[XP] Toetsenbord werkt in Bios wel maar in Windows niet*

Pagina: 1
Acties:

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik twee OSen op mijn pc staan waarvan ik eentje als performance gebruik en eentje om alle zooi op te installeren. Het performance OS werkt prima, maar het zooi OS heb ik laast pas geinstalleerd en nog nooit ingelogt (dus nog niks aan verandert). Maar als ik in het logon scherm kom van het zooi OS dan werkt mijn muis wel maar mijn toetsenbord niet. In de bios en bij boot menu werkt hij wel.

Alle twee OSen zijn Windows XP Prof. en er hangen btw twee toetsenborden aan omdat ik wou kijken of het aan het ene toetsenbord lag; Logitech Cordless toetsenbord+ muis (USB) en een standaart Dell toetsenbord (PS2). In het performance OS en in bios werken ze allebij (tergelijk).

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen door iets van keyboard drivers van mijn Performance OS naar Zooi OS te kopieren?

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom installeer je die drivers niet gewoon opnieuw? Dat gaat vaak makkelijker dan bepaalde drivers overzetten van een OS naar een OS (en die toevallig ook weer bepaalde software nodig heeft) ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• mickezzz
Outerspace schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:58:
Waarom installeer je die drivers niet gewoon opnieuw? Dat gaat vaak makkelijker dan bepaalde drivers overzetten van een OS naar een OS (en die toevallig ook weer bepaalde software nodig heeft) ;)
Omdat ik niet in het OS kan komen, omdat ik niet in kan loggen 8)7

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51
Omdat ik niet in het OS kan komen, omdat ik niet in kan loggen
booten in safe mode (veilige modus) werkt dat wel?
laatst bekende juiste config terugzetten al geprobeerd?

Als hij dat ook geen van beiden doet dan denk ik toch dat het een re-install wordt.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

mickezzz schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:16:
[...]

Omdat ik niet in het OS kan komen, omdat ik niet in kan loggen 8)7
Ah ok. Je hebt ook al geprobeerd om met 1 toetsenbord er in te komen?
Daarnaast zou je kunnen inderdaad kunnen proberen om keyboard.sys over te zetten naar die Zooi OS.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet nog even de Windows versie in je topic titel - let hier aub ook zelf op :)

• mickezzz
Roger

In Safe mode doet hij het BTW wel ja! Ik probeer nu even keyboard.sys over te zetten

• mickezzz
Ik heb heel system32 map overgekopierd, wat geen resultaat heeft, en zoals ik net zei doet het Toetsenbord het we lin Save mode, maar daar kan ik dus niet normaal in werken :D

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je toevallig USB Legacy Device aanstaan in het bios? Probeer deze eens uit te zetten als dat zo is..

Verder zal ik het ook niet weten.. :)

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

Drivers installen via veilige modus?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• mickezzz
silverstorm schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:55:
Drivers installen via veilige modus?
Maar ik heb geen drivers voor een standaart PS2 toetsenbord :*)
Vorkie schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:48:
Heb je toevallig USB Legacy Device aanstaan in het bios? Probeer deze eens uit te zetten als dat zo is..

Verder zal ik het ook niet weten.. :)
Maar dat zou misschien toch alleen moeten werken voor de USB keyboard? De standaart PS2 werkt ook niet

Pagina: 1