Toon posts:

Super systeem en waar het beste online te bestellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren, volgens de richtlijnen van Abbadon, alhier mijn verzoek:
wat voor systeem zouden jullie, de experts, mij willen adviseren?

De situatie;
Ik ben een enorme gamer, en dit is waar ik uiteindelijk mijn systeem voor zal assembleren. Ook moet er studie werk op worden gemaakt, maar dat zal een fatsoenlijk gamesysteem ook kunnen (tekstverwerken, zo nu en dan met photoshop en Indesign bezig, etc. Niet veel, maar als het gebeurt, zijn de applicaties dus best intensief op mijn systeempje).

Goed. Ik heb eindelijk de mogelijkheid om de configuratie van mijn dromen te bekostigen. Dit is een eenmalige aankoop, en ik zal er een flinke tijd mee vooruit moeten, dus het moet meteen goed en het beste van het beste zijn. Nu ben ik niet bang om een systeem uit te breiden of er wat geheugen bij te prikken, maar met een processor en koeler ga ik niet zelf klooien. Nou is deze site een fantastische gids naar de goedkoopste plaatsen om bepaalde onderdelen te kopen, dus ik heb wat rond geneusd en heb wat systeempjes gemaakt om te kijken wat de kosten zijn.
Ik heb tussen de 2500 en 3000 te besteden, maar het doel is rond of onder de € 2500 te blijven.

De systemen die ik heb bekeken, en graag zou willen aanschaffen zien er vaak zo uit:

Een AMD Athlon 64 X2 4400+.
Het liefst natuurlijk een 4800+, maar die 600+ euro gaat me iets te ver, dus meestal neem ik genoegen met een 4400+ (ik ga voor de grote cache, vandaar dat ik de 4600+ laat schieten).

Een ATI X1900XTX videokaart. Ik game veel en ik wil er met volle teugen van genieten. Dit wordt het middelpunt van mijn systeem en is tegelijkertijd het struikelblok.
Namelijk, welk moederbord past hier het beste bij? Ik zat altijd te kijken naar een A8N-SLi, maar past dit het beste bij een ATI kaart? Ik hoef geen SLi of Crossfire systeem, maar wil wel een moederbord dat goed aansluit bij mijn kaart. Is de Asus A8R32-MVP Deluxe misschien de beste keus?

Minimaal 2GB intern geheugen dual channel PC3200. En ook hier de vraag, welk merk en waarom?

Een Western Digital raptor SATA van 150GB verkies ik als Harde schijf. Ik heb het tot nu toe ook weten te rooien met 80 GB, dus dit zal een grote verbetering zijn. Hoofdzakelijk gekozen om de grote buffer en RPM. Mocht het nodig zijn, ben ik bereid twee aan te schaffen.

De NEC ND-4550 16x Dual-layer is mijn DVD-brander bij voorkeur. Ik heb er een in mijn huidige kast en hij werkt prima. Een 3,5" diskette drive spreekt voor zich.

De kast en voeding is ook iets waar ik niet goed van op de hoogte ben. Vaak neem ik een Cooler Master Centurion 5. Deze is uitgerust met 2 koelers, maar zonder voeding. Bij de voeding twijfel ik bij het wattage. Wat is sterk genoeg om zo'n systeem te voorzien van stroom?

Toetsenbord maakt niet veel uit, draadloos is ook niet noodzakelijk. Liever niet, zelfs.
Als muis het liefts een Logitech G5.

Ook een beeldscherm is noodzakelijk, en hier wil ik een 19" TFT-scherm. Ik hoor dat de Samsung SYncmaster fantastisch presteert, dus als deze voor een schappelijke prijs te krijgen is, hoor ik het graag.

Het probleem is nu dat ik dit het liefst door één bedrijf laat doen, inclusief assemblage.
Dus mijn vraag hier is: welk online bedrijf is goedkoop, levert onderdelen die voldoen aan bovenstaande voorwaarden, assembleren deze tegen een fatsoenlijke prijs en zijn te vertrouwen met levering? Ik heb geen ervaring met leveringen door web bedrijven, dus wat tips en info hierover zouden gewaardeerd worden.

Ik wacht met smart jullie oordelen en adviesen af.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Ik zou met dit soort budgetten eens kijken of je niet voor 2 schermen kan gaan. Dat is een verbetering die je veel meer kunt waarderen dan wat extra GB's o.i.d.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mjah, om heel eerlijk te zijn blijkt er uit dit topic ook niet dat je ontzettend veel moeite hebt gedaan.

