Toon posts:

Lijst Office (2003) sjablonen op terminal server niet gevuld

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor onze organisatie heb ik een paar jaar geleden een macro in Word
gemaakt waarbij onder andere de beschikbare brief-sjablonen die in een
netwerkmap staan via een userform in een droplist getoond worden.
Gebruikers hebben alleen lees-rechten voor deze map. In de bestaande
Windows NT-omgeving werkt dit prima. :*)

In de nieuwe situatie, waarin ik verbinding maak via externe toegang
(TS) naar een Windows 2003 server krijgt de droplist geen vulling van
de namen van de sjablonen van diezelfde map (ook alleen lees-rechten).
Als gebruiker (met policies) krijg ik de lijst NIET te zien. Logt onze
systeembeheerder in als gebruiker (zonder policies) dan wordt de lijst WEL getoond.

Heeft dit te maken met een policy van Server 2003, van Office 2003 of specifiek Word 2003?
Heeft iemand eenzelfde ervaring of heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Kortom welke specifieke policy zit hier dwars :?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Werkt het wel als je full control geeft (om te testen)? Dan weet je meteen of het wel of geen rechtenprobleem op die map is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk OS gebruikte je voorheen, en welke versie van Office? In 2003 kan je afaik niet meer voor alle gebruikers één centrale normal.dot enzo gebruiken :)

Ik pas nog even de topictitel ietsje aan, zodat je vraag er iets duidelijker in staat :)

Policy-probleem? [server 2003] > [2003] Lijst Office-sjablonen op terminal server niet gevuld*

[ Voor 42% gewijzigd door sanfranjake op 08-03-2006 12:57 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
DJLuc: Zoals ik al aangaf (inlog als gebruiker zonder policies) en dus bij Full Control werkt het prima!
Sanfranjake: We maken geen gebruik van een centrale normal.dot of zoals jij misschien bedoelt een global.dot
Ik heb een en ander getest onder NT en werkstations met OS Win98 en XP, zowel Office 2000 en 2003. Dan werkt alles zoals het hoort..... :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:23:
DJLuc: Zoals ik al aangaf (inlog als gebruiker zonder policies) en dus bij Full Control werkt het prima!
Sanfranjake: We maken geen gebruik van een centrale normal.dot of zoals jij misschien bedoelt een global.dot
Ik heb een en ander getest onder NT en werkstations met OS Win98 en XP, zowel Office 2000 en 2003. Dan werkt alles zoals het hoort..... :)
Wat DJluc volgens mij bedoelt is om de gebruiker Full controll te geven en om te kijken of het dan wel werkt. Het verschil tussen dit en jouw methode (aanloggen als admin met FC) is dat je dan dus WEL je policies actief hebt, maar ook FC op de mappen.

Zo kun je dus bepalen of het aan rechten of aan policies ligt (werkt het nog neit, dan is het policies, werkt het wel, dan puur rechtenprobleem)

Wat je zegt is een beetje verwarrend, "de systeembeheerder logt aan als gebruiker zonder policies dus Full Controll".

Heeft de systeembeheerder een gebruikersaccount waar geen policies over vallen?
Heeft dit account Full controll rechten op de folder?
Of logt de systeembeheerder met zijn admin account in (waardoor hij automatisch geen policies krijgt en wel FC standaard heeft op de folder?

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een gebruiker TSTEST aangemaakt met standaard gebruikersrechten (dus niet eens FC) zonder policies. Met inlog als gebruiker TSTEST kan ik de macro zonder problemen gebruiken. Het moet daarom m.i. wel een policy-probleem zijn.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Ik welke NTFS security groep zit die gebruiker, en waarin zit de originele gebruiker?

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen onderscheid in de NTFS-rechten tussen de gebruikers.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je laat deze dropdownbox door een macro vullen? Hoe ziet die macro er dan uit? Wordt die macro uberhaupt wel gerunned? Als je hem handmatig start als user krijg je dan een foutmelding? :)

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder de code die gebruikt wordt om te kijken welke sjablonen in de map O:\Sjabloon\Brieven staan en deze worden vervolgens als items aan de listbox toegekend.
In eerste instantie had ik de regel On Error Resume Next als actieve code opgenomen.

Verander ik deze regel echter in een opmerking dan ik krijg geen foutmelding als gebruiker TSTEST wel als gebruiker met policies. De volgende melding verschijnt dan:

Fout 430 tijdens uitvoering:
Klasse ondersteunt automatisering of verwachte interface niet.

Klik je vervolgens op de knop Foutopsporing dan is geel gearceerd de regel: UserformGCO.Show
Met deze regel wordt het userform op het scherm getoond.

