Toon posts:

Merkstift op CD-R

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Hoe erg is 't om met een gewone merkstift op een CD-R te schrijven (a/d bovenkant natuurlijk) en niet met een speciale CD-stift?
Krijg je last van storingen of zal 't wel meevallen?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Zoek even naar een stift, welke niet op alcoholbasis werkt (zgn reukloze stift). deze zijn in de betere boekhandels te krijgen. Net zo watervast, meestal een gulden duurder. Die dingen worden ook verkocht als "CD-r stift" maar is in principe dus gewoon een reukloze stift.

Overigens heb ik ook een paar CD's met gewone stift gedaan, zonder problemen.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb een tijdje geleden ook stickertjes geplakt...geen problemen mee maar dat doe ik toch maar niet meer :) (waren gewone etiketstickers....geen problemen met stabiliteit en ook niet met agressief lijm ofzo..maar dus toch maar niet)

ik vind die cd-markers altijd veel te dik schrijven.
ik heb een Stabilo OHPen universal
deze is perfect vind ik. Schrijft heel dun, en is gelijk droog. Als je gelijk na het schrijven met je vinger eroverheen gaat dan vlekt het nog niet. Deze kan ik dus wel aanraden :) (3,95 hier bij de boekhandel)

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Zorg gewoon dat de stift die je hebt een zachte punt heeft en dat hij niet op alcoholbasis is. Met een speciale CD-r stift schrijft het bij mij wel een stuk fijner, en ze kosten maar een paar gulden.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

Wat ook fijn werkt: Balpen. Vooral hard drukken, dan kun je hem aan zowel de voor als achterkant lezen (okee wel in spiegelbeeld dan). Best gaaf om te zien. Nadeel is alleen dat de cd dan niet meer leesbaar is :(

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
De Permanent Marker (fine) van Steadler.
Werkt al jaren het beste ! :)

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 21:36

Mex

Geen stickers plakken, is niet echt gezond voor je cd spelertje. Je loopwerkje komt zo sneller aan z'n einde.
Pagina: 1