Toon posts:

[XP] Installeren op nieuwe HDD van laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs voor mijn 5 jaar oude laptop een uitbreiding van geheugen gekocht (nu 256) en een de HDD vervangen van 10 Gb naar 60 Gb, van hetzelfde merk (Fijusti).
Op de kale nieuwe HDD (60 Gb) heb geprobeerd Windows Xp pro te installeren.
Hij boot vanaf CD, geeft aan of ik Windows wil installeren en gaat dan over naar een zwart scherm met bovenin de regel dat windows de hardwareconfiguratie checkt. Echter op dit punt loopt het vast en gebeurd er niets. Bij opnieuw proberen idem, staakt op hetzelfde punt.
Windows XP over WindowsME proberen te zetten (dit stond als systeem op de oude schijf), maar eveneens op hetzelfde punt staakt ie.
Mijns inziens is het iets hardware-matig waar windows moeite mee heeft, maar wat.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Of iemand een idee hoe ik anders Windows XP op de nieuwe HDD krijg?

Topline Viator 2300, 133 PCI, 256 geheugen, 60 Gb harde schijf, CD-rom, floppydiskette.

Als ik een image van de oude HDD op de nieuwe zet (dus met Windows ME, dan start ie gewoon op.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb nog even je OS, [XP] vooraan de titel gezet :)

Soms kan het best lang duren voordat de setup dan verder gaat. Hoe lang heb je gewacht om er zeker van te zijn dat de install was vastgelopen? En een andere XP cd gebruikt? Een originele, mocht de nu gebruikte dat niet zijn, kan een goede manier zijn om problemen daarmee uit te sluiten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mexicanos
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je al gekeken of er misschien een nieuwe BIOS is uitgekomen voor je laptop?
En zorg er, als het even kan, ook voor dat je SP2 in de Windows XP cd hebt geslipstreamed.

[ Voor 37% gewijzigd door Mexicanos op 08-03-2006 18:00 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lijkt inderdaad dat de setup problemen heeft met je hardware, heb je geprobeert om in de BIOS zo veel mogelijk omderdelen uit te zetten?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
Heb je wel de search gebruikt ?