Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een vijftal menuopties met subopties in div's staan. Als ik op het hoofditem klik moet de div eronder, met de subopties, zichtbaar worden. Nu wil ik dat als bijvoorbeeld menuoptie 2 opengeklapt staat en ik klik op menuoptie 1, dat 2 sluit en 1 opent. Oftewel er is altijd maar 1 menu opengeklapt. Hiervoor gebruik ik de volgende functie:
Nu geeft ie altijd op regel 15 de foutmelding
terwijl het menu wel dichtklapt. Echter gaat het script niet verder om het aangeklikte menu te openen.
Ik heb gezocht op w3schools, GoT etc maar kom er niet uit. Ik vind alleen maar info over de werking van 'getElementById' en dat het zo zou moeten werken. Maar de praktijk wijst dus uit dat ik toch iets niet goed doe
Ik heb een vijftal menuopties met subopties in div's staan. Als ik op het hoofditem klik moet de div eronder, met de subopties, zichtbaar worden. Nu wil ik dat als bijvoorbeeld menuoptie 2 opengeklapt staat en ik klik op menuoptie 1, dat 2 sluit en 1 opent. Oftewel er is altijd maar 1 menu opengeklapt. Hiervoor gebruik ik de volgende functie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| function toggle( targetId )
{
if (document.getElementById)
{
var menuitems = new Array()
menuitems[0] = 'over'
menuitems[1] = 'diensverlening'
menuitems[2] = 'nieuws'
menuitems[3] = 'artikelen'
menuitems[4] = 'vacatures'
//CLOSE ALL MENU'S
for(var i=0; i < menuitems.length; i++)
{
document.getElementById(menuitems[i]).style.display = "none";
}
//OPEN CLICKED MENU
document.getElementById(targetId).style.display = "block";
}
} |
Nu geeft ie altijd op regel 15 de foutmelding
code:
1
| Error: document.getElementById(menuitems[i]) has no properties |
terwijl het menu wel dichtklapt. Echter gaat het script niet verder om het aangeklikte menu te openen.
Ik heb gezocht op w3schools, GoT etc maar kom er niet uit. Ik vind alleen maar info over de werking van 'getElementById' en dat het zo zou moeten werken. Maar de praktijk wijst dus uit dat ik toch iets niet goed doe