Probleem met AutoCAD2000i Mechanical

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 14:52
Ik heb een probleem met Autocad 2000i Mechanical.

Zodra ik een willekeurige tekening open krijg ik een tweetal foutmeldingen en vervolgens knalt ie autocad dicht.

De eerste melding is:
Exception in acme.arx ARX command:
Unhandled exception C0000005 (access violation reading 0x0008) at address 63D82459h
Bij deze melding kan ik alleen op OK klikken.
Daarna verschijnt de volgende foutmelding:
Autocad error aborting:
FATAL ERROR: unhandled access violation reading 0x0008 exception at 63d82459h
Hier kan ik ook alleen op OK klikken en vervolgens sluit autocad af.

Wat ik tot dusver geprobeerd heb ik het volgende:
Autocad volledig verwijderen; opnieuw opstarten, alle folders die nog met autocad te maken hebben verwijderen, in het register alle keys met autodesk of autocad verwijderen, opnieuw opstarten, autocad helemaal standaard installeren.

Dit lost het probleem niet op.

In de search van tweakers kon ik niks vinden en google gaf alleen het volgende als mogelijke oplossing:
To resolve the problem, reinstall the operating system so that the DLL files that mechanical desktop or autocad mechanical requires to load the ARX aplications are reinstalled. You cannot resolve the problem by uninstalling and then reinstalling the autodesk software.
Ook mooi. Ze zeggen er niet bij welke DLL's dat dan zouden moeten zijn en om heel het systeem opnieuw te installeren zie ik eik niet zitten aangezien er een hele berg programma's op staan.

Is er iemand die toevallig ooit eens dezelfde foutmelding gezien heeft en dit heeft weten op te lossen zonder een complete nieuwe installatie van het operating system?

Zoja dan hoor ik het graag, want ik vind die melding van installeer je OS maar opnieuw (die trouwens van de autodesk forums afkomt) niet echt een garantie dat het dan wel ineens zonder problemen werkt. Ik zag de melding staan, maar er had niemand op gereageerd met iets in de trend van: "bedankt, dit lost het probleem op!"

Dus mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag :)

ps: Het systeem draait windows XP pro met de laatste servicepacks en updates.

[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 08-03-2006 10:37 ]

• vosss
Iemand hier nog iets over aan te merken misschien? Ik kom er iig niet aan uit ;(

Verwijderd

vosss schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:36:

Ook mooi. Ze zeggen er niet bij welke DLL's dat dan zouden moeten zijn en om heel het systeem opnieuw te installeren zie ik eik niet zitten aangezien er een hele berg programma's op staan.
je kan toch gewoon WIN XP herinstallen , alle programmas zouden er dan toch moeten op blijven staan en de DLL's worden hersteld :?

• vosss
Eehmz.....nee. Ik weet niet of je het ooit gedaan hebt, maar als je windows eroverheen installeert dan issie echtwel alles kwijt hoor.

De programma's staan er dan wel nog op, maar alle verwijzingen in het register ed zijn dan weg voor zover ik weet

Verwijderd

ik kan gerust windows xp herrinstalleren zonder te verwijderen ofzo zonder dat ik mijn programmas kwijt ben ofwel slaan mijn hersenen iets door mekaar :?