Toon posts:

PC crash na verwijdering USB stick

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een onveilige verwijdering van mijn USB Stick crasht mijn computer. De vraag is eigenlijk, komt dat vaker voor? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Het systeem start simpelweg niet meer op. Er moet dus ergens een hardware probleem zijn. De harddisk en videokaart (waar ik het probleem eerst zocht) functioneren nog goed. Waarschijnlijk ligt het probleem dus bij mijn moederbord.

Of zou iemand andere conclusies trekken? Ik weet eigenlijk niet wat verstandig is nu, en zomaar een nieuw moederbord kopen is misschien een beetje voorbarig.

Thanks,

the Lude

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Tot hoever start je PC op? Boot hij uberhaupt nog wel of doet hij helemaal niets meer?

offtopic:
robIII weer eens te snel :P

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 08-03-2006 12:12 ]

Wauw, een sig!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RobIII in "McAfee VirusScan Enterprise bug met usb ..."

Installeer anti_bsod.exe maar eens ;)

http://www.google.com/sea...od.exe&btnG=Google+Search

/edit: Oh, hij start helemaal niet meer op? Oew, dat is wat moeilijker dan... Vermeld effe welk mobo je hebt enzo, dan kunnen we kijken of het een "bekend probleem" is met dat mobo.
Outerspace schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:08:
offtopic:
robIII weer eens te snel :P
offtopic:
zoek je ruzie? :Y)

[ Voor 108% gewijzigd door RobIII op 08-03-2006 12:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Je hoort het opstarten beginnen, maar het lijkt alsof het ergens blijft hangen. Ik krijg sowieso geen signaal op mijn monitor.

Het gaat overigens om het moederbord: K7S5A (AMD)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je de stekker er al uit gehad? (en dan een minuutje oid wachten). Ik denk dat er ergens kortsluiting is geweest waardoor de boel wat ontregeld is. Indien het een losse USB-aansluiting is aan de voorkant van je kast oid zou je ook nog kunnen proberen om die aansluiting los te koppelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 08-03-2006 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk idd dat er ergens kortsluiting is geweest bij het verwijderen van de USB stick. Na een tijdje opnieuw opstarten mocht niet baten. Nu is het zaak uit te zoeken waar de kortsluiting schade heeft aangericht....

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 12:18

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zat je comp op een geaard stopcontact. Waarschijnlijk ergens een voeding/aardingprobleem

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof het wel. Maar er dus nog wel voeding. Dat wil zeggen, mijn pc begint wel op te starten, maar nog voor de bios en voor er signalen op de monitor verschijnen lijkt het te blijven hangen.

• Palomar
  • Niet online
Heb je de stekker er nou al wel een tijdje uit gehad? Haal desnoods de ATX stekker ook even van het moederbord.

VErder kn je ook nog proberen het bios-batterijetje eruit te halen of bios te resetten met het jumpertje op het mobo.

[ Voor 36% gewijzigd door Palomar op 08-03-2006 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
goed idee, ga ik even proberen

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 13:25
Kdenk dat je je Southbridge gefrituurt hebt :Y)

• Palomar
  • Niet online
dacht dat USB-poorten altijd wel beveiligd waren tegen kortsluiting...

Verwijderd

Topicstarter
Bios batterijtje eruit halen of BIOS resetten heeft ook niet geholpen. Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag. Thanks.

• Palomar
  • Niet online
Misschien dat ie het morgen weer doet..... klinkt raar, maar ik heb ook wel een paar keer gehad dat ik de voeding voor dood verklaarde en deze het de volgende dag ineens weer deed. Misschien dat dit in jouw geval ook werkt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 08-03-2006 18:38 ]

Pagina: 1