Je hebt je best gedaan om netjes neer te zetten wat je wil hebben en je motivatie daarbij, maar vervolgens kom je met een "simpele" vraag aan. Je kunt zelf natuurlijk winkels / webshops benaderen om te vragen of zij die onderdelen verkopen, of zij assembleren en tegen welke prijs.

Als je dan een winkel hebt gevonden die jouw onderdelen heeft en tegen een redelijke prijs, kun je verder zoeken naar beoordelingen over deze winkel. Bijvoorbeeld in de shopsurvey op T.net.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 18:41
Waarom geen NVidia 7900GTX ?
Na de CeBit zouden die in de winkel moeten liggen.

Daarbij het A8N32-SLI Deluxe moederbord.
Denk dat zoiets mijn keuze zou worden.

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Je vraag is eigenlijk heel simpel: waar haal ik een systeem voor zo weinig mogelijk geld. Nou doe dan het volgende: Maak eens een complete voorlopige setup. Deze kan je vervolgens op de Frontpage in het winkelmandje van de Pricewatch plaatsen. Vervolgens kan je de verschillende webshops vergelijken wat het kost. lees de shopsurvey over de verschillende shops om erachter te komen hoe ze bekend staan. Zoek dan zelf nog de assemblagekosten op en klaar is Kees...

offtopic:
Volgens mij is deze post nog niet helemaal conform de policy hoor, dan wordt er wel wat meer eigen research van je verwacht!!!

[ Voor 21% gewijzigd door AJ1815 op 08-03-2006 13:05 ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 20:26
Als geld geen rol speelt (je zegt immers zelf dat je een droompc samen kan stellen en deze kan betalen), dan was voor mij de keus simpel.

De allerallerduurste AlienWare pc; is retesnel en ziet er ook nog eens blits uit.
Wel duurder dan 2500 euo denk ik ;)

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

vosss schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:07:
Als geld geen rol speelt (je zegt immers zelf dat je een droompc samen kan stellen en deze kan betalen), dan was voor mij de keus simpel.

De allerallerduurste AlienWare pc; is retesnel en ziet er ook nog eens blits uit.
Wel duurder dan 2500 euo denk ik ;)
Dit is pas een droom pc :

Afbeeldingslocatie: http://image.alienware.com/Images/product_detail_page_images/aurora_alx/hdr_shot_aurora_alx.jpg

Klik

Prijs : $6,094

Edit :

@ TS, gooi wat in de Pricewatch, ( Klik ) en kijk welke webshop het meeste van je spullen heeft voor het minste geld en als die shop betrouwbaar is volgens de tweakers, bestel het dan daar.

3 aanbevolen webshops zijn : Azerty, Salland Automatisering en Alternate

[ Voor 26% gewijzigd door -Thunder- op 08-03-2006 13:14 ]

Blij Met Wilco

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:29

Theo

moederbord

Azerty kan ik ook aaraden om te kopen, vaak zijn hun wel de goedkoopste, en hun service is goed

waarom moet ik bij die Alienware kast gelijk denken aan die koplopers van de NS?

Nu met WP, PV, EV en PC

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
offtopic:
omdat ie daar verdomd veel op lijkt???

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

dus het moet meteen goed en het beste van het beste zijn.
En dan een budget van ± 2500€ ? Er klopt iets niet...

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:29

Theo

moederbord

met 2500 euro kan ik een zeer leuk systeempje maken, alleen met 25.000 euro kan ik het best van het beste maken.... (raid50 bootdisk, raid50 gewone disk, quad sli, 8GB, 0dB, THX geluid, enz)

Nu met WP, PV, EV en PC

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
theodouma schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:38:
met 2500 euro kan ik een zeer leuk systeempje maken, alleen met 25.000 euro kan ik het best van het beste maken.... (raid50 bootdisk, raid50 gewone disk, quad sli, 8GB, 0dB, THX geluid, enz)
Als je dan met een systeem zit wat een enorme takkeherrie maakt heb je alsnog geen top systeem! ;)

Volgens mij zou ik vooral op de randapparatuur zeker niet bespraren. Een systeem met dit soort budgetten loopt toch wel goed, daar hoef je niet over in te zitten!
Pagina: 1