Public Default_Briefdot, Default_Begdot, Default_Offdot, Default_Psychdot As String
Public Inifile, Padnaam, Padnaam1, Padnaam2, Padnaam3, Padnaam4 As String
Sub FolderBrief()

Dim fs
Dim I As Integer
Dim X As Integer 'fileteller
Dim MyName, TotalFiles
Dim Filenaam, FilenaamNoExt As String

'On Error Resume Next
Padnaam = "o:\sjabloon"
Padnaam1 = Padnaam & "\Brieven"
With Application.FileSearch
Set fs = Application.FileSearch
fs.NewSearch

.LookIn = Padnaam1 'Opgegeven pad
.FileName = "*.dot" 'Noteer alleen dot bestanden
If .Execute(SortBy:=msoSortByFileName, _
SortOrder:=msoSortOrderAscending) > 0 Then
TotalFiles = .FoundFiles.Count

X = 0
For I = 1 To TotalFiles
MyName = .FoundFiles.Item(I)
Filenaam = Right(MyName, Len(MyName) - Len(Padnaam1) - 1)
FilenaamNoExt = Left(Filenaam, Len(Filenaam) - 4)
If Asc(Left(FilenaamNoExt, 1)) = 126 Then 'skip tijdelijke dot-bestanden

Else
X = X + 1
UserFormGCO.CboBrief.AddItem FilenaamNoExt
If FilenaamNoExt = Default_Briefdot Then 'Ini_file waarde?
UserFormGCO.CboBrief.ListIndex = X - 1 'Init keus
End If
End If
Next I
If Len(Default_Briefdot) = 0 Then
UserFormGCO.CboBrief.ListIndex = 0 'Init keus
End If
End If
End With
End Sub

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Lijkt me typisch iets voor Officesuites en -software dus - vertel nog eventjes welke Office versie je draait :)

Windows Operating Systems >> Officesuites en -software

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om Office 2003.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Lastig troubleshooten over TS. Overigens zie ik geen userform.show in je code, maar misschien kijk ik er over heen.

Wat ele al schreef: probeer je macro eens handmatig te starten en controleer lijn voor lijn (F8) of e.e.a. doet wat je verwacht. Controleer de drivemapping paden (misschien beter te wijzigen in UNC paden) en check even de standaardpaden / drivemappings die misschien door een policy gewijzgd zijn.

offtopic:
On error resume next zonder inline errorchecking daar hakten ze vroeger je vingertjes voor af ;) en wil je code tussen [code][/code] tags zetten?

[ Voor 18% gewijzigd door Lustucru op 08-03-2006 17:57 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuwe test gedaan met code die kan tonen welke sjablonen er in een specifieke map (UNC-pad) staan, dus zonder gebruik van een userform:

Public Padnaam, Padnaam1 As String
Sub test2006()

Dim fs As Object
Dim I As Integer
Dim X As Integer 'fileteller
Dim MyName, TotalFiles
Dim Filenaam, FilenaamNoExt As String

'On Error Resume Next
Padnaam = "\\Gcoleeuw01\Lokdata\Sjabloon\Brieven"
Padnaam1 = Padnaam & "\Brieven"

Application.FileSearch.FileName = "*.dot"
Application.FileSearch.LookIn = Padnaam
Application.FileSearch.Execute
For I = 1 To Application.FileSearch.FoundFiles.Count
MsgBox Application.FileSearch.FoundFiles(I)
Next I

End Sub

Bij deze routine struikelt de macro over de regel Application.Filesearch.FileName = "*.dot" met dezelfde foutmelding die ik in m'n voorgaande bericht noemde.
Met toegang naar NT wordt netjes in een messagebox het pad + de naam van ieder sjabloon getoond. Via TS lukt dit dus niet: Foutcode 430

Mijn vermoeden is dat het zoeken door een policy is uitgeschakeld. Bestaat er een verband met Zoeken in het Start-menu en het kunnen zoeken in een map, zoals ik nu wil doen? De zoekoptie is nl. in TS niet beschikbaar en ook in Windows Verkenner werkt de Zoek-knop niet..

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing is gevonden!!! :)
Het vermoeden dat ik in m'n laatste bericht al uitte blijkt te kloppen.
We hebben een policy in TS gewijzigd tav de zoekfunctie in het startmenu.
Deze policy (verwijderen zoekfunctie uit Startmenu) stond op Ingeschakeld.
Met andere woorden in het Startmenu was de optie Zoeken niet beschikbaar.
Door deze policy te wijzigen in Niet geconfigureerd is de optie Zoeken in het menu Start weer zichtbaar. Deze policy heeft ook effect op het kunnen zoeken in Windows Verkenner, maar dus ook op het kunnen uitlezen van een map, zoals in mijn VBA-code!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ja en Nee ;). Niet zozeer het doorbladeren van een map, maar wel het filesearch object disabel je met die policy. Je mag ervan uitgaan dat een loopje met dir$() wél gewoon werkt. :)

Mooi dat je de oorzaak gevonden hebt iig.

[ Voor 12% gewijzigd door Lustucru op 10-03-2006 17:44 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1