Nieuwe accu laadt niet op.

Pagina: 1
Acties:

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01 21:17
Aangezien mijn huidige accu naar z'n grootje is (na 30 seconden is hij uitgeteld), heb ik gisteren een nieuwe accu aangeschaft.
Echter, mijn laptop doet net of hij hem oplaadt, ledjes gaan aan op 'oranje' wat volgens het boekje indiceert dat hij oplaadt. Ook in windows staat 'charching'. Echter, hij komt niet verder dan 6% en gaat direct uit als ik de AC-voeding eruit trek.

Specs:
Laptop Promedion 5600
Oude accu: Model 5600P-P DC 14.8V 4000 mAH
Nieuwe accu: Model 5620P-P DC 14.8V 4400 mAH

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en, nog beter, hoe dit opgelost kan worden?!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Wat doet ie als ie een tijd aan de lader heeft gehangen zonder dat de laptop aan staat?

Heb mijn Compaq M700 accu ook de eeste keer op moeten laden met de laptop uit, anders deed ie het ook niet..

[ Voor 40% gewijzigd door Krypt op 08-03-2006 10:58 ]

Pvouput live

• My
Nog steeds helemaal niets, ik heb het de hele nacht geprobeerd.

• My
Ik heb een multimetertje erbij gepakt, en hoewel er veel contactpunten zijn zie ik bij mijn 'oude' accu hier en daar een uitslag, terwijl mijn nieuwe accu dood lijkt, want daar meet ik op dezelfde contactpunten helemaal niets.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:29

Theo

moederbord

als je echt een nieuwe accu heb gekocht (dus geen 2de handse) zou ik gewoon teruggaan naar de winkel als ik jou was, het lijkt er dus op dat de accu stuk is....

Nu met WP, PV, EV en PC

• My
Ik heb hem inderdaad nieuw gekocht. Ik hoop eigenlijk dat de accu gewoon stuk is, want als m'n laptop die accu's niet meer 'goed' laad is het probleem een stuk ingewikkelder...

Een mailtje naar de webshop is onderweg! :)

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:35

Nick Name

SinFest!

Ja, of er is niks mis met je accu maar wel met het deel dat zorgt voor het opladen van de accu's (soms aangeduid met dc-dc charger)

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dit probleem had ik dus ook. (acer) Maar met het laden van mijn 'oude' accu was er niks aan de hand. Vraag anders of je het zelfde type kunt krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door -Skyhawk- op 08-03-2006 11:41 ]

• My
Ik heb hem besteld op deze site. Daar staat mijn typenummer (5600P-P) ook bij, dus in principe zou dat gewoon goed moeten zijn...
Nick Name schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:38:
Ja, of er is niks mis met je accu maar wel met het deel dat zorgt voor het opladen van de accu's (soms aangeduid met dc-dc charger)
Maar dan zou mijn oude accu ook niet moeten opladen, hetgeen volgens mij wel gebeurd...

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Klopt, daar had ik hem ook vandaan.
Heb mijn accu die ook niet werkte voor de 2e keer opgestuurt. Met verzoek om een bepaald type op te sturen ipv het type dat ze 2x hebben gestuurd.

En anders zou ik het echt niet weten.

• My
Ik hoop dan maar dat er niet alleen maar slechte accu's bij dat bedrijf vandaan komen...

Verwijderd

Geld terug dan en ergens anders bestellen.

• My
Maarja, hoe weet ik nou zeker dat het niet aan mijn laptop ligt?!
Pagina: 1