Toon posts:

welke budget laptop nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben op dit moment een leuke "budget"laptop aan het zoeken voor mijn vriendin. We zoeken iets rond de 850 euro. Wat is een goede laptop voor die prijs?

zelf had ik de Toshiba L20-101 gevonden (via de pricewatch 854,25 euro bij de PC megastore, 2 straten bij mij vandaan) het voordeel van deze laptop vind ik dat deze een pentium M 740 heeft (de meeste goedkopere laptops hebben een celeron of sempron).

de laptop die we dus zoeken moet minimaal 512mb geheugen, een goede processor(pentium M), min 60gb hdd, min 15,4" tft, Wireless LAN, dvd brander en een goede accu (min 3uur) hebben.

Ze zal voornamelijk de standaard office programma's gaan gebruiken en af en toe ook photoshop en vectorworks.

Is de Toshiba die ik gevonden had dan een goede keus of zijn er nog meer goede laptops voor die prijs te vinden? en maak het merk veel uit zoals b.v. Toshiba, fujitsu siemens, Dell, Acer, Asus ook in verband met garantie en service.

alvast bedankt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 11:43 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

er zijn er nog veel meer, Dell, acer, msi enz heeft ze ook.

Wat verwacht je nog meer van de laptp?? Hoe groot/zwaar moet hij zijn? (12" of 17"), wat voor grafische kaart/chip moet er (minimaal) inzitten??

En wat bedoel je met een goede accu?? Moet hij 7.5 uur halen op een accu, of is 2.5 uur ook al voldoende??

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de eerste post een beetje aangepast. Ik denk niet dat het mogelijk is om een betere (dus niet standaard met shared geheugen) videokaart te nemen.. dan word het nogal duur denk ik.. het gewicht en grote maakt niet zoveel uit, gewoon normale afmetingen zodat hij wel draagbaar blijft..

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
ik ben voorstander van toshiba, omdat ik persoonlijk er nog geen problemen mee gehad heb, en omdat ik verschillende mensen ken die ook toshiba hebben, en daar ook héél tevreden van zijn.

Wat je misschien wel kunt overwegen is een klein beetje meer geld uit te geven aan een garantieuitbereiding. Aan een desktop valt nog te sleutelen, maar aan een laptop is zo goed als geen beginnen aan... En aangezien je bij de meeste merken maar 1 jaar garantie krijgt ...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Theo

Theo

moederbord

is de Inspiron 6000 niets voor je??

centrino Pentium M 1.73 GHz
512 MB DDR 533MHz
60 GB 5400
15.4" 1280 *800
ATI Mobility™ Radeon® X300 64MB HyperMemory®
DVD rw
tot 5.13 uuir op de accu (geschat door dell)
3 kilo

749 euro

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb ik net ook naar gekeken maar als ik die aanklik dan veranderd de prijs ineens in 1000+ euro.. ??

• Theo

Theo

moederbord

als ik hem bestel zie ik echt staan dat hij 750 euro + verzend kosten is. (dell.nl, niet dell.com ofzo)

Nu met WP, PV, EV en PC

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-02 17:05
Moet je ff de extra garantie uitzetten dan verandert de prijs weer naar 749 EUR

Verwijderd

Wel uitkijken dat er 9 van de 10 keer nog btw (+19%) bijkomt! Ikzelf heb een Asus Z91H-5036H gehaald bij Yorcom voor 839. Deze heeft oa: Cm 1.6GHZ, 1024RAM, 128MB Shared, 15" Colorshine.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb toch maar besloten om de Toshiba L20-101 te nemen, de pc megastore zit dicht in de buurt dus ik kan hem op komen halen en verder vind ik hem wel goede specs hebben voor deze prijs.

- Processor Intel Pentium M 740 (1.7Ghz)
- Opslagcapaciteit harde schijf 60 GB
- Intern geheugen 512 MB (DDR2 RAM)
- Beeldscherm diagonaal 15", XGA TFT scherm
- Grafische adapter 128MB 915GM Express chipset
- Soort optische drive DVD Super Multi (Double Layer) drive
- Netwerkfuncties Ethernet/Fast Ethernet/Wireless LAN
- Gewicht 2.70Kg
- Afmetingen B x D x H 332 x 270 x 36,6 mm

854,25 euro

ik had hem ook bij de pc zaak kunnen kopen (ook in dezelfde plaats) maar hier heb ik niet zulke goede berichten over gehoord in de shopsurvey..

allemaal bedankt in ieder geval voor de reacties!

Verwijderd

Hoi,

Ik zag net je post over de Toshiba Satellite L20-101. Ik zit nu in dezelfde situatie, een budget pc voor mijn vriending uitzoeken. Kwam na een grondige search ook uit op de L20-101 als favoriet.

Nu vroeg ik me af of jij, na het apparaat enkele maanden gebruikt te hebben, nog wat positieve of negatieve gebruikers ervaringen zou willen delen.

Bevalt het apparaat en zou je het anderen aanraden?

Alvast bedankt!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:23:
Hoi,

Ik zag net je post over de Toshiba Satellite L20-101. Ik zit nu in dezelfde situatie, een budget pc voor mijn vriending uitzoeken. Kwam na een grondige search ook uit op de L20-101 als favoriet.

Nu vroeg ik me af of jij, na het apparaat enkele maanden gebruikt te hebben, nog wat positieve of negatieve gebruikers ervaringen zou willen delen.

Bevalt het apparaat en zou je het anderen aanraden?

Alvast bedankt!
Beetje nutteloze kick dit, vandaar dat dit topic op slot gaat. Gebruikerservaringen kan je het beste zelf even op zoek naar gaan :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.