Langzamere pc in huis met veel betere verbinding?

Pagina: 1
Acties:

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:08
Ikzelf heb een asus moederbord asus P5GDC-V Deluxe(3ghz cpu) met een Marcel Yukon 1gbps netwerkkaart erin en draai Win XP Pro.

Nou heeft mijn vader beneden een goedkoper moederbordje van asus(2,4ghz cpu) met een 100mbps netwerkkaart erin.

Maar hij haalt 700-800kb/s en een ping van 20 ms terwijl ik slechts 300-400 kb/s trek en een ping van 66ms gemiddeld.
Kan zelf echt helemaal niks vinden waar het aan kan liggen ik haal die snelheden zelfs met de firewall(kerio) uit terwijl hij zijn zonealarm gewoon aan heeft staan.

Enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat zijn pc 1 meter naast de router staat en ik op zolder.
Ligt trouwens een kabel.. geen draadloos netwerk... Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen verbeteren?

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kan me eigenlijk ook niks anders voorstellen dat de kabel de oorzaak is...
Is het een "goede" kwaliteit kabel, of is het een kabel die zelf verlengt is door middel van telefoondraad, (dat was hier het geval in huis, later vervangen door een "ADSL" kabel, gekregen van iemand die bij de Belgacom werkt, en mijn snelheid en verbinding steeg fors).

Wat gebeurd er als je je pc op de plaats aansluite waar je vader dat doet? Misschien beetje omslachtig maar dan ben je er in ieder geval uit waar het aan ligt...

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 15:08

SeatRider

Hips don't lie

Kabel slecht? Probeer eens een nieuwe UTP gewoon door het trappenhuis, misschien dat de getrokken kabel ergens interferentie oppikt of beschadigd is.

[ Voor 0% gewijzigd door SeatRider op 08-03-2006 11:22 . Reden: Spuit 11:22 :) ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Floris-K schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:18:
Enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat zijn pc 1 meter naast de router staat en ik op zolder.
Ligt trouwens een kabel.. geen draadloos netwerk... Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen verbeteren?
Ik denk dat je het antwoord al zelf aangeeft! Kabel kan wat beschadigd of van minder goede kwaliteit zijn waardoor het signaal snel verzwakt. Overigens speelt de afstand ook wel mee.

Verwijderd

nieuwe drivers.

en volgens mij is die marvell yukon nou ook niet de allerbeste chip, probeer anders eens je vaders pc bij jou neer te zetten of andersom, of even met een laptop op beide punten.

ik denk dat het een softwarematig probleem is en niet de bekabeling.

• AndereKoekoek
Drivers toevallig vanochtend weer geupdate met een klein verschil nu..
Zal vanavond als me pa thuis is zijn laptop eens overal aansluiten.

de kabel die er ligt heeft ie van zijn werk meegenomen maar zal het eens gaan proberen!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Zet je netwerk kaart eens van autodetect naar een geforceerde snelheid ! Zeker bij Gb ehternet kaarten wil de detectie nogal eens niet lekker gaan.

Stel je kaart in op 100Mb Full Duplex als je een 100Mb switch hebt.

IP Rocks

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-04 09:26

psy

Nee.....
Kerio firewall vertraagt je LAN aanzienlijk. Uitzetten heeft geen zin, deinstalleer hem maar eens. Dan is je LAN veel sneller.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Probeer anders eens een bestand onderling uit te wisselen, kijken hoe snel dit dan gaat...

• AndereKoekoek
firewall uninstalled en nog geen verbetering. Mijn vader heeft wel sinds een aantal dagen dat zijn cpu op 100% staat.
Maar nog had hij net 2220 kbyte/s via speedtest ! En ik kijk boven haal slechts 300..

nu maar eens de pc naar beneden brengen..

• AndereKoekoek
pc beneden gezet en geen verschil.. nog steeds rond de 300 :(

Kerio uninstall gedaan en nod32 uitgeschakeld. Eigenlijk onderhand alle programma's
Denk dus dat het dan toch ergens in mijn gigabit kaartje zit.
Toch wel jammer.. lopen ze stoer te doen met 1gigabit en een 100mbit kaart is 2x zo snel :-/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, gigabit of 100Mbit gaat echt niet uitmaken als je maar een 2 mbit ADSL-lijntje hebt hoor ;)
verschil zou hem kunnen zitten in de NIC's zelf. Ik weet niet of jullie beide een software-NIC hebben (ik ken die Marvell niet, maar een realtek is een software NIC en een 3Com over het algemeen een hardware NIC); software NIC's gebruiken de CPU namelijk nogal intensief.
Verder zou je eens kunnen kijken of een reset van je router iets uithaalt. Zou kunnen dat er iets met de routing verkeerd staat. Hoe staan bij beide PC's de IP configuraties ingested? Zelfde DNS-servers? Kan ook schelen namelijk, als de ene ergens anders naar en IP gaat zoeken als de andere :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AndereKoekoek
ja we gebruiken alle2 de netwerkkaart van ons asus moederbordje..

het is eigenlijk ook pas sinds we de nieuwe @home modem hebben.
Hij is 200kb/s omhoog gegaan en ik 200 omlaag, zaten eerst alle2 op de 600.

Heb zo wat tests hier een daar gedaan en merk ook bij het online gamen dat ik vaak rond de 5% packetloss zit.
Weet alleen niet hoe dit voorkomen kan worden :?
Pagina: 1