
Ik ben al bij verschillende Fiets-en Brommerwinkels geweest, maar die hebben alleen laders voor Autoaccu's, die 'te zwaar' zouden zijn voor een brommeraccu'tje.
Ook heb ik hier op GoT gezocht, maar kon geen duidelijke info vinden.
Nu zag ik gisteren een aanbieding bij de Lidl, en vroeg me af of die geschikt zou zijn.
Ik zou ook zelf een lader kunnen bouwen, maar een 'kant-en-klaar'-oplossing zou handiger zijn, omdat mijn electronicakennis niet veel verder gaat dan simpele schema'tjes bouwen en weerstand uitrekenen voor leds..
Ik heb overigens wel mensen die me kunnen helpen, dus geheel onmogelijk is het niet.
Alvast hartelijk dank! :> :)

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Ladertje van de Lidl is nix mis mee. Conrad heeft ook motor akku laders.

Als ik het me goed herinner heeft er niet zo gek lang gelden ook eentje in de elektuur gestaan, is allemaal vrij simpel.

IP Rocks

• Bluedude3410
Thnx, dan ga ik morgen ff bij de Lidl langs, hoop dat ik het daarmee red :)
Hoelang zou ik 'm ongeveer moeten laten laden?

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heb je nog een foto van je fiets in volle uitrusting, want met zo'n accu kan je er leuk aantal ledjes op zetten :+

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 18:21
Bluedude3410 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:56:
hoelang laden hangt van je accu en je lader af.

ik zag p die lidl staan 600mA

stel je hebt een accu van 6AH

dan zou je 6A/0.6A = 10 uur doen.

Neem vervolgens een overhead van ongeveer 20% kom je op je 12 uur.
Vaak word er ook een overhead van 40 % gezien dat de accu minder snel laad naardat de accu voller raakt. Maar ik hoop dat je de berekening een beetje kan volgen, dan mag je het voor jezelf uitrekenen:)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Bluedude3410 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:56:
uurtje of 6 - 7.
Als 't goed is geeft dat ding wel aan wanneer ie vol is.

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:41
Mijn accu was ook leeg laatst, bleek dat ie droog was gekookt, maar dat doet er niet toe.. Als het een loodaccu is kan je hem ook gewoon aan een voeding hangen van 13,2 volt, als er geen stroom meer loopt (ff multimeter tussen hangen dus..) is je accu vol. Hoe denk je anders dat je accu word opgeladen op een brommer? Dan krijgt hij gewoon spanning van een spoel.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik laad mijn scooteraccu ook altijd op met een autoacculader als 'ie leeg is en dat is ook nog nooit fout gegaan. Dus in princiepe zou dat ook gewoon moeten kunnen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• XyRuS
  • Laatst online: 20:41
offtopic:
bluedude3410, je bent volgens mij ook wel bekend van SP? :P

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 06:57
de interne weerstand van een kleine accu is gewoon iets hoger. je kan er dus nooit een te zware lader aan hangen, want de laadstroom is door deze weerstand vanzelf iets minder.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al bij de lokale motorzaak gevraagd? Zit weinig verschil in een motoraccu en een brommer accu. Ik heb hier een mooie acculader van Optimate voor m'n motorfiets.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• n00bs
  • Laatst online: 18-11 18:03

n00bs

Het is weer Zomer!

XyRuS schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:44:
Mijn accu was ook leeg laatst, bleek dat ie droog was gekookt, maar dat doet er niet toe.. Als het een loodaccu is kan je hem ook gewoon aan een voeding hangen van 13,2 volt, als er geen stroom meer loopt (ff multimeter tussen hangen dus..) is je accu vol. Hoe denk je anders dat je accu word opgeladen op een brommer? Dan krijgt hij gewoon spanning van een spoel.
Gewoon een gel accu kopen... die dingen kosten geen kont. 12V 3A

• Bluedude3410
Neok_ schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:28:
Heb je nog een foto van je fiets in volle uitrusting, want met zo'n accu kan je er leuk aantal ledjes op zetten :+
Ik heb 2 koplampen met elk 15 leds (5 x 26000mcd wit + 10 x 5000mcd blauw :)
Daar heeft 'ie sinds september ofzo op gewerkt, dus toch een goede 4 á 5 maanden op gebrand...
Wil alleen achterop nog wat leuks, heb al wat in elkaar gefrutselt met 7-segment display's (zie foto rechtsonder)

Hieronder de foto's... (klikbaar, gsm-lens, dus verwacht geen geweldige kwaliteit)
Afbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/qzrgi9_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/qzrjwp_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/qzrltj_th.jpgAfbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/qzrm39_th.jpg
XyRuS schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:49:
offtopic:
bluedude3410, je bent volgens mij ook wel bekend van SP? :P
Mên, da's ook al weer wat jaartjes geleden :o :| :Y) :)
Microkid schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:54:
Al bij de lokale motorzaak gevraagd? Zit weinig verschil in een motoraccu en een brommer accu. Ik heb hier een mooie acculader van Optimate voor m'n motorfiets.
Ik ga het gewoon met die Lidl lader proberen, kan me aan die 8 eurie niet echt een buil vallen heb ik 't idee, thnx voor het advies :) (geld uiteraard ook voor de andere behulpzame Tweakers _/-\o_ )
Pagina: 1