Ik ben zelf een forumpje in PHP/MySQL aan het bouwen. Ik heb de replies en topics in de database in twee verschillende tabellen staan, omdat ik dit duidelijker en overzichtelijker vind.
Ik wil nu alleen de "Laatste Post" van een forum kunnen bepalen. Hiervoor wou ik deze twee tabellen laten joinen en dan kijken welke timestamp het grootst is. Ik heb niet zoveel ervaring met MySQL Queries en het zal vast wel eens langs zijn gekomen. Toch zou ik graag wat hulp gebruiken
Hier de database structuur van de twee tabellen:
Ik wil nu alleen de "Laatste Post" van een forum kunnen bepalen. Hiervoor wou ik deze twee tabellen laten joinen en dan kijken welke timestamp het grootst is. Ik heb niet zoveel ervaring met MySQL Queries en het zal vast wel eens langs zijn gekomen. Toch zou ik graag wat hulp gebruiken
Hier de database structuur van de twee tabellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| CREATE TABLE `forum_reply` ( `id` int(10) NOT NULL auto_increment, `tekst` longtext NOT NULL, `userid` int(10) NOT NULL default '0', `threadid` int(10) NOT NULL default '0', `ip` varchar(255) NOT NULL default '', `timestamp` int(10) NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=12 ; CREATE TABLE `forum_thread` ( `id` int(10) NOT NULL auto_increment, `titel` varchar(255) NOT NULL default '', `tekst` longtext NOT NULL, `isClosed` int(1) NOT NULL default '0', `userid` int(10) NOT NULL default '0', `categorieid` int(10) NOT NULL default '0', `ip` varchar(255) NOT NULL default '', `timestamp` int(10) NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=17 ; |