Toon posts:

Stabiliteit Rosetta in games na updates.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag Tweakertjes :>

System:
iMac 20" Intel 2Ghz Core duo
1.5GB RAM
OS X 10.4.5
alle updates
zojuist gedowngrade ;) naar 10.4.5 :+ typo dus
--

Ik heb wat Mac games, The sims2, RainbowSix: Raven Shield.
(games zijn legaal en hebben de laatste updates ondergaan :+ )

Ik weet dat die games NIET native zijn en dus geemuleerd worden.
Het leuke is dat de games beter op de intel werken inclusief emulatie als op een PowerMac.
Komt misschien toch omdat de games ooit voor intel zijn geschreven en daar toch nog een voordeel weghalen... :P

Maar goed dat is het probleem niet, het probleem is dat het super onstabiel is je kan zo 40min The Sims doen en dan ineens FLITS (handeling in de game maakt niet uit, is willekeurig) zit je weer naar je OS X omgeving te kijken :(
je krijgt dan zo'n standaard error, dat je een rapport kan sturen naar Apple.

Dit is vervelend maar eigenlijk geen ramp...

RavenShield is veel erger :o die speelt geweldig (als die werkt ;) ) en ineens beeld wordt donker, krijg je in 8 talen te zien dat je je powerknopje ff 5sec in moet houden omdat je Mac zwaar gechrast is :o

Iemand een tip/idee/oplossing om die games op de intel mac te kunnen spelen? of vraag ik nu te veel van Rosetta :') (voor mijn gevoel niet omdat de games perfect spelen)

als ik een game speel staat alles uit , geen enkele app blijft aanstaan (behalve system monitor..)

Vergeten te melden:
Wat me ook opvalt dat het voor de 1.4.5 patch en de security patch stabieler was.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 13:44 ]

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48
Heb hetzelfde probleem met Football Manager. Kan soms uren zonder problemen spelen en *baf* klapt het spel er zo weer uit. Het spel zelf is onder Rosetta trouwens niet sneller. Integendeel. Het is retetraag. Helaas wil Sports Interactive geen Universal binary uitbrengen dus moet ik het hier maar mee doen tot oktober. Feit is wel dat FM een behoorlijk geheugen en cpu intensief spel is.

Heb de 20' Core Duo met een gig geheugen trouwens. Heeft Warcraft geen Universal binary patch?

[ Voor 12% gewijzigd door Chocovla op 08-03-2006 11:35 ]

"Better ask questions before you shoot"

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 13:35

WFG

Ik heb het zelfde systeem alleen 512mb geheugen, maar wel het zelfde probleem alleen dan tijdens Warcraft III, alleen is het de ene keer binnen 15 min raak en de volgende keer kan ik zolang spelen als ik zin heb zonder dat ik een probleem ervaar. 8)7

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:21:
Goededag Tweakertjes :>

System:
iMac 20" Intel 2Ghz Core duo
1.5GB RAM
OS X 1.5.5
alle updates
OS X 1.5.5?! wat heb ik gemist... ik was bnij 10.4.5 blijven hangen

Verwijderd

World of Warcraft heeft een universal binary. Deze draait dan ook echt als een speer. :D
Geen last van crashes what so ever. Alleen is het een redelijke memoryhog, ik heb nu 512, maar dat is eigenlijk te weinig.

Ik ga binnenkort even Call of Duty installeren, kijken hoe dit draait onder Rosetta.