Professioneel IT beheer - welk subforum?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ola :)

Ik start dit opic eigenlijk vanwege wat ik constateer in Proactief beheer onderzoek

Hierin wordt feitelijk een vraag gesteld t.a.v. professionele beheersoftware voor serveromgevingen. Op zich interessante materie :) Echter, als ik in de policy van PNS kijk, zie ik dat hier niet echt iets van een policy over is. Er wordt eigenlijk een lijn getrokken tussen de echte servers / server OS'sen in professionele omgevingen - de rest moet ergens anders een plekje krijgen Eensch, je zou een vraag als deze in SA kunnen zetten, maar daar is het naar mijn idee net iets te specifiek voor.

Daarbij zie je tegenwoordig (door zaken als ITIL etc) het gestructureerde beheer van professionele omgevingen steeds belangrijker worden, zo het dat niet al is. Zeker in grote IT-omgevingen kun je niet zonder goed gestructureerd beheer. Dit is iets wat ik feitelijk nog mis en waarvan ik denk dat het goed in PNS terecht zou kunnen: de mogelijkheid, professionele IT-beheersvragen ergens kwijt te kunnen. Het is namelijk iets waarmee iedere professionele beheerder als het goed is dagelijks te maken heeft :)
Het is weliswaar meer de procesmatige kant van de IT en dus feitelijk voor iedere organisatie anders, maar echter er zijn wel degelijk richtlijnen voor. Methodes te over, evenals daarvoor geschreven software. En beide maken zonder omhaal deel uit van een professionele IT-omgeving - IT kan niet zonder goed beheer :)

Op GoT is hiervoor helaas weinig aandacht. Veel techniek, dat wel, maar de mogelijkheid ergens topics te maken over het beheer van die techniek ontbreekt een beetje op GoT volgens mij. Ik weet het, er zijn genoeg organisaties waarbij het gestructureerde beheer een ondergeschoven kindje is (ja, dat is vloeken in de kerk ;) ), maar ik zou het zonde vinden als iemand daar iets aan probeert te doen en hier niet echt met zijn vraag terecht kan.

Benieuwd naar de reacties :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:38

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

The_Eagle schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:25:

Echter, als ik in de policy van PNS kijk, zie ik dat hier niet echt iets van een policy over is.
Als zaken niet expliciet inde Policy staan, betekent dat natuurlijk niet dat het niet toegestaan zou zijn, integendeel ....
Het zijn voorvallen die waarschijnlijk weinig voorkomen, en waarop het tot nu toe niet nodig was exacte 'regeltjes' vast te leggen, maar dat kan natuurlijk wel betekenen dat zo'n topic prima in dat forum kan ....

Ook in dit geval heb ik de indruk dat dat topic prima loopt en ook goed geplaatst is in dat forum

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
RM-rf schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:31:
[...]

Als zaken niet expliciet inde Policy staan, betekent dat natuurlijk niet dat het niet toegestaan zou zijn, integendeel ....
Het zijn voorvallen die waarschijnlijk weinig voorkomen, en waarop het tot nu toe niet nodig was exacte 'regeltjes' vast te leggen, maar dat kan natuurlijk wel betekenen dat zo'n topic prima in dat forum kan ....

Ook in dit geval heb ik de indruk dat dat topic prima loopt en ook goed geplaatst is in dat forum
Inderdaad, die indruk had ik ook wel :)
Maar dat komt denk ik door de P van PNS - professioneel. En dan denkt de rest de lading weer net niet ;)
Nou heeft PNS niet echt een FAQ - maar als die er was dan zou de link naar www.independenttool.nl er niet in misstaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Eigenlijk is er dus helemaal niets aan de hand nu ;)

Het feit dat er geen inhoudelijke FAQ of uitgekauwde policy is een zeer bewuste keuze voor PNS.
Een forum als PNS heeft namelijk geen harde FAQ nodig zoals in de meeste fora (zoals : ik krijg error x, wat moet ik nu doen :?) omdat wij van een PNS poster verwachten dat hij weet waar Abraham de spreekwoordelijke mosterd vandaan moet halen.
Een FAQ met vraag en antwoord heeft in PNS dus ook helemaal geen nut.

Over de policy : ook deze is bewust globaal gehouden; er staan een paar kleine PNS specifieke zaken in, maar de rest is redelijk standaard GoT policy werk.
Wederom omdat wij van PNS posters verwachten dat ze weten waar ze mee bezig zijn en een goed doordachte startpost plaatsen.

Het topic wat in deze discussie aangehaald word heeft dan ook meer dan bestaansrecht in PNS. Dergelijke topics zijn meer dan welkom, omdat juist dit een uitgerekend PNS topic is nast de zware server- software materie de dagelijks in PNS voorbij komen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als toevoeging op bovenstaande wil ik nog even the obvious staten; het gegeven dat niet-technische beheersonderwerpen (om het zo maar even samen te vatten) niet zoveel voorkomen heeft te maken met het feit dat men er gewoon niet zo mee bezig is en het niet zo'n onderwerp voor dit technische forum vindt. Wat ons betreft, en hopelijk blijkt uit de policy niet iets anders, is dat laatste in elk geval onzin.

Wat ons betreft start je d'r meer van deze reeks ;)