[XP] Probleem tijdens het opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Telim Tor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-10-2008
Ik heb het volgende probleem met mijn laptop: Als ik opnieuw opstart (of vanuit hibernating verder wil), loopt de opstartprocedure vast, er verschijnt heel kort een blauw scherm met flink wat tekst, waarna het systeem opnieuw begint met opstarten. Er verschijnt nu een tekst met de mededeling dat het systeem niet gestart kon worden vanuit deze locatie. Hierna kan ik verder gaan met opstarten en dit gaat dan ook goed, behalve dat de systeem klok nu terug staat op 1 januari 2000 om 12:00 uur! Het opmerkelijke is dat ik dit probleem alleen heb als de laptop van het lichtnet af is geweest (terwijl de laptop uit staat). Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn, en vooral wat ik er aan kan doen?

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51
Optie 1: Als de latop de systeemtijd terug zet naar de millenium datum zou het heel goed kunnen zijn dat de 'batterij' die alle bios instellingen onthoud (deze zit op je mobo) defect is. Deze zorgt
er normaal gesproken voor dat als de pc/laptop uitgeschakeld is dat de instellingen zoals
systeemtijd ed. onthouden worden. Zodra deze batterij defect of leeg is dan zullen deze instellingen
iedere keer gereset worden.

Optie 2: Als Windows een blauw scherm geeft, wat ook wel 'The Blue Screen of Death' wordt genoemnd, zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.certiguide.com/apfr/diagrams/figure314.png
Dan gaat het meestal om een geheugendump wat verschillende oorzaken kan hebben.
Een geheugendump van Windows is ook niet zo 1,2,3 op te lossen, meestal komt het erop
neer dat Windows opnieuw geïnstalleerd moet worden.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Telim Tor
Dat blauwe scherm komt me bekend voor, maar het is te kort in beeld om het zeker te kunnen zeggen. Is een batterij in een laptop (eenvoudig) te vervangen?

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

bij de meeste laptops wel.
kijk even in de (online) handleiding.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke WIndows versie ging het hier over? :)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je gebruikt maakt van Windows XP kun je het volgende doen:

Met rechts op deze computer klikken, voor eigenschappen kiezen. Dan naar tabblad geavanceerd, tabblad opstart- en herstel instellingen, de computer automatisch opnieuw opstarten uitvinken.

Dan start de computer niet opnieuw op wanneer je een bsod krijgt en kun je deze beter bekijken. Wellicht dat je dan kunt opzoeken wat de fout inhoudt.

• Telim Tor
Ik gebruik winXP professional

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zelf ik dat conform de Windows Operating Systems - Policy nog even in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Deze BOSD meldingen staan in dit topic beschreven.
hier dus. :P

Als je de meling van jou Blue screen of Death weet kan je er wel achter komen wat het is.
Pagina: 1