Toon posts:

Asus 7100 en ondertiteling????????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik heb het volgende probleem. Ik de TV OUT van mijn ASUS 7100 Geforce 2MX op de TV aangesloten. Om beeld te krijgen op de TV heb ik de Clone optie binnen TwinView ingeschakeld. (Met de andere opties binnen Twinview kreeg ik helemaal geen beeld op de TV) De resolutie van mijn monitor moet ik terug schroeven naar 800x600 32-bit kleur en kan met PowerDVD 2.55 films kijken op de tv. Als de optie Clone is ingeschakeld is ook de refresh rate van de video adapter maximaal 60hz. PowerDVD is dan niet in staat om ook ondertiteling weer te geven. Ik heb ook PowerDVD 3.0 geinstalleerd, maar deze versie speelt zowiezo niks af op deze refresh rate. ???!!?? Ik heb de laatste detonator 3 drivers geinstalleerd. Niets helpt ......anybody can help me out ?

Thanx in advance

Verwijderd

De meeste TV's geven alleen beeld op 50 Hz en gaan anders vervormen. Je moet echt zorgen dat je TV-out eerst normaal aan de praat krijgt, hiervoor heb je speciale TV-out proggies. Weet nog dat iemand hier op Tech-forum laatst een goede duitse site had daarvoor.. ff search gebruiken dus. Onthoud wel dat er op je 7100 een 'Chrontel' chip zit want je hebt 2 versie's .. suc6

Verwijderd

Topicstarter
TV OUT heb ik wel aan de praat, DVD films zijn duidelijk te ontvangen, alleen omdat ik binnen TwinView de Clone optie heb ingeschakeld is de maximale refresh rate van mijn videokaart (de laagst mogelijke) 60Hz. PowerDVD 2.55 en al helemaal PowerDVD 3.0 hebben hier veel last van en kunnen dus geen ondertitels afbeelden. WinDVD 2000 heb ik ook geinstalleerd en die kan wel ondertitels op deze refresh rate afbeelden. Echter is deze software vele malen beperkte om te configureren (Wide Screen DVD's zijn er niet uit op je tv!)