Toon posts:

[SCSI Controller] Met een AMD64?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een probleem met mijn SCSI Controller en SCSI HDD's en ik zou het graag gemaakt hebben!
Ik heb dus 64bit drivers nodig voor mijn SCSI Controller vanwege mijn processor en x64 windows xp.

Ik heb de volgende SCSI Controller:

Adaptec AAA-131U2
Adaptec's Ultra2 SCSI RAID Card AAA-131U2 provides hardware RAID fault tolerance for entry-level SCSI servers and workstations. It has a 2MB cache module, upgradable to 64MB. It provides an internal 68-pin, LVD connector, an internal 50-pin connector, and an external 68-pin, LVD connector on a single SCSI channel. Up to 80 MByte per second total throughput is possible with up to 15 SCSI devices attached. This 32-bit PCI card supports RAID levels 0, 1, 0/1, 5 with hardware RAID features including bootable arrays, hot-swap and hot-spare.

Dit systeem heb ik draaien:

Systeem
Processor: AMD Athlon64 X2 4200+ (Retail, OPGA, "Manchester" , Boxed
Motherboard: ASUS A8N-E (Retail, sound, GB-Lan, RAID, nForce4 Ultra)
Memory: Kingston KVR400X64C3AK2/2g 2GB PC3200 CL3 184-Pin DIMM Kit (2 pcs.)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het installeren van mijn SCSI Controller op mijn systeem zodat ik gewoon een array kan maken en er gewoon op kan draaien.

JimmyK. :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tegen welk probleem exact loop je eigenlijk aan? En wat heb je allemaal al gedaan om het probleem te verhelpen?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat is een wat oudere U2W 80mb kaart, je hebt kans dat adaptec er gewoon geen 64 bits drivers voor heeft.

De kaart kun je op hun site vinden onder "obsolete" (dat zegt al wat), met drivers voor wat oudere OS'en

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 08-03-2006 08:49 ]

specs

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-02 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

Ik weet toevallig dat de driver support voor deze kaart erg slecht is. Ten tijde dat Windows 2000 er net was is er nog een driver uitgeperst door Adaptec. Daarna is alle support ge-discontinued.

Vandaar dat er ook geen Windows 2003 driver is. Enige kans op een 64 bit driver lijkt me dus uitgesloten vanuit de hoek van adaptec.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Ik heb zelf de AAA-133 gehad, dat is de 3 kanaals "grote broer" van bovenstaande kaart... het is een wat oudere kaart, onder XP / win2k3 kan je de win2000 drivers gebruiken. Ik denk dat er simpel weg geen 64bits drivers zijn.

De tool die ik trouwens gebruikte om de controller te managen was een Windows NT 4.0 tool, die met een beetje klooien in je services gewoon goed start (hoewel hij zegt dat ie het niet doet, doet ie het gewoon wel :P).

Succes met zoeken i.i.g.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:57
Wat wel kan is wachten op Vista. Naar verluid kan Vista zowel 32bits als 64bits drivers gebruiken voor welke versie dan ook (dus gemixt is mogelijk). Nu weet ik niet in hoeverre dit lekker werkt en rendabel is, maar misschien is het het wachten waard. Kijk even in het grote Vista topic, misschien dat er ervaringen mee gedeeld zijn :).
Pagina: